Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka ei vain totu maskiin?

Vierailija
03.12.2020 |

Pää tulee kipeäksi, nenä ja silmät kuivuvat ja poskionteloihin jää samanlainen painon tunne kuin olisi poskiontelotulehdus alkamassa. Olen kokeillut erilaisia maskeja ja kaikkia vinkkejä. Onneksi työpaikalla ei tarvitse käydä kuin n. kerran viikossa, mutta kauppa- ja kirjastoasioinnit ovat olleet karseita. En enää käytäkään maskia kaupassa ja kirjastossa käyn mahdolliissmman harvoin.

Ihmettelen vain, kuinka niin moni kertoo iloisesti, kuinka maskiin tottuu.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöpi. Valittaja. Henkinen vauva.

Vierailija
2/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee iho punaiseksi ja ärtyneeksi. En juuri pysty käymään kaupoissa. No, ehkä se on tarkoituskin, ettei kauppoihin jäädä viipymään. Onneksi ei tarvitse työpäivän aikana käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saa 20 minuutissa naamansa kesimään steriilillä paperilapulla... miten te pystytte käyttämään vaatteita koko päivän???

Vierailija
4/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku saa 20 minuutissa naamansa kesimään steriilillä paperilapulla... miten te pystytte käyttämään vaatteita koko päivän???

Minä ainakaan en käytä vaatteita hengityskanavien edessä. Eivätkä vaatteet ole noin tiiviitä. Kaulaliinaahan voin pakkasella pitää suun ja nenänkin edessä ilman että happi loppuu.

Vierailija
5/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kangasmaski. Itselleni käy kangasmaski mutta paperimaskeista tulee olo kuin hengittäisi paperipölyä koko ajan.

Vierailija
6/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa tämä kannustava ja asioita eri puolilta rauhallisesti tutkiva keskustelu.

Vierailija
7/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin siihen tottuu ja maskia ei edes huomaa enää. Tänään käytin kertismaskeja noin klo 8:30-17 aikana, välissä oli vain pari vartin taukoa. Naama ei kesi, punoita, ei ahdista, ei yhtään mitään.

Ehkä jotkut ovat vain niin itseään koko ajan ajattelevia ja yliherkkiä..?

Vierailija
8/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kangasmaski. Itselleni käy kangasmaski mutta paperimaskeista tulee olo kuin hengittäisi paperipölyä koko ajan.

Pakkotilanteissa käytänkin kangasmaskia. Vartista puoleen tuntiin pystyn sen kanssa olemaan ilman vaivoja.

Ap

Vierailija
9/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa tämä kannustava ja asioita eri puolilta rauhallisesti tutkiva keskustelu.

Totuushan se oli.

Vierailija
10/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee iho punaiseksi ja ärtyneeksi. En juuri pysty käymään kaupoissa. No, ehkä se on tarkoituskin, ettei kauppoihin jäädä viipymään. Onneksi ei tarvitse työpäivän aikana käyttää.

Kuinka monen valmistajan maskeja olet kokeillut?

Mulla yksi kiinamaski kutitti aivan sietämättömästi ja punaiset rakkulat nousi kumilankojen kohdalle mutta muiden kanssa ei ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
11/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan enemmän suoraa puhetta asioista niiden oikeilla nimillä.

Vierailija
12/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En totu naapurini maskiin. On jotenkin kumman näköinen kun ei näy kuin silmät.

Vierailija
13/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen iho. Tunnin, pari jos käyttää maskia, kasvoja polttelee koko loppupäivän.

Vierailija
14/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin siihen tottuu ja maskia ei edes huomaa enää. Tänään käytin kertismaskeja noin klo 8:30-17 aikana, välissä oli vain pari vartin taukoa. Naama ei kesi, punoita, ei ahdista, ei yhtään mitään.

Ehkä jotkut ovat vain niin itseään koko ajan ajattelevia ja yliherkkiä..?

Tai ehkä elimistömme ovat sen verran erilaisia. Jotkuthan voivat esim. juoda punaviiniä, minä en pysty. Joku ei taas kestä aurinkoa, minä viihdyn siinä hyvin.

Vierailija
15/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakaan en käytä vaatteita hengityskanavien edessä. Eivätkä vaatteet ole noin tiiviitä. Kaulaliinaahan voin pakkasella pitää suun ja nenänkin edessä ilman että happi loppuu.

Tukehdut paperimaskissa??? Unohdat, että likimain jokainen, joka näitä lukee on todennäköisesti sellaista jo pitänyt... vaikutat trollilta. Siis Venäjän trollilta.

Vierailija
16/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ymmärrän että etätyöntekijät jotka käyttävät maskia max kymenen minsaa kun menevät kauppaan, niin heille maski on ihan fine. Minä kun astmaatikko-työläisenä joka käytän työssäni maskia 8 tuntia päivässä ja kaikkien hapensaantiongelmien lisäksi maski menee jatkuvasti silmämuniin ja käytän vielä piilareitakin, joten hyvin tuskallista on. Nämä maskifanaatikot ovat juuri niitä epäempaattisia, joiden ei tarvitse kauheasti maskia käyttää ja joille siitä ei ol terveydellistä haittaa. Terkuin vaikeaa astmaa sairastava hoitsu joka käyttää piilaireita ja jolle tämä on yhtä tuskaa. Palaispa normaali pian...

Vierailija
17/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juurikaan käy edes kaupassa. Tilaan kerran viikossa kotiinkuljetuksella. Joskus jotain unohtuu ja silloin käyn lähikaupassa. Käytän ffp2-hengityssuojainta ja olen kaupassa enintään 5 minuuttia. Kun on tuttu pikkukauppa, tiedän, mistä mikäkin tilauksesta unohtamani tuote löytyy. Muutaman kerran on ollut tilanne, kun meille on tullut huoltomiehiä ja olleet meillä useamman tunnin. Silloin olen käyttänyt ulosvirtausventtiilillä varustettuja ffp3-hengityssuojaimia. Ei nekään kivoja ole, mutta selviän sen muutaman tunnin. 

Vierailija
18/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ymmärrän että etätyöntekijät jotka käyttävät maskia max kymenen minsaa kun menevät kauppaan, niin heille maski on ihan fine. Minä kun astmaatikko-työläisenä joka käytän työssäni maskia 8 tuntia päivässä ja kaikkien hapensaantiongelmien lisäksi maski menee jatkuvasti silmämuniin ja käytän vielä piilareitakin, joten hyvin tuskallista on. Nämä maskifanaatikot ovat juuri niitä epäempaattisia, joiden ei tarvitse kauheasti maskia käyttää ja joille siitä ei ol terveydellistä haittaa. Terkuin vaikeaa astmaa sairastava hoitsu joka käyttää piilaireita ja jolle tämä on yhtä tuskaa. Palaispa normaali pian...

Ai me olemme epäempaattisia kun yritämme pitää huolta siitä, että Suomessa on  vanhuksia ja astmaatikkoja jäljellä vielä vuonna 2021...

Vierailija
19/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukehdut paperimaskissa??? Unohdat, että likimain jokainen, joka näitä lukee on todennäköisesti sellaista jo pitänyt... vaikutat trollilta. Siis Venäjän trollilta.

Ja sä vaikutat vainoharhaiselta. Siis Suomen vainoharhaiselta.

-eri

Vierailija
20/82 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atooppinen iho. Tunnin, pari jos käyttää maskia, kasvoja polttelee koko loppupäivän.

Mulla on kohtuu ikävä atopia ja siihen kortisonia. Maski ei tee sille sitä eikä tätä. Mieleen tulee teikäläisistä se satu prinsessasta, herneestä ja patjapinosta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän