Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen saaja, tuleeko tuki tilillesi vai meneekö vuokranantajan tilille?

Vierailija
03.12.2020 |

Itselläni tulee omalle tilille, kaveri kun kuuli tästä, niin väitti ettei ole mahdollista. Onkohan ihan omien rahasotkujen takia joillakin maksu suoraan vuokranantajalle? Itselläni vuokranantaja ei edes tiedä, että saan asumistukea.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleilla ihmisillä tulee omalle tilille. Vain raha-asiansa sössineellä menee vuokranantajalle.

Vierailija
2/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen sössinyt raha-asiani ja omalle tilille tulee.

Olen kyllä monta kertaa ollut aikeissa laittaa sen menemään suoraan, helpompaahan se niin olisi. AIna vaan jäänyt, mutta ehkäpä teenkin sen nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holhouksenalaisella muualle kuin omalle tilille.

Vierailija
4/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle tilille. Se on se oletus.

Vierailija
5/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli omalle tilille mutta pistin sen menemään suoraan vuokranantajalle.

Vierailija
6/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppanoille ei voida edes sosiaalietuuksia maksaa omalle tililleen, kun se niiden ohjaaminen sinne asumiseen ei siltikään toimisi ja tulisi häätöjä. Normaali-ihmiset maksavat itse asumisensa omilla rahoillaan, ei Kela goldilla.

Vierailija
7/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saton sopimuksessa oli ehto että menee heille suoraan.

Vierailija
8/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee omalle tilille, vaikka vuokrasopimuksessa on ehto että se pitää maksaa vuokranantajan tilille.

Vierailija
9/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saton sopimuksessa oli ehto että menee heille suoraan.

Kuin myös Lumon, mutta ei tätä siellä ainakaan kukaan valvo. Itse olen maksellut oman tilini kautta, vaikka vähän asumistukea saankin.

Vierailija
10/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Holhouksenalaisella muualle kuin omalle tilille.

Omaiseni on vammansa vuoksi edunvalvonnassa, mutta asumistuki menee silti hänen tililleen eikä vuokranantajalle. Edumvalvoja sitten maksaa vuokran omaiseni tililtä

Vierailija
11/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vuokranantaja välttämättä edes tiedä, saako asukas asumistukea vai ei. Ei se ole yleistä tietoa, minkä voi kuka tahansa saada selville. Työssäkäyväkin voi saada asumistukea, jos tulot jäävät alle rajan. 

Vierailija
12/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle tilille.

Joillakin vuokranantajilla on muuten ihan sopimuksessa, että kelan asumistuen on tultava vuokranantajalle. Minulla on tällainen mutta sovin asian toisin.

Vierailija
13/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee omalle tilille, vaikka vuokrasopimuksessa on ehto että se pitää maksaa vuokranantajan tilille.

Miten vuokranantaja voi edes tietää, saako vuokralainen asumistukea?

Vierailija
14/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni, jos ihmiset ovat huijanneet Kelaa tai jättäneet vuokria maksamatta, niin silloin menee suoraan vuokranantajalle. Eli on sössinyt asiansa Kelan kanssa. Kun kerran Kelalle valehtelee, niin se ei sitä koskaan unohda.

Vierailija
15/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oletus vaan riippuu vuokranantajasta, miten haluaa toimittavan. Olen pari kertaa saanut asumistukea kokonaiset 40 e/kk ja toisella kerralla maksoin itse koko vuokran ja tuki maksettiin minun tililleni. Toisen vuokranantajan kohdalla oli vaatimuksena, että jos asukas saa asumistukea, se maksetaan suoraan va:lle.  Se oli ehdoisssa jo etukäteen ilmoitettu, riippumatta siitä kuka tulee vuokralle ja saako kenties tukea vai ei.

Vierailija
16/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sen vuokralaisen tulot aina tarkistuttaa verotiedoista ja niistä päätellä mahdollisen asumistuen tai muun pimeän toiminnan, jos on tuloja, mutta ei ole veroja.

Vierailija
17/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oletus vaan riippuu vuokranantajasta, miten haluaa toimittavan. Olen pari kertaa saanut asumistukea kokonaiset 40 e/kk ja toisella kerralla maksoin itse koko vuokran ja tuki maksettiin minun tililleni. Toisen vuokranantajan kohdalla oli vaatimuksena, että jos asukas saa asumistukea, se maksetaan suoraan va:lle.  Se oli ehdoisssa jo etukäteen ilmoitettu, riippumatta siitä kuka tulee vuokralle ja saako kenties tukea vai ei.

Mistä vuokranantaja tietää asumistuen saajan?

Vierailija
18/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vuokranantaja voi edes tietää, saako vuokralainen asumistukea?

Ei mitenkään. Kyseinen sopimus oli luonnollisesti kokonaisuudessaan hakemuksen liitteenä, eikä Kela puuttunut siihen mitenkään vaan maksaa minun tililleni.

Vierailija
19/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sen vuokralaisen tulot aina tarkistuttaa verotiedoista ja niistä päätellä mahdollisen asumistuen tai muun pimeän toiminnan, jos on tuloja, mutta ei ole veroja.

Ei niissä verotiedoissa eritellä asumistukia ulkopuolisille.

Vierailija
20/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sössinyt mitään, ei ole vuokrarästejä. Itse halusin, että menee vuokranantajalle. Helpompi minulle niin.

Lasken kaiken tarkkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän