Lapset riehuvat
Kaksi lasta, iältään 5 ja 3 vuotiaat. Tuo 5 v on niin kova "tappelemaan" ja laittamaan tuon 3 v:n alakynteen. Tätä on koko päivän ellei olla ulkoilemassa. Saan koko ajan olla sanomassa tuolle viisi veelle, että ei tönitä, lyödä, potkita eikä kaadeta pikkuisempaa. Mutta ei näytä auttavan. Olen vienyt miettimäänkin huoneseen mutta kun ei tunnu auttavan vaan joka päivä saan tätä samaa ruljanssia käydä läpi. Tuntuu että en uskalla hetkeksikään jättää heitä kahden, heti tuo pienempi saa köniinsä ja itkee. Joskus saisi jotain tehtyä ilman että tarvii vahtia jompaa kumpaa. Mitä neuvoja teillä on?
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:13"]
Ota pienempi mukaan kotitöihin, ja isompi leikkimään omiaan, että ovat erillään.
[/quote]
Juu otankin vaihdellen mukaan niin pienempää kuin isompaakin. Mutta kun toinen haluaa kanssa tehdä just samaa hommaa kuin toinenkin, siitäkin tulee jo kauhea riesa välillä. Vaikka pesee perunoita tms altaassa seisoen tuolilla niin eikö toinen kiipeä kans samalle tuolille tai yritä pudottaa toista. Imurista tulee tappelu niinkuin jostain mopistakin. Leivonta on kyllä yhtä sotkua, kohta on taikinat toistensa päässä.
-ap-
Jos on sadepäivä enkä aina jaksaisi lähteä näiden kanssa lenkille/puistoon niin vienkin mummulaan toisen. Muttakun siitä on tullut tappelua niin appiukon ja miehen toimesta. Miksi yritän pitää heidät erillään? kyselevät.. Tuntuu että on välillä pakko että saan hengähtää..
Vanhempi lapsi saattaisi kaivata jotain sopivan fyysistä harrastusta, johon purkaa energiaansa, patoutumiaan tai mitä tahansa. Itse voin suositella varauksetta painia, se on hieno laji ja siellä oppii vaikka mitä mielenkiintoista ja hauskaa. Ja salilla kaikki noudattavat yhteisiä sääntöjä, mikä tekee kotona äidin pumpulissa kasvaneelle tulevalle kouluhäirikölle pelkästään hyvää.
Jep minä olenkin laittanut tämän viisiveen jo perhepäivähoitoon välillä että ei aina nahista kotona että näkee muutakin elämää. Asun pikkukaupungissa eikä täällä tunnu mitään olevan noille mukuloille. Olen kytännyt josko joku temppukerho alkaisi tosiaan että laitan heti tuon isomman sinne. Yritän tosiaan mennä joka päivä jonnekin missä saa juosta, potkia palloa tai kiipeillä telineisiin. Että jokapäivä on jotakin fyysistä hommaa. Kotona en näiden kanssa kannatakan olla, että ihan ovat seinähulluja sitten ellei ole tekemistä ja paljon.
-ap-
Ota pienempi mukaan kotitöihin, ja isompi leikkimään omiaan, että ovat erillään.