Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkäri/terapeutti/psykologi tms. kirjoittaa henkilön pukeutumisesta?

Vierailija
03.12.2020 |

Ymmärrän, jos on ylipainoinen ja liittyy johonkin diabetekseen tai kolesteroliin, mutta miten pukeutuminen liittyy tähän? Ja vieläpä henkilökohtainen näkemys?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen psykiatrian polin vastaanottotiloissa nähnyt, niin ei siellä ole mitään omituisten pukeutujien kokoontumisajoa. Useimmat eivät ole pukeutuneet yliseksuaalisesti tai naamiaisiin, spurgun näköisiä tms. Aivan tavallisen näköisiä, tavallisia ihmisiä. En ymmärrä, mitä hyötyä näiden ulkonäöstä kirjaamisessa on.

Kliinistä arviota tehdään koko toimintakyvystä. Myös siitä ymmärrätkö kysymyksiä ja oavtko vastauksesi koherentteja vai ihan hupuja. 

Vierailija
22/26 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli päällä sellainen pusero, jota en muuten ikinä pidä, koska en tykkää sen tyylisistä vaatteista. Oli puhtaana ja tykkään kuitenkin sen väristä. Terapeutti oli kommentoinut ikävästi puseron tyyliä.

Niin sä sen nyt haluat ajatella.

En nyt ihan ymmärtänyt edellistä kommenttia, mutta terapeutti oli siis kirjoittanut, että pukeudun sen tyylisesti ja olettanut siten myös, että pukeudun aina sen tyylisiin vaatteisiin. Todellisuudessa pukeudun aivan eri tavalla. Harmittaa vaan, että oli yhdistänyt mun persoonan siihen vaatteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa asiassa moni varmaan huijaakin lääkäreitä.Tunsin aikanaan naishenkilön,jolla oli mielenterveys-ja aika voimakas alkoholiongelma.Asuimme silloin lähekkäin,muuten hän oli hyvin fiksu ja kouluttautunutkin,oleskellut ja tehnyt töitä ulkomailla.Oli nuorena ollut mallinkin hommissa,mutta siinä tais jo alkoholi tulla kyllä kuvioihin häiritsevästi.

No niin,kun oli putki päällä,joi viikkotolkulla,yöpaita päällä,koiransa päästi takapihalleen tarpeilleen.

Hiukset eivät kampaa nähneet,mieskaverinsa kun oli käymässä(asui eri puolellaSuomea),niin tämäyritti pitää naista edes jotenkin koossa.

Kun tuli lääkäripäivä,nainen lopetti ryyppäämisen muutamaa åäivää aiemmin,loi tyylikkään asukokonaisuuden,omisti muuten aika paljon vaatteita,meikkasi huolellisesti.Tuli muuten usein mulle meikkaamaan että halusi mun sitten kertovan onko hän huoliteltu.

No olihan hän,omisti vielä komean turkinkin ja pitkän nahkatakin.Korkeat korot ja hajuvettä pisteeksi iin päälle.

Lääkäri kirjoitti,että olemus huoliteltu ja orjentoitunut tilanteeseen hyvin.

Lääkärikäynnin jälkeen alkoi usein bubikierros,olihan kauniisti valmisteltu.

Normaalisti ei olisi ollut mitään pahaa,mutta hänen kohdallaan se jatkui siitä ja taas istuttiin yöpaita päällä sängyn laidalla tukka p----sena viinasta sekaisin.

Vierailija
24/26 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä että nää hullut on just näitä jotka lukee kirjauksia suurennuslasilla ja miettii joka lauseenkäännettä. Se on justiin yksi hulluuden merkki. Normaalit ei noista suuria perusta, on muutakin miettimistä kuin oma napa.

Vierailija
25/26 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkinnät ulkoasusta ovat loukkaavia ja kertovat enemmänkin terapeutin arvomaailmasta kuin itse asiakkaasta. Ei sellaisia saisi edes papereihin merkitä mutta jos pukeutuminen on poikkeuksellisen räikeää voi siitä keskustella suoraan kyseisen henkilön kanssa.

Vierailija
26/26 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri on itse pukeutunut tosi oudosti: kaikki vaatteet sinisiä tai vasleanpunaisia, räikeä meikki, outoja koruja...

Mihin tämä kirjataan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme