Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lempiasianne USA:ssa? Voi olla montakin. Mikä teki vaikutuksen?

Vierailija
03.12.2020 |

Milloin kävitte viimeksi ja missä osavaltiossa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten iloisuus,ystävällisyys,auttavaisuus ja käsittämätön vaivannäkö toisen,ihan

tuntemattomankin,puolesta. Vieraanvaraisuus on aivan omaa luokkaansa verrattuna Suomeen. Se,joka mollaa amerikkalaisia,ei tiedä heistä yhtään mitään. Huvittavia ovat varsinkin ne kauhistelijat ja parjaajat,jotka eivät ole edes käyneet USA:ssa. Oma ryhmänsä on myös tyypit,jotka elättävät itsensä maata haukkumalla,eräät ns. toimittajat etenkin.

Vierailija
22/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käyny mutta hotdog kärryjä kaipaisin myös tänne suomeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme 2001 alkaen siellä Kaliforniassa muutaman vuoden ja siellä oli monta upeaa asiaa, isoin oli mielettömän upea ja monipuolinen luonto. Kävimme ainakin kahdesti kuukaudessa vaeltamassa jossain puistossa vuorilla tai missä ikinä keksimmekin, rannikolla, metsissä ja kaikkialla. Maisemat olivat todella todella upeita ja niitä ei voi sanoin kuvailla ikinä.

Yksi siellä oleva ihana asia oli myös upeat salaattiravintolat. Suomessa ei ole edes lähellekään samanlaisia vieläkään, vaan kotimaiset versiot ovat siitä vain surkea irvikuva.

Vierailija
24/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolinen ruoka (ok ei aina sieltä terveellisimmästä päästä) :D mutta kaikennäköistä hyvää syötävää löytyy joka nurkasta. 

Vierailija
25/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi helmikuussa Chicago, Illinois. Parasta ihmisten ystävällisyys ja puheliaisuus. Esim kaupan kassa saattaa kehua hiuksia ja kadulla kysytään neuvoa johonkin liikkeeseen jonka ostoskassia kannat. Vaatteet ja ruoka halvempaa ja parempaa kuin suomessa. Myös kaupungit hienompia, rakastan pilvenpiirtäjiä ja joka reissulla niitä tulee ihmeteltyä miten korkeita ne on.

Vierailija
26/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EDC CCW siis aseenkantomahdollisuudet

Itse pitäisin ehdottomasti huonona puolena. Ihmiset joutuu pelkäämään ihan tavallisessa arjessa rikoksen uhriksi joutumista. Olen iloinen siitä, ettei tarvitse pelätä.

Vierailija
27/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on läheinen amerikkalainen ystävä, ja olen käynyt maassa kaksi kertaa. 

Itse arvostan esimerkiksi sitä, että kun amerikkalaiselle antaa lahjan, niin hän kiittää ja se siitä. Ei ole sellaista "ei sun olisi tarvinnut"-kulttuuria niin kuin Suomessa. 

Vierailija
28/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt, mutta Yhdysvaltojen sananvapautta olen alkanut arvostamaan suuresti. Ja sitä, että omaa henkeä ja omaisuutta saa puolustaa saamatta pahempaa tuomiota kuin hyökkääjä

Juuri näin. Monessa osavaltiossa saa aivan laillisesti ampua ryöstelijät.

Sincc

Se on oikein !

Vierailija
29/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald J. Trump. — ”Make America Great Again” !

Ja monille vielä suurena yllätyksenä tuleva - Usan presidenttinvaalien voittaja 2020 !

Vierailija
30/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia hienoja paikkoja ja maisemia. Ihmisten ystävällisyys ja iloisuus. Yksittäisenä juttuna Root beer ja vanilijalimut. Onneksi niitä saa Suomestakin nyt. Käyty NYC, Etelä-Kalifornia, Chicagon seutu, Wisconsin ja Michigan lähes kokonaan.

Vierailija
31/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolinen maa, jossa riittää loputtomasti tutkittavaa ja nähtävää. Roskaruokakulttuuri: maapähkinävoi, pannarit, mac&cheese. Yllättävän ystävälliset ihmiset. Maan heikon sosiaaliturvan takia (luulen) tavisamerikkalaisilla on yhteisöllinen auttamisen kulttuuri, meille esimerkiksi tarjottiin jättimäisellä hautausmaalla kyyti. 

Käynyt neljästi- Louisianassa, Minnesotassa, Los Angelesissa, Las Vegasissa, Illinoisissa ja New Yorkissa. Seuraava reissu suunnitteilla Alaskaan. Olisi kiva asua maassa vuosi tai kaksi, mutta aika näyttää toteutuuko haave. 

Vierailija
32/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Great Again kirjoitti:

Ihmisten iloisuus,ystävällisyys,auttavaisuus ja käsittämätön vaivannäkö toisen,ihan

tuntemattomankin,puolesta. Vieraanvaraisuus on aivan omaa luokkaansa verrattuna Suomeen. Se,joka mollaa amerikkalaisia,ei tiedä heistä yhtään mitään. Huvittavia ovat varsinkin ne kauhistelijat ja parjaajat,jotka eivät ole edes käyneet USA:ssa. Oma ryhmänsä on myös tyypit,jotka elättävät itsensä maata haukkumalla,eräät ns. toimittajat etenkin.

Huomaa, että olet turistin osassa ollut ja vieraana on sinua kohdeltu. Ihan samanlaisia ihmisiä ovat he, kuin mekin.

Välimerkin jälkeen välilyönti...

Vierailija
33/33 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt, mutta Yhdysvaltojen sananvapautta olen alkanut arvostamaan suuresti. Ja sitä, että omaa henkeä ja omaisuutta saa puolustaa saamatta pahempaa tuomiota kuin hyökkääjä

Jos joskus käyt, huomaat että sanavapaus on vain sanahelinää.