Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olleet, kertokaa!

Vierailija
03.12.2020 |

Ollaan yritetty lasta miljoona kiertoa, joten en pysy nahoissani asian suhteen. LH-huippu oli viime tiistaina (kp 12). Nyt on kaksi, kolme päivää ollut munasarjoissa pieniä tuntemuksia, vähän kuin ovulaatiokipua tai kystakipua. Lisäksi tulee sitä "ovislimaa", ei paljon, mutta oviksenkaan aikana ei tule paljoa. Kuitenkin, on siis kaikki oviksen oireet, mutta ovis on jo lienee tapahtunut viime viikolla. Voiko tarkoittaa, että nää olisi merkkejä, että olen raskauden alkupäivissä? Ja kyllä, testaan heti, kun mahdollista :D Mutta kertokaa kokemuksista! En pysty edes töihin keskittymään, kun vaan mietin tätä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita lopettaa yrittäminen jos vaan pystyt.

Tiedän useita jotka tulivat heti raskaaksi kun luovuttivat.

Vinkkinä, alkakaa syödä maca-jauhetta.

Ei ole vaarallista ja joidenkin mielestä auttaa hedelmöittymään.

Ja muutenkin vitamiinit kuintoon, mutta älä "liian" terveelliseksi ala. Salli nautinnot, se vähentää stressiä.

Vierailija
42/48 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muutenkin vitamiinit kuintoon, mutta älä "liian" terveelliseksi ala. Salli nautinnot, se vähentää stressiä.

Ja siis molemmat tuota macaa, sinä ja mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla eka oire oli yllättävä huimaus kesken kävelylenkin. Alkoi yhtäkkiä pyörryttää.

Olisi siis voinut johtua myös esim. alhaisesta verensokerista tai huonosta nesteytyksestä. Mutta jäi mieleen, koska en ollut aiemmin kokenut ihan sellaista, että piti vähän aikaa ottaa tukea jostain tavallisella kävelyllä.

Luin et huonosta menestyksestä

Vierailija
44/48 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästi olen ollut raskaana. Emme ole käyttäneet ehkäisyä kuin ihan suhteen alussa. Voi kuulostaa hullulta, mutta ehdotus tuli 5 kk seurustelun jälkeen mieheltä ja koska olin halunnut jo kauan lasta, päätin ottaa yh-riskin, kesti suhde taikka ei. Sitä voi olla "sit ku" koko ikänsä tai elää sitä ainoaa elämäänsä. 

Eka tärppäsi parissa kuukaudessa ja sen huomasin lähinnä siitä, että kellontarkat menkat oli 3 päivää myöhässä. Se päättyi viikolla 11 keskenmenoon, kaavintaan ja kohtutulehdukseen.

Sen jälkeen yritimme vuoden enkä ikinä ole tuntenut mitään munasarjatuntemuksia tai ovistuntemuksia että nyt munasolu kiinnittyi........ tämän raskauden tunsin  pari päivää ennen oletettuja menkkoja siitä, että yllättäen kuvotti mökillä aamulla, ja rinnat oli kipeät. Raskaustestissä oli plussa kun uskaltauduin sen maanantai-aamuna ostamaan työmatkalla, ostin sellaisen herkemmän testin. Tein testin töissä, aha nega ja työhuoneen roskikseen. Sitten menin vessaan yökkimään. Tullessa arvelin olevani ihan hourupää, tsekkasin testin vielä, siinä oli plussa. Kärsin kovasta raskauspahoinvoinnista viikolle 17 saakka ja sitä helpotti raitis ilma. Istuin työhuoneessa talvipakkasella ikkuna auki ja himoitsin jostain syystä rasvaisia porsaankylkiä, joita hain sitten ruokiksella Hakaniemen Maxista. Roskisplussa pääsi just siviiliin palveluksesta. 

Kolmannen raskauden huomasin vaan siitä, että menkat oli 2 viikkoa myöhässä ja aamukahvi maistui ihan pask....e. Esikoisen (silloin 1 v 6 kk) kanssa piti niin kiirettä, että en joutanut itseäni kyttäämään. Kahvia en voinut koko raskausaikana juoda ja himoitsin hedelmiä ja rasvainen ruoka kuvotti. Tyttö tuli. 

Neljäs raskaus meni kesken kuopuksen ollessa 4 v. Menkat oli pari päivää myöhässä ja olin kovasti toivonut, mutta onnea ja iloa kesti vain muutama päivä ja vessanpyttyyn se vajosi. 

Viidennen raskauden huomasin siitä, että menkat oli 5 viikkoa myöhässä. Olin todella kiireinen koululaisten äiti, joka iltaopiskeli, ja lensi paikasta toiseen. Valitettavasti tuli 3 viikon päästä raskaustestin plussasta ruskeaa verta monta päivää, keskeytynyt keskenmeno ja minut piti taas kaapia, koska sikiö ei lähtenyt tulemaan itsekseen. 

Minusta ne on "nyt nappaa ja tunnen munasolun irtoamisen " suurimmaksi osaksi  ja enimmäkseen turhan stressin tuottamista itselle. Lopeta se itsesi kyttääminen ja miettiminen. Jos vuoden päästä ei ole tärpännyt, niin lääkäriin olisi syytä mennä. 

(PS. suhde muuttui avioliitoksi, jolla ikää jo 22 v. Ja jälkikäteen olen miettinyt, että hyvä että en lykännyt lastenhankintaa "sit ku" kun munasarjani ovat noin laiskan laatuiset.)

Vierailija
45/48 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljästi olen ollut raskaana. Emme ole käyttäneet ehkäisyä kuin ihan suhteen alussa. Voi kuulostaa hullulta, mutta ehdotus tuli 5 kk seurustelun jälkeen mieheltä ja koska olin halunnut jo kauan lasta, päätin ottaa yh-riskin, kesti suhde taikka ei. Sitä voi olla "sit ku" koko ikänsä tai elää sitä ainoaa elämäänsä. 

Eka tärppäsi parissa kuukaudessa ja sen huomasin lähinnä siitä, että kellontarkat menkat oli 3 päivää myöhässä. Se päättyi viikolla 11 keskenmenoon, kaavintaan ja kohtutulehdukseen.

Sen jälkeen yritimme vuoden enkä ikinä ole tuntenut mitään munasarjatuntemuksia tai ovistuntemuksia että nyt munasolu kiinnittyi........ tämän raskauden tunsin  pari päivää ennen oletettuja menkkoja siitä, että yllättäen kuvotti mökillä aamulla, ja rinnat oli kipeät. Raskaustestissä oli plussa kun uskaltauduin sen maanantai-aamuna ostamaan työmatkalla, ostin sellaisen herkemmän testin. Tein testin töissä, aha nega ja työhuoneen roskikseen. Sitten menin vessaan yökkimään. Tullessa arvelin olevani ihan hourupää, tsekkasin testin vielä, siinä oli plussa. Kärsin kovasta raskauspahoinvoinnista viikolle 17 saakka ja sitä helpotti raitis ilma. Istuin työhuoneessa talvipakkasella ikkuna auki ja himoitsin jostain syystä rasvaisia porsaankylkiä, joita hain sitten ruokiksella Hakaniemen Maxista. Roskisplussa pääsi just siviiliin palveluksesta. 

Kolmannen raskauden huomasin vaan siitä, että menkat oli 2 viikkoa myöhässä ja aamukahvi maistui ihan pask....e. Esikoisen (silloin 1 v 6 kk) kanssa piti niin kiirettä, että en joutanut itseäni kyttäämään. Kahvia en voinut koko raskausaikana juoda ja himoitsin hedelmiä ja rasvainen ruoka kuvotti. Tyttö tuli. 

Neljäs raskaus meni kesken kuopuksen ollessa 4 v. Menkat oli pari päivää myöhässä ja olin kovasti toivonut, mutta onnea ja iloa kesti vain muutama päivä ja vessanpyttyyn se vajosi. 

Viidennen raskauden huomasin siitä, että menkat oli 5 viikkoa myöhässä. Olin todella kiireinen koululaisten äiti, joka iltaopiskeli, ja lensi paikasta toiseen. Valitettavasti tuli 3 viikon päästä raskaustestin plussasta ruskeaa verta monta päivää, keskeytynyt keskenmeno ja minut piti taas kaapia, koska sikiö ei lähtenyt tulemaan itsekseen. 

Minusta ne on "nyt nappaa ja tunnen munasolun irtoamisen " suurimmaksi osaksi  ja enimmäkseen turhan stressin tuottamista itselle. Lopeta se itsesi kyttääminen ja miettiminen. Jos vuoden päästä ei ole tärpännyt, niin lääkäriin olisi syytä mennä. 

(PS. suhde muuttui avioliitoksi, jolla ikää jo 22 v. Ja jälkikäteen olen miettinyt, että hyvä että en lykännyt lastenhankintaa "sit ku" kun munasarjani ovat noin laiskan laatuiset.)

Kiitos, oli mielenkiintoista lukea kokemuksiasi! Jäin tosiaan odottamaan "sitä oikeaa", joka ei itselle tullut vastaan ihan heti, mutta toisaalta hyvä näinkin päin. Vauva täydentäisi onnemme.

Ihanaa, että teidän jutusta tuli pitkä rakkaustarina!

ap

Vierailija
46/48 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompas erikoista. En pysyisi nahoissani, jos olisin sinä ja soittaisin varmaankin lääkärille. Todennäköisesti sinua varmaan pyydetään odottamaan ja tekemään lisää testejä, mutta ehkä voisit saada vaikka ultrausajan?

Luin, että terveyskeskus pyytää odottamaan pari kuukautta ennen kuin tekevät verikokeen, silloin kun lapsi on toivottu. Mutta olen kyllä kohta valmis törsäämään yksityiseen, on sen verran jännittävä asia. 

ap

Ei tarvitse paria kuukautta odottaa, kyllä pääsee aiemminkin, jos epäily raskaudesta on. Itse sain lähetteen verikokeeseen, kun menkat olivat vain viikon myöhässä.

Vierailija
47/48 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon koko sydämestäni, että teillä tärppää. ❣️

Vierailija
48/48 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, että mitenkähän siinä "luovutetaan"?

Jos ap on jo ollut ensin ajatuksella, että tulee jos on tullakseen.

Aina kun ehkäisy ei ole käytössä, on päällä raskauden yritys, eikä silloin olla "luovutettu".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi