Armoton anoppi.. + muu suku
Seurustelen unelmieni miehen kanssa, meillä on kiva talo ja ihana pieni perhe ja hyvät työpaikat. Täydellistä? Ei
Mieheni äiti. Mieheni sisko. Mieheni täti.
Olen paha-ihminen jonka takia mieheni siskon (vaikka pirjo) itsetunto on alhaalla. Hänellä kun ei ole työpaikkaa missä viihtyisi, suhde on vähän hatara ja lapsikin enemmän tai vähemmän rasittava. Sairaudet ja ylipaino vaivaavat ja minä olen tässäkin asiassa pahis koska olen urheilua harrastava ja fyysisesti hyvässä kunnossa. Anoppini mielestä tämä on itsestäänselvyys jonka eteen en joudu tekemään mitään. Pirjo parka taas yrittää liikkua kerran viikossa mutta kun eivät ne kilot karise.
Pirjolla on kani. Meidän poika on allerginen kaneille. (iho-oireet ja silmien kutina / turpoaminen). Mutta paha minä olen keksinyt koko allergian jotta voisin kieltää Pirjoa olemasta tekemisissä meidän kanssamme (? En oikein ymmärrä miksi haluaisin näin..).
Lapselle ei ole tehty prick testiä koska lääkäri sanoi että meillä ei ole omia lemmikkejä eikä kanin kanssa samassa tilassa oleminen ole välttämätöntä. Ja eihän se kyllä olekaan.. Prick testiä lääkäri suositteli kun lapsi on ainakin reilu vuoden vanha, mielellään vanhempi. Tämä päätös oli meille ok, mutta anoppi kävi minut kunnolla haukkumassa. Olen oikea hirviö ja taas on Pirjolla paha mieli.
Pirjo on ihminen jolle isi ja äiti ostavat kaiken. Ja mieheltä kiskotaan lisää rahaa. Pirjo ei ole koskaan viihtynyt missään työpaikassa tai sen paremmin koulussa. Nyt on työpaikka mutta luojan kiitos saa lapsen varjolla olla kotona, sitä ennen oli jatkuvasti sairaslomalla (olematta kipeä).
Meidän perheemme ei merkitse tälle anopille mitään. Lapsemme nyt vaan ovat lapsia - Pirjon lapsi on se "lemppari" joka on niin täydellinen ja ihana. Sille on mukava ostaa tuliaisia ja mukava ottaa hoitoon. Tosin Pirjo on aika ylisuojeleva tapaus, lapsi on 2v mutta ei saa ulkoilla tai leikkiä muiden lasten kanssa. No, se vierastaakin jo kaikkia mutta varovaisuus on hyväksi. Kuuluma.
Minä olen Anoppini mielestä turhanpäiväinen äiti koska palasin osa-aikaisesti töihin ja nuorimmainen lapsi on 9kk. Lapseni ei ole allerginen kanille. Minä haluan jatkuvasti aiheuttaa pirjolle pahaa mieltä käymällä töissä tai lenkillä. Olen aiheuttanut pirjolle itsetunto-ongelmia.. Niin.
Näihin syytöksiin törmään aina. Aina enemmän ne tuntuvat ja satuttavat. Omat vanhempani ja sukuni asuvat n.400km päässä.. Täällä on vähän jo yksinäistä olla :( olen tehnyt kovasti töitä työpaikan ja vartaloni eteen.. Lapseni saa iho-oireita ja silmien kutinaa ja turpoamista kanista. En ole koskaan haukkunut pirjoa vaan yrittänyt auttaa häntä asioissa. Silti olen ja tulen ilmeisesti aina olemaan se paha ihminen.
Kommentit (49)
No ei kai tuo tuosta miksikään muutu, sanot vaan suorat sanat anopille ja Pirjolle, sittenpähän niillä olisi oikeasti aihetta sua moittia :)
En ymmärrä ihmisiä jotka ovat kilttejä jatkuvasti sellaisille jotka eivät sitä ansaitse.
Minäkin pistäisi stopin tuollaiselle. Ennemmin tai myöhemmin mitta täyttyy ihan kenellä tahansa. Sanot ihan suoraan "jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, pidä turpasi kiinni ja pidä huoli omista asioistasi". Vetää usein hiljaiseksi ja äänikin saattaa muuttua kellossa. Älkää kukaan kuunnelko tuollaista sontaa! Pitäkää puolenne! :)
Tsemppiä. Ompa sulla inhottava, kateellinen ja katkera akkakööri ympärillä. Nosta nenä pystyyn ja lähde lenkille aina kun ahdistaa :)
En anna anteeksi (ainakaan vielä, viha on edelleen päällimmäinen tunne). Luottamusta saa rakentaa erittäin kauan ja tuskin meistä koskaan tulee "moikkaus" tuttuja enempää - vaikka tänään vähän muuta uskoteltiin puolin ja toisin. Pääasia että saisimme elää rauhassa ilman turhia häiriöitä! Saas nähdä kuinka käy :p
Ehkä halu kuulua perheeseen oli niin kova että olen jättänyt välittämättä noiden tekosista ehkä liikaakin. Meillä on lapsuudenkodissa tiivis, turvallinen perheilmapiiri ollut aina. Ehkä jotenkin hain sitä samaa täältä kun oma suku on kaukana.
Eilen otin asian puheeksi miehen kanssa. Äitiään ei osannut puolustella mutta siskoaan kyllä.. Sillä on aina ollut vaikeaa (höpöjä, isovanhemmat ovat kertoneet että Pirjo on laiska ja aikaansaamaton siipeilijä) joten minun pitäisi ymmärtää. Mitä enemmän luen asioita joita olen kirjoittanut, tajuan aina vain selvemmin että näin ei voi jatkua. Eikä näin tule jatkumaan.
Otan asian puheeksi ensimmäisenä anopin kanssa jonka näen tänään tai lauantaina. Ja en aio huutaa, riehua tai järjestää kohtausta. Aion olla täysin asiallinen.
Ei se poissulje sitä tosiasiaa, etteikö siskolla ole voinut olla aina vaikeaa, oli sitten laiska tai ahkera...
Millaisia kynnysmattoja naiset voivatkaan olla?
Sulla on ihan kamala mies kun ei sua puolusta. Minulla oli aikanaan kahnauksia anopin kanssa kun hän yritti vääntää minua haluamaansa muottiin. Rakas mieheni ja puolisoni pisti äiskän kuriin.