Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Sossupummit! Kuka tienaa eniten veronmaksajien pussista? ;)

Vierailija
14.04.2014 |

Minulla on kaksi lasta, olen yh. Asun Helsingin keskustassa neliössä, josta maksan vuokraa 1600€/kk. Sossu ottaa koko vuokran huomioon menona, koska haluavat tukea yh-äitiä ;)

Minä saan sossusta 2400€ kuussa.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan valtiolta tukea omistusasuntooni ja opiskeluuni. Matkustamiseen ja sairastuessa. Sossusta en saa mitään. Sain aikoinani tukea kun perustin firmani. Aika paljon kuitenkin.

Vierailija
42/58 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 22:21"]

Niin, nämä tuethan on tarkoitettu tilapäseen avuntarpeeseen, ei suinkaan vuositolkulla lypsettäväksi. Ymmärrän huonon taloustilanteen ja kaikille ei todellakaan ole töitä. Tosiasia kuitenkin on, että tukien väärinkäyttäjiä on enemmän kuin niitä, ketkä aktiivisesti pyrkivät tilanteesta eteenpäin.

[/quote]

Empä usko, näyttäisitkö jotain tilastofaktaa tueksi väitteellesi? Itse uskon, että väärinkäyttäjiä ei ole niin kamalan paljon, he vain ovat olleet paljon esillä. Suurin osa suomalaisista varmastikin haluaisi olla tuottava osa yhteiskuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa juu! aikamoisia tuki teillä. ite jäin 2 kuukautta sitte työttömäksi koska firma lopetti. 1 lapsen yksinhuoltaja, asutaan omakotitalossa josta asuntolainaa. kelasta peruspäiväraha reilu 800€ + tietysti yksinhuolt. Korotettu lapsilisä 150€ ja ja pojan isältä elatusraha170€. asumistukee kelalta ei saa koska omistusasunto ja neliöitä kahdelle liikaa ( n 100).ehkä sais sossusta toimeentulotukee, mut enpä nää siinä paljon järkee ensimmäistä kertaa ei peritä takaisin mut sen jälkee kaikki peritään päivärahasta takasin... täytyy vissii muuttaa vuokralle ja vaatia sossusta sitä ja tätä jos sillä tommoset tuet saa. työhakemuksia kahden kuukauden aikana lähettäny 36kpl, ainoastaan 3 tullut edes vastaus... ammattitaito riittäisi mut nyt halutaan firmaan vähän nuorempaa verta piristämään ilmapiiriä... Mulla ikää 48v. Et semmosta tänne.

Vierailija
44/58 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta 4200 ja exältä 300 e.

Vierailija
45/58 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta tulee työmarkkinatuki noin 640e. Lisäksi Kela maksaa myös esikoisen elarit koska exä ei niin tee.

Noh, siinä kaikki mitä minä saan.

Vierailija
46/58 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisopintorahaa 1500 e/kk tämän talven ajan. Saan istua luennoilla ja harjoituksissa hienoissa yliopiston tiloissa (ilmainen koulutusohjelma), saan ostaa ruuan opiskelijahintaan. En osaa sanoa, mutta kyllä varmaan tuon opetuksen arvo on 1000 e/kk (palkat, tilavuokrat ym).

Lapseni käyvät koulua (ilmaiseksi), varmaan 1000 e/kk ruokineen ym.

Terveydenhuolto ym ym

Koen, että saan paljon :)

Työelämä odottaa jälleen uusin kujein!

Vierailija
47/58 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on 32-vuotias, sairaseläkkeellä, saa loppuelämänsä eläkettä melkein 2300e/kk (plus indeksikorotukset vuosittain). Eläkeyhtiöltä se kyllä tulee eikä sossusta olla ikinä mitään saatu. Oikeastaan voitaisiin luopua asunnosta ja omaisuudesta ja muuttaa / lähteä kiertelemään jonnekin missä pelkästään tuolla eläkkeellä ja lapsilisillä elää koko perhe makoisasti...

Vierailija
48/58 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju suututtaa.. Eikö näitä yhteiskunnan loisia hävetä?? Onneksi en tunne ketään noin säälittävää, joka ylpeilisi av-palstalla saamastaan ilmaisesta valtion "palkasta"

Vierailija
49/58 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omalla kotikylällä(hämeenlinna) eräs kokoomusnillki saa 10 donan kuussa "toimitusjohtajan tittelillä" firmasta jossa on pari työntekijää ja tulos tappiolla. (kunnan omistama konserniyhtiö)

Kyseinen äijä ei käytännössä tee yhtään mitään palkkansa eteen. Tämän kokoisen puulaakin ei edes tarvitsisi olla erillinen yhtiö, jolla on toimitusjohtaja.

Tällaisia firmoja ja virastoja Suomessa on satoja. Joten te sossupummit olette amatöörejä.

Vierailija
50/58 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja että ihmiset osaavat olla säälittäviä. Elän itsekin opintotuella ja osa-aikatöillä, tulevaisuudessa tulen kustantamaan tuollaisten loiseläjien olemassaoloa vielä enemmän, mutta voi luoja, että olen ylpeä siitä etten ole samanlainen kuin te.:) Ihanaa, kun on tavoitteita ja unelmia, eikä tarvitse tyytyä olemaan tuollainen säälittävä pummi, joka elää muiden siivellä.

Vierailija
51/58 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin mahdollista, että väärinkäyttäjiä ei ole ainuttakaan, eikä ole koskaan ollutkaan. Syitä, jotka johtavat tuen tarpeeseen, ei yleensä selvitetä kovin tarkkaan eikä ulkopuolinen niistä voi juuri sanoa kenen tilanne johtuu mistäkin. Ainoastaan tilanteet, joissa tyyppi tekee pimeitä töitä ja nostaa tukia samanaikaisesti, voidaan luokitella suoraan väärinkäytöksi. 

Vierailija
52/58 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta en saa mitään. Työmarkkinatuki 700e/kk + 105e asumistukea. Käteen jäänee kuussa verojen jälkeen noin 700e. Tällä maksan kaiken elämiseni asumistani myöten. Olen sairauslomalla, kuntoutustukihakemukseni hylättiin.

Vierailija
53/58 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 00:13"]

Tää ketju suututtaa.. Eikö näitä yhteiskunnan loisia hävetä?? Onneksi en tunne ketään noin säälittävää, joka ylpeilisi av-palstalla saamastaan ilmaisesta valtion "palkasta"

[/quote]

Nojaa, sillä 640 eurolla, jonka minä saan (plus ne hurjat 150e elareita Kelalta) ei kehuskella. Minä vastasin ketjuun ihan sen takia, että tänne ovat vastanneet joko trollit tai sitten juuri ne jotka jostakin syystä saavat toista tonnia Kelalta. 

Tuttavapiirissäni on useampiakin työttömiä, eivätkä he saa tuollaista summia kuin tässä ketjussa on mainittu.

Vierailija
54/58 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai te hyvät ihmiset oikeasti usko näihin viesteihin. Tutustukaa niihin perusteisiin joilla toimeentulotukia maksetaan, älkääkä sokeasti uskoko noin hurjia summia. Joku/jotkut yrittää nyt vaan saada ihmiset vihaamaan sossun asiakkaita.

Vierailija
55/58 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla tylsä elämä kun vaan kotona makaa :) ei ihme että olet yksinhuoltaja, jos ei ole minkäänlaista kunnianhimoa tai intohimoa mitään muuta kuin kotona lorvimista kohtaan. Ihan säälittää sun puolesta, taitaa tää sossusta saatu raha ollakkin sun elämän ainoa ylpeydenaihe.

Vierailija
56/58 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla tylsä elämä kun vaan kotona makaa :) ei ihme että olet yksinhuoltaja, jos ei ole minkäänlaista kunnianhimoa tai intohimoa mitään muuta kuin kotona lorvimista kohtaan. Ihan säälittää sun puolesta, taitaa tää sossusta saatu raha ollakkin sun elämän ainoa ylpeydenaihe.

Vierailija
57/58 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

480e/kk + vuokra, joka mulla on kotikaupunkini hintatasoon halpa ja asunto pieni. Tosin tuosta 480 eurostakin pystyy ajan mittaan säästämään jotain, kun en juo viinaa eikä ole kalliita harrastuksia, mitä nyt joskus käyn ulkona syömässä (yleensä alle kympin mestoissa). Kerran kävin jopa Lontoossa, kun norski lentää sinne satasella meno-paluu. Halvempaa kuin VR:llä Kuopioon Etelä-Suomesta.

Vierailija
58/58 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että nuo pummit on yksinhuoltajia, taitaa olla elämässä jotain muutakin vialla kuin rahattomuus ja sossussa pummaaminen.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi