G: Sossupummit! Kuka tienaa eniten veronmaksajien pussista? ;)
Minulla on kaksi lasta, olen yh. Asun Helsingin keskustassa neliössä, josta maksan vuokraa 1600€/kk. Sossu ottaa koko vuokran huomioon menona, koska haluavat tukea yh-äitiä ;)
Minä saan sossusta 2400€ kuussa.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:52"]
Itsehän valitsit opiskelun, deal with it.
Ap
[/quote]
Itsehän valitsit opiskelun, deal with it.
Ap
[/quote]
No mä aattelin että opiskelemalla pystyn kantamaan osani yhteiskunnalle paremmin kuin sosiaalipummina. En meinaan koe etta opiskelijan olen sosiaalipummi, kun tosiaan teen myös useimmiten osa-aikatöitä ja kesätöitä. Opiskelujen jälkeen myös pääsen todennäköisesti ihan hyväplakkaaiseen työhön, josta maksan ilolla veroja, suuriakin, kyllähän yhteiskunta tuki minua opiskelussa. Mielestäni yhteiskunnan pitää tukea heikompiaan ja tietyissä taloudellisissa kriisitilanteissa (raskaus, työttömyys, opiskelu) mutta ihmiset jotka käyttävät systeemia tahallisesti väärin kustantaakseen leveilevän elämätyylinsä,ovat yhteiskunnan saastaa, todellisia sossupummeja.
Hehheh, niin varmasti. Oletko nyt tyytyväinen kun saat taas ihmiset oikein kihisemään raivosta sosiaalitoimen asiakkaden takia?
Virkailijoita sitoo vaatimus kansalaisten yhdenvertaisuudesta. Eivät he voi tehdä pärstäkertoimen mukaan päätöksiä, vaan yhdenmukaisella linjalla kaikille samasti.
Asun yksin stadin keskustassa, vuokra 2000€, sossu maksaa sen kokonaan, ruokakulut 50€/vko, harrastukset n. 40€/vko, auton vakuutuksen ja lisäksi sain kortin jolla maksan bensat suoraan sossun laskuun.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 21:03"]Aina kun sossuraha kilahtaa tilille, mietin köyhiä opiskelijoita ja nauran :D
1500€ tukia kuussa kotona olemisesta, vuokraan menee 500€.
[/quote]Eivät kaikki tukesi ole kotona olemiseen. Minä saan lapsilisää ja elatusmaksua 700 kuussa kahdesta lapsesta, lisäksi palkkaa kivasta päivätyöstä käteen 2300. Vuokra 900. En kadehdi yhtään teidän köyhyysrajalla sinnittelyänne.
Sinä opiskelija! Kyllä saat toimeentulotukea kesäajalta, aivan varmasti! Minäkin opiskelen, viime kesäksi en saanut töitä. Varasin ajan sossuun. Opintotuki ja laina maksetaan vain tukikuukausille, kesällä olen rahaton. Työkkäriin ei voi ilmoittautua, kun on päätoiminen opiskelija. Minä sain tt-tukea kesälle, tekivät kahden kuukauden päätöksen. Tuki on suurempi kuin opintotuki. Itse laitoin rahaa säästöön, kun olen muutenkin tottunut elämään kädestä suuhun.
Varaa aika sossuun, ei opiskelijaa voi jättää kesäksi tyhjän päälle!
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 21:14"]
Asun yksin stadin keskustassa, vuokra 2000€, sossu maksaa sen kokonaan, ruokakulut 50€/vko, harrastukset n. 40€/vko, auton vakuutuksen ja lisäksi sain kortin jolla maksan bensat suoraan sossun laskuun.
[/quote]
Sano nyt et sossu maksoi sulle bentleynkin niin ollaan samiksii!
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:44"]Minullakin on vuokra rajojen ulkopuolella (yhden lapsen yh, kolmio 1250€/kk) ja koko vuokra hyväksytään menoksi samasta syystä kuin aapeellä. Miksi se on niin ihmeellistä? :o
[/quote]
mä asun pienessä kaksiossa lapseni kanssa. Mun mielestä on jokin omavastuu vuokrassa.
[/quote]
"stadin keskustassa" kuulostaa todella typerältä, mun korviini "asun helsingin keskustan keskustassa"
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 21:29"]
[/quote]
"stadin keskustassa" kuulostaa todella typerältä, mun korviini "asun helsingin keskustan keskustassa"
[/quote]
Sitä se meille helsinkiläisille meinaakin. Itse olen stadilainen, mutta en asu stadin keskustassa. 2000€ saisi asua melko pienessä loukossa ko. paikassa...
Stadi ei kata koko Helsinkiä, se tarkoittaa nimenomaan keskustaa. Ei käpylä ole stadia. Eikä laru.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:32"]
Kelasta 1000€/kk, sossusta 700€/kk.
Veronpalautuksia tulee taas kerran 500€.
[/quote]
Miten tämä on mahdollista? Siis oikeasti, joku saa saman verran makoilemalla kotona, kuin esim. toimistosihteeri kokopäiväduunista, jolla esim. amk tutkinto? EI helvetti! Menkää luuserit töihin, ei meidän yhteiskunnan tehtävä ole elättää loisia!!!
[/quote]
Kaikille ei ole töitä tehtäväksi. Minullanja perheelläni on käynyt tuuri ja meillä on työpaikat todennäköisesti hamaan tulevaisuuteen, mutta kaikilla ei.
Ja meidän sivistyneen yhteiskuntana on elättää ne reppanat, tai huonoon ja vaikeaan tilanteeseen joutuneet ihmiset, jotka eivät vain pärjää muuten. Niin kuuluukin, se on mielestäni yksi sivistyksen ja inhimillisyyden mittareita. Sitä en vain käsitä, että joku on niin reppana, että aloittaa tällaisen keskustelun joko tosissaan (=reppana) tai provona (=reppana).
Ja toivon tosiaan, ettei sossu jatkuvasti maksa tuollasia asumismenojen ylityksiä, ne rajat ovat siellä Kaikkia varten.
[/quote]
Tietenkään kaikille ei ole töitä ja on hyvä että on sossu. Eniten ihmisiä luultavasti ärsyttää ap:n asenne,"hei kuka lokittaa yhteiskuntaa eniten?" Itsekin olen työtön,etsin töitä ja hävettää elää tuilla.Se EI ole ylpeilyn aihe! Vaikka olisikin provo,niin elämäntapapummeja on oikeastikin,ja se on todella ärsyttävää. Missä rinnakkaisuniversumissa muuten sossu muka maksaa kolmehenkiselle perheelle neliön parin tonnin kuukausivuokran?
En ole sossupummi, tarkoituksena mennä mah pian töihin ja tulla toimeen omillani, mutta nyt olen yh hoitovapaalla, vuokraa 632e/kk. Kelasta tulee 1130e ja sossusta parisataa (en muista tarkkaa summaa). Kun lopetan hoitovapaan, menen kouluun jolloin kela alkaa maksaa opintotukea. Uskoakseni tulot pysyy samana, sossun osuus vaan kasvaa.
Kelasta 1800 €/kk
Lisäks exältä 300 €
Lisäksi lapsi on 0 € sopimuksellä päiväkodissa
en ole koskaan tehnyt oikeaa palkkatyötä/työsopimusta
ikää 35 vuotta
Minä saan kelalta 500 € - 22% verot, sossulta en saa mitään.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 21:46"]
Kelasta 1800 €/kk
Lisäks exältä 300 €
Lisäksi lapsi on 0 € sopimuksellä päiväkodissa
en ole koskaan tehnyt oikeaa palkkatyötä/työsopimusta
ikää 35 vuotta
[/quote]
Miksi ihmeessä? Miksi lapsesi ei ole edes kotona kanssasi? Mitä opiskelit?
Tuttu yh saa (alakouluikäinen + äiti) saa perustukia kuussa jonkun 1400 Euroa, josta siis vuokraan reilu 600 Euroa. Mutta ei tässä vielä kaikki.... jättää joka toinen kuukausi vuokran maksamatta ja sossu kuittaa rästin pois. Välillä jättää kaksikin kuukautta putkeen ja käyttää kaikki tuet elämiseen. Sitten ehkä kuukauden maksaa välissä ja taas hakee sossusta vuokrarästit. Tottakai sossussa ollaan kypsiä ja välillä uhkaillaan, että vuokrat aletaan pian maksaa suoraan tuista, mutta on jatkanut jo pari vuotta tätä, eikä loppua näy. Sen lisäksi kitisee kaikenlaisia harkinnanvaraisia. Esimerkiksi ilmoitti käyvänsä jotain kurssia, jonka takia sai harkinnanvaraista muutaman satasen äidiltään auton ostoon, vakuutusmaksuihin ja polttoaineeseen. Todellisuudessa ei mennyt koskaan kurssille, mutta ehti saada noin tonnin harkinnanvaraista starttiin. Viimeksi myi lapsensa uudehkon pyörän, väitti varastetuksi ja saikin 300 Euroa uuteen pyörään. Väitän, että saa vuodessa keskinmäärin (vaihtelee kuukausittain, maksaako vuokran vai ei) noin 2000 Euroa/kk rahaa. Mihin rahat menee? Baareihin, risteilyihin ja ryyppyreissuihin etelään.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:52"]
Olen opiskelija, saan 448e verojen jälkeen, vuokra on 477e joka on mielestäni vähänn helsingissä. Opintolainat on nostettu ja käytetty, nyt ei ole töitäkään opintojen ohelle, vaikka olen etsinyt tammikuusta lähtien (tammikuussa päättyi edellinen osa-aikatyö) eikä myöskään kesätyötä näkyvissä :( Tilillä 0 euroa ja jotenkin pitäisi elää loppukevät (kesällä saan joko töitä tai sitten lisää lainaa). Mua itketää, kun ei oo ees sossusta apua, koska "mähän voisin mennä osa-aikatöihin" ja sit jotkut saa tollaisia summia. Kädestä suuhun eletään silloinkin kun olen opintotuella, lainalla ja teen osa-aikatöitä, ja ne pienet säästöt menee kun tulee taas aika että töitä ei ole. Ja joku ylpeilee sillä että saa 2000 e sossusta, kun mä tarttisin vaan 200e kuussa tänä opintotuen päälle että jotenkin pysyisin hengissä. Ja ne rahat mitä ap saa, on tosiaan suoraan siitä mun leivästä, kun ap saa kyllä sossulta myönteisen päättöksen ja mä en, koska oon opiskelija. Ja teen töitä aamusta iltaa, opiskelen ja etsin töitä loppuajan että pääsisin tästä helvetistä. :(
[/quote]
Aivan sama tilanne minulla Tampereella. Vituttaa ihmiset jotka hankkivat lapsia ennen kuin niistä on varaa ja halua itse pitää huolta.
Niin, nämä tuethan on tarkoitettu tilapäseen avuntarpeeseen, ei suinkaan vuositolkulla lypsettäväksi. Ymmärrän huonon taloustilanteen ja kaikille ei todellakaan ole töitä. Tosiasia kuitenkin on, että tukien väärinkäyttäjiä on enemmän kuin niitä, ketkä aktiivisesti pyrkivät tilanteesta eteenpäin.
Aina kun sossuraha kilahtaa tilille, mietin köyhiä opiskelijoita ja nauran :D
1500€ tukia kuussa kotona olemisesta, vuokraan menee 500€.