Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin asumaan Tampereelle?

Vierailija
14.04.2014 |

Aiomme muuttaa Tampereelle. Ei olla asuttu siellä, eli ei suuremmin tiedetä eri asuinalueiden hyvistä ja huonoista puolista. Kertokaapa omia mielipiteitänne, hyviä ja huonoja puolia.

Lähtökohdat: Kaksi pientä lasta ja kolmas suunnitteilla. Arvostan siis hyviä, lähellä olevia lapsiperhepalveluja: kerhotoiminta, neuvolat, kirjasto, kaupat, puistot. Uimarantakin olisi mieleinen. Hyvät (julkisetkin) liikenneyhteydet keskustaan. Rauhallinen ympäristö ja hyvä lähikoulu, ei mikään mammutti. Jos vapaasti saisin valita niin Tampereen lounaispuolella, koska siellä suunnalla asuvat isovanhemmat. Hervantaan muutettaisiin muuten, mutta mies vastustaa sitä, kun siellä on liikaa ulkomaalaistaustaisia... 'Muuten se mielestäni täyttää useimmat ehdot hyvin.

En millään jaksaisi muuttaa ensin vuokralle "tunnustelemaan" fiiliksiä...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen asunnon te haluatte? Koko ja hinta? Tuo ratkaisee aika paljon. Itse suosittelisin vaihtoehdoksi lähikunnan kuntakeskusta, joista on hyvät kulkuyhteydet Tampereelle, mutta asunnot selvästi edullisempia ja mahdollisuus ostaa esim. omakotitalo tamperelaisen rivarin hinnalla. Hervanta on ihan jees, sillä suurin osa siellä olevista ulkkareista on opiskelijoita tai insinörttejä. Vuores siinä vieressä on taas ihan uusi asuinalue, joten sieltä saa uusia asuntoja jos sellainen kiinnostaa.

Vierailija
22/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suositten Lentävänniemeä ja syyt: Rauhallista, luontoa, hyvä koulu, lähikauppa, Lielahden palvelut lähellä, venesatamat, järveä vaikka muille jakaa. Täällä todella paljon luonnokukkia ja se kertoo jotain ympäristöstä. Meillä asunto ihan järven vieressä.

Se riippuu niin paljon mitä haluat!

Sitten toi Teisko, Kämmenniemi on aluetta mihin voisin muuttaa.

Mulle ehdoton juttu on järven läheisyys ja luonto, mutta me kaikki halutaan eri asioita.

Kaveri asuu Kalevassa ja tykkää kun on keskusta ja palvelut lähellä. Mun juttu se taas ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kaukajärveä haukutaan? Oman lapsuuden olen onnellisesti viettänyt siellä. Neuvola, kerho, puistoja, koulut, apteekki ja kirjasto ihan vierekkäin, peräti yksi kauppa ja mukava uimarantakin löytyy. Ainakin koirien kanssa mukava lenkkeillä esimerkiksi Hikivuoren läheisyydessä. Ulkomaalaisia ei mielestäni merkittävästi enempää kuin muuallakaan.

Vierailija
24/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaleva on hyvä paikka asua. Myös Amuri, mutta asunnot siellä helposti kalliimpia.

Vierailija
25/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa pirkkalaan, 10min keskustaan ja palvelut etenkin lapsiperheille ensiluokkaiset

Vierailija
26/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta vastaa Kontulaa. Tosin Kontula astetta pahempi. 

Vierailija
27/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näille:

multisilta

hervanta

lielahti

kaukajärvi

ok aluleita:

pispala

rahola

villilä

messukylä

hyviä vaihtoehtoja myös pirkkala ja lempäälän pohjoisosa.

Vierailija
28/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 13:28"]

En myöskään asuisi keskustaa lähellä, kallista ja vähän luontoa.

[/quote]

Hei anteeksi, oletko koskaan käynyt Tampereen keskustassa? Tai minkään muun kaupungin keskustassa niin että voisit verrata keskustojen "luontopitoisuutta"? Tampereen keskustassa on niin lähellä luontoa ettei tosikaan! :D

Vierailija
29/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 13:44"]

Hervanta vastaa Kontulaa. Tosin Kontula astetta pahempi. 

[/quote]

Hervannassa ei olekaan kuin kaksinkertainen väestömäärä ja viisinkertainen määrä työpaikkoja verrattuna Kontulaan. Ja missäs Kontulassa sijaitsikaan yliopisto, AMK ja tiedepuisto?

No, onhan molempien vanhan osan kerrostalot sentään rakennettu samoihin aikoihin, kai se riittää tekemään niistä vastaavat.

Vierailija
30/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia. Pispalassa näemmä myytävät talot huitelee miljoonaa euroa...

Tykätään kyllä vanhoista taloista ja taloalueista, mutta usein ne on kolmekerroksisia (pesutilat kellarissa), ja siihen rumbaan en kyllä pienten kanssa lähde. Edellinen koti oli kaksikerroksinen ja sieltä yhteen tasoon muuttaminen oli suuri helpotus! Nykyinen tontti on jotain 730 neliötä ja liian pieni. Varmasti 1000 neliötä olisi parempi, mutta näyttää tonttimaa olevan Tampereellakin kortilla!

Pitänee tutustua Pirkkalaan.

ap.

Vierailija
31/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24!

Olen asunut 25 vuotta Tampereella ja ehkä sinä et tiedä mitä on luonto! Siihen ei kuulu lukematon määrä kerrostaloja, autoja ja pakokaasuja. Luonnon keskellä kun asuu niin ympäröi sun koko asunnon, eikä sitä lähdetä hakemaan.

Olen asunut Pyynikillä, keskustassa, Hervannassa, Tohlopissa ja Lentävänniemessä. Lentsu noista ainut hyvä paikka.

T. Puutarhuri

Vierailija
32/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannassa ja Kontulassa samanlaisia ihmisiä. Ei Hervantaa pilaa palvelut tai oppilaitokset vaan ne ihmiset. Palvelut ei korvaa sitä paskaa sakkia mitä siellä asuu. Todellakin olen asunut Hervannassa 7 vuotta. On se vaan hyvä, kun siellä Hervannassa on Kela, työkkäri ja sossu, kun käyttöaste on kova. Känniläisiä joka paikassa huojumassa. Kaikki pitää lukita tai muuten omaisuus varastetaan.

Vierailija
33/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 14:19"]

Hervannassa ja Kontulassa samanlaisia ihmisiä. Ei Hervantaa pilaa palvelut tai oppilaitokset vaan ne ihmiset. Palvelut ei korvaa sitä paskaa sakkia mitä siellä asuu. Todellakin olen asunut Hervannassa 7 vuotta. On se vaan hyvä, kun siellä Hervannassa on Kela, työkkäri ja sossu, kun käyttöaste on kova. Känniläisiä joka paikassa huojumassa. Kaikki pitää lukita tai muuten omaisuus varastetaan.

[/quote]

Huomaa, että kokemuksestasi Hervannassa on vierähtänyt aikaa. Hervannassa ei ole tietääkseni työkkäriä eikä sossua (paitsi joku lapsiperheiden sosiaaliasema). Kela näyttää yhä löytyvän. Mutta hyvähän se on vuosien takaisella kokemuksella tietää paremmin kuin nykyisten asukkaiden.

Vierailija
34/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ap kämmenniemen alua. Siellä on isompia tontteja ok-taloissa.  Kohtuuhintaisiakin. Pirkkalasta löytyy myös hyviä ok- taloja, mutta ei nekään niin halpoja ole.

Jos ok-talon haluat niin unohda kaiki keskustan läheisyydessä olevat alueet, hinta on liian tyyris.

Etsi Oikotieltä ok- taloja tietyllä hinnalla ja pinta-alalla niin saat suuntaviivaa.

Keskustan palveluja en itse tarvitse oikeastaan koskaan vaan käytän Lielahden palveluja, paljon edullisempia kauppoja. Keskustassa on paljon kalliimpaa.

Vierailija
35/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan on niin et Hervantaa halveksutaan asuinpaikkana. Siellä todella paljon vuokra kerrostaloja. Muutin sieltä heti pois, kun lapset syntyi. En antaisi lasteni kasvaa sellaisessa ympäristössä. Aina joku känniläinen heilumassa jossain nurkassa. Olen pari kertaa siellä käynyt ja kyllä on inho paikka.

Myös iltaisin ei mikään turvallinen paikka asua. Kinnteistövälittäjätkään ei Hervantaan muuttaisi, niin mietippä sitä. 

Vierailija
36/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentävänniemi oli kiva paikka kun asuttiin siellä. 

Vierailija
37/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervantaa kehuu vain Hervantalainen, ei kukaan muu. Täynnä VTS asuntoja joilla sossu kiintiö. Sieltä löytyy paljon köyhiä ihmisiä ja heidän ongelmansa.Monet lastensuojeluperheet on Hervannasta. YÖKS!

Vierailija
38/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulehden mukaan Hervanta ainut paikka missä tarvittaisiin kouluihin lukolliset kaapit eli kertoo juuri siitä varastamisen määrästä mitä siellä on. 5vuotta Lentsussa asunut ja kerran nähnyt yhden ihmisen humalassa. Hervannassa ei kannata edes ruveta laskemaan.

Eräs äiti sanoi ettei halua edes altistaa lastansa näkemään noita känniläisiä joita Hervannasta löytyy ja kyllä ne opiskelijatkin siellä osaa möykkää pitää ja juhlia.

Vierailija
39/39 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaleva, Pispala, Pyynikki, Kauppi. 

Ihanaa keskusta-aluetta, rauhallista ja hyvä olla. Hintataso kyllä erit. Pispalassa kova.