Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet elämässäsi pelännyt eniten?

Vierailija
02.12.2020 |

Mikä on ollut tähänastisen elämäsi pelottavin hetki tai tilanne?

Omalla kohdallani autokolari, se hetki kun en vielä tiennyt, ovatko kaikki autossa matkustaneet elossa ja miten itselleni käy. (Olivat elossa, kaikille kävi suht hyvin.)

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin olen pelännyt, mutta varmaan vanhempieni kuolemiin liittyvät asiat.

Vierailija
42/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pelännyt eniten, kun putosin jäihin lapsena. Paniikki silloin iski, kun virtaus oli niin kova. Yksin en olisi päässyt jäistä pois ilman kaverin apua. Oli varhais kevät ja tyhmyyttäni menin jäille.

Vierailija
44/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoni tuntuu pelkäävän koko ajan, vaikka mieli ei muista yhtäkään esimerkikkiä tähän kirjoitettavaksi. Elin traumaattisen ja yksinäisen lapsuuden alkoholistin äidin ja lähes alkoholistin isän ainoana lapsena.

Olen tuntenut pelkoa paljon, ja hassua kyllä viime kesänä Linnanmäellä Kingi-laitteessa kun pelkäsin korkeutta ja edessä olevaa pudotusta, ehdin ajatella, että tällaista pelkoa en ole tuntenut vielä. Ja alhaalla maan kamaralla mietin, että tällaista helpotusta en ole tuntenut ikinä.

Olen siis ilmeisesti melko turta. Kamalaa.

Vierailija
45/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä yötivolissa minä ja kaveri saatiin maailmanpyörän vaunuun kaveriksi tuntematon, kännissä ollut jätkä joka  tuntuii olevan sekaisin ja agressiivinen. Alkoi sitten ylhäällä keikuttaa sitä vaunua kuin hullu!

Vierailija
46/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin osastolla. Kävin aamulla pään magneettikuvissa päänsäryn vuoksi ja seuraavana päivänä olisi ollut lääkärille aika.

Hoitaja kuitenkin tuli melkein heti magneetin jälkeen sanomaan, että Hei, mennäänkin jo nyt kuulemaan tulokset.

Silloin lääkäri näytti sen. Magneettikuvat, missä päässä näkyi valtava kasvain. Siinä hetkessä aika pysähtyi.

Vaikka tätä syöpää ei voi mulla parantaa, ja tulevaisuus on yhtä kysymysmerkkiä, se kuvien näkeminen oli tällä syöpämatkalla tähän asti pelottavin hetki. Se hirveä epävarmuus, mitä nyt tapahtuu, mitä mun päässä on, voiko sen parantaa?

Vierailija
47/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran saunasta tultuani huimasi hiukan, mutta pakottauduin silti suihkuun, vaikka pään ylöspäin nostaminen tuntui tuskalliselta. Silmät avattuani en nähnyt mitään. Se pelko oli jotain omaa laatuaan. Mielessä vilisi kaikki mistä joudun luopumaan, jos se olisikin pysyvää.

En tiedä kauanko istuskelin suihkujakkaralla, mutta vähitellen aloin taas erottaa valoja ja varjoja. Ja lopulta yksityiskohtia.

Jännä kokemus näin jälkikäteen, olla näkemättä mitään. Voisi kuvitella näkökentän olevan täysin musta/pimeä, mutta ei, näkökentässä ei ole MITÄÄN.

Vierailija
48/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt.

Nyt pelkään. Tää hulluus joka erottaa mediaa uskovan vs omilla aivoillaan ajattelevan, kuten esim suojaesineen tiedoissa sanotaan ei estä v iruksilta.

Median sanaan uskotaan ja ne saa levittää ties mitä tietoja ja silti siihen uskotaan.

Hallitus lappaa meidän rahat ulkomaille. Erästä Pekkaa ei näköjään saada vastuuseen mitä toimillaan on tehty.

Vanhukset, nuoret ja lapset voivat huonosti. Määrärahoja vähennetään tai poistetaan kokonaan.

Kannabis ja muu huume myönteisyys. Isovanhemmat kääntyvät haudoissaan kun Ylekin on siihen ryhtynyt.

Vierailija
49/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelkäsin koko lapsuuteni vuosia. Isäni oli aggressiivinen ja väkivaltainen alkoholisti jonka alkoholismi eteni juoppohulluuteen saakka. Metsästi äitiäni humalassa ja pahoinpiteli häntä nyrkein ja jopa veitsellä. Rikkoi esim. oven jotta pääsisi pahoinpitelemään äitiäni joka oli siellä karussa. Istuin tunteja viileässä rappukäytävässä jne. ja pidin korviani tukossa. Toisaalta en voinut kokoajan pitää korviani tukittuina jotta kuulen jos isä meinaa tappaa äidin että pääsen väliin. Menin tappeluiden väliin jo alta 10-vuotiaana. 

En pelännyt omaa kuolemaa tms vaan äitini kohtaloa :( 

Vierailija
50/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin eniten, kun 3-vuotias poikani katosi jäljettömiin maatilalla. Lähellä virtasi myös vaarallinen joki. Lukuisia ihmisiä oli etsimässä, ja pelastushelikopterikin oli paikalla. Tilanne päättyi onnellisesti, mutta oli kyllä karmea kokemus.

Vierailija
51/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsin eniten, kun 3-vuotias poikani katosi jäljettömiin maatilalla. Lähellä virtasi myös vaarallinen joki. Lukuisia ihmisiä oli etsimässä, ja pelastushelikopterikin oli paikalla. Tilanne päättyi onnellisesti, mutta oli kyllä karmea kokemus.

Mihin oli kadonnut?

Vierailija
52/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pelkäsin vanhempieni kuolemaa, kun olin siinä 10v iän paikkeilla. Molemmat oli sydänvikaisia ja saivat silloin tällöin kohtauksia.

Siitä 1970-luvun lopusta alkoivat molemmat kuitenkin paranemaan ja äiti eli vielä 20 vuotta ja isä yli 35 vuotta. 

Vierailija
53/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 5 v. lapsi vietiin leikkaussaliin avosydänleikkaukseen.

Vierailija
54/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin oli kadonnut?

Hän oli mennyt tahallaan piiloon aivan talon kulmalle erään pensaan taakse. Kukaan lukuisista ohikulkevista ihmisistä ei huomannut. Minä löysin lopulta, kun menin jostain syystä aivan viereen kurkistamaan. 

Vierailija
55/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin oli kadonnut?

Hän oli mennyt tahallaan piiloon aivan talon kulmalle erään pensaan taakse. Kukaan lukuisista ohikulkevista ihmisistä ei huomannut. Minä löysin lopulta, kun menin jostain syystä aivan viereen kurkistamaan. 

Oliko tämä se suht hiljattain sattunut tapaus, josta lehdessä joku pelastustoimiin osallistunut totesi, että harvinaisen kärsivällinen piilottelija ikäisekseen? :)

Vierailija
56/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2015 kun pienet pako laislapset olivatkin raavaita papukaijatukkaisia miehiä hienoissa vaatteissa.

Vierailija
57/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus eteni, mutten ollut vielä saanut lupausta elektiivisestä sektiosta (synnytyspelko). Meni yöunet ja jäin saikulle sekä söin rauhoittavia ja unilääkkeitä. Vihdoin sain sektiopäätöksen ja sitten rupesi jännittämään että eikai rupea vauva syntymään ennen leikkauspäivää.

Hyi ikinä ei oo mikään ahistanu ja pelottanu nii paljoa.

Onneksi pääsin suunniteltuna päivänä sektioon. Pelot jäi sinne.

Vierailija
58/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen säikähti rekkaa ja lähti kiitolaukkaan tiellä. Olin ihan varma että tipun ja jos en kuole, niin ainakin loukkaan itseni todella pahasti. 

Vierailija
59/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietnamissa työmatkalla kun keskellä yötä poliisi hakkasi hotellihuoneen ovea... :-/

Vierailija
60/74 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvyttäessä hengetöntä lastani ambulanssia odottaessa. Teholla pari päivää epätietoisena siitä, säilyykö hän hengissä. Säilyi. Vieläkin heräilen öisin tarkistamaan, hengittääkö hän :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi