Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sossusta rahaa lapsen tarvikkeisiin

Vierailija
14.04.2014 |

Olen nyt lukenut kaiken maailman keskusteluja siitä että jos ei ole varaa niin lasta ei saisi tehdä ja pitäisi elää häpeässä ankeudessa jne? todella törkeetä puhua noin! kaikilla on oikeus tehdä lapsia kunhan vaa pystyy niistä huolehtimaan joko sitten sossurahalla tai jollain muulla keinolla, tietenkään lasta ei rahan takia saa tehdä mutta jos lapsi syntyy rakastavaan perheeseen/sukuun niin sillä ei ole väliä millä sen elättää. jos joku tulisi minua nyt päin naamaa haukkumaan siitä että olen raskaana ja haen sossurahaa + avustusta niin minä kyllä nostaisin syytteen se sossu raha ei ole iso siitä on turha kenenkään valittaa, ihmiset elää sossurahoilla koska eivät saa töitä siitä ei voi heitä syyttää! jos teitä idiootteja kyrsii maksaa veroja niin perustakaa omat yritykset ja palkatkaa meitä työttömiä kenellä ei ole koulutusta koska emme ole saanneet edes koulu paikkaa, tai meitä kellä on koulutus mutta ei yksinkertasesti löydy töitä tai meitä joilla on huonot peruskouluntodistukset emmekä ole päässeet mihinkää parantamaan arvosanoja ja olemme sen takia työttömiä tai sitte vaa meitä jotka ovat työkyvyttömiä!!! miettikää hei vähän ennen kuin haukutte muita ja käskette häpeämään meillä kaikilla on kyllä syy siihen miksi joudumme hakemaan sossurahaa ymmärrän jos haukutte maahanmuuttajia mutta ei meitä oman maan kansalaisia hävetkää te itse toivottavasti jokainen teistä idiooteista näkee tämän! Jos on vielä valittamista ni perustele sanasi! minä kyllä vastaan!

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:24"]

Minusta on hienoa, että Suomessa on sosiaaliturva ja itsekin olen esimerkiksi opintojen aikana opintotukea nostanut. Muutaman kuukauden päästä sitten vanhempainrahaa ja lapsilisää. Mutta turha oikeasti ap yleistää, että maailmassa pärjää nykyään vain rikkaiden lapset. Mieheni ja minä olemme molemmat ihan normaaleista perheistä, hyvin on pärjätty, mutta ei kuitenkaan olla oltu rikkaitakaan eikä ns. ekstra-rahaa ole ollut kovin paljoa. Nyt olemme molemmat töissä, mieheni on käynyt nuorempana ammattikoulun eikä tee ammattiaan vastaavaa työtä eli on käytännön taitojen kautta lunastanut paikkansa. Minä taas lukion ja amkin jälkeen kutakuinkin opintojani vastaavassa työssä, vaikka tälle alalle on vaikea työllistyä. Älä nirsoile työnhaussa vaan hae monipuolisesti kaikkea ja jos ulosantisi on noin huono, niin suosittelisin pyytämään apua työnhakuun. Minä tai mieheni emme todellakaan ole valmistuneet huippu-arvosanoin emmekä ns. erotu massasta muilla taidoilla, mutta työtä on löytynyt molemmille. Aivot ja ulosanti, kehitäpä niitä vaikka ihan itseksesi tai avun kera, niin on asiat helpompia.

[/quote]

juurihan tuolla sanoin että en yleistä ja että suurimmaksi osaksi  vain rikkaat perheet ja yhteyksiä omaavat ihmiset pärjäävät älä taakerru yhteen pieneen kohtaan ;)

[/quote]

Niin nimenomaan suurimmaksi osaksi, mutta tilanne ei ole tämä vaan yritteliäät ihmiset pärjää. On toki näitä, jotka ovat rikkaasta perheestä tai omaavat vaikutusvaltaisia sukulaisia tms. mutta ei heitä kovinkaan paljoa ole. Se että suhteista on apua, kun etsii töitä, ei tarkoita sitä, että tunnet yrityksen johtoa vaan esimerkiksi cittarin kassamyyjän, joka voi vinkata, kun heillä etsitään vaikkapa kausimyyjiä ja voi sitten nimesi mainita esimiehelleen ja antaa sinulle suorat yhteystiedot.

Vierailija
62/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kommunikointi selittää pitkälti hänen onnettoman tilanteensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:28"]

Teille jää siis tuo 864 e  vuokran maksun jälkeen ruokaan? Sillähän kaksi ihmistä syö jo hyvin. Jos taas tuosta pitää vuokra maksaa, niin valehtelet tulonne.

[/quote]

tuosta pitää vuokra maksaa ja en valehtele tulojamme tuo raha jos jäisi vuokran ja muiden kulujen (sähkö ja vesi) jälkeen elämähän olisi jo normaalia parempaa.

Vierailija
64/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:24"]

Jos on tiukkaa lapsen elättämisen suhteen, niin voisi miettiä, olisiko lapsella parempi kasvaa kunnollisessa ja toimeentulevassa perheessä. Eli adoptio. Lasta kaipaavia vanhempia on Suomessakin paljon. Jos koko elämä mennään riskillä ja sossu elättää koko ajan, niin ei välttämättä olosuhteet ole muutenkaan lapselle kaikkein parhaimmat. Rahallinen, sosiaalinen ja henkinen köyhyys kulkevat yhdessä.

Toki on poikkeuksia, mutta kannattaa olla rehellinen itselleen.

Kappalevaihdon saa lukihäiriöiset ja -häiriöttömät painamalla kaksi kertaa enteriä, kun asia vaihtuu.

[/quote]

jos haluat jaella lapsiasi nii siinähän jakelet mutta älä tule mulle sanomaan että minun täytyisi näin tehdä, juuri tommonen älytön puhe tee abortti ja anna lapses pois pistää vihaksi lueppa eka teksti uudestaan ja mieti sitte mitä sanot 

[/quote]

Luepa uudestaa: ehdotin adoptiota. Ja kyllä, luin koko tekstin ja sen pohjalta viestini kirjoitan. Lapsella pitäisi olla ensisijaisesti oikeus hyvään lapsuuteen. Oikeus lapsen hankkimiseen vailla huolehtimisedellytyksiä on pienempi oikeus.

Mulla ei ole tarvetta jaella lapsiani, vaan huolehdin heistä itse, ei sosiaalitoimisto. Itse en myöslään kannata aborttia, mutta se on jokaisen oma valinta, ja joissakin tapauksissa varmasti ihan hyvä ratkaisu.

Lukihäiriöt ovat muuten perinnöllisiä, joten niihin kannattaa hakea tukea neuvolasta jo ajoissa. Meilläkin on näitä suvussa, itsellänikin lievänä. Tämä ei ole kuitenkaan estänyt käymästä kouluja ja valmistumasta ammattiin ketään. Suomessa oikeasti on asiantuntevia opettajia, jotka voivat auttaa lukihäiriöissä. Lisäksi ylioppilaskirjoituksissa voi saada kompensaatiota lukihäiriön takia.

Vierailija
65/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:28"]Lapsi ei ole mikään pankkikortti, jolla saa automaattisesti sosiaalietuuksia. Kaikeen sisältyy ehtoja. Viimeistään ne rahahanat sulkeutuvat, kun kodinhoitotuki päättyy! Pahasti näyttää siltä, että emme voi kaikkea saada ja joudumme tekemään selkeistä arvovalintoja. Ilmaisia lounaita ei ole, eikä hyvät ajat ole ikuisiksi ajoiksi ansaittuja.[/quote]

juurihan sanoin että lasta ei tehdä rahan takia !! eikä minua se kiinnosta saako siitä lapsesta vähän vai paljon rahaa vaiko ollenkaan lapsella on myös oikeus elää vanhempiensa kanssa ja minulla menee kyllä lapseni etusijalle kaikesta muusta, tässä yritän teille jatkuvasti sanoa sitä että älkää ihmiset tuomitko ketään sen takia että he joutuvat hakemaan sossusta rahaa jos ette tiedä näiden ihmisten taustoja.

Vierailija
66/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:29"]

Muiden syyttely omasta tilanteesta ainakin sujuu. Voi tietty pohtia, että jos ei pysty kantamaan vastuuta itsestään ja omista valinnoistaan, miten sitten siitä lapsesta kannetaan vastuu. Rahan hakeminen sossusta tai lapsen ruokkiminen sukulaisilla ei ole vastuunkantoa (ehkäisy kyllä olisi).

[/quote]

en ole syytellyt muita, vaan yrittänyt kertoa että älkää haukkuko ihmisiä siitä että he joutuvat hakemaan sossusta rahaa jos ette heidän taustojaan tunne! ja kyllä kannan vastuuni, ja miten voit väittää että olen tehnyt virheelliset valinnat minä olen kouluttautunut hyvään ammattii mistä en ole saanut töitä enkä ole myöskään muualta saanut töitä tekisin mitä vain töitä jos saisin mutta töitä ei ole niin ei ole, se ei ole minun vikani ja minä en siihen voi vaikuttaa! LUEPPA TEKSTI UUDESTAAN ALUSTA LOPPUUN NIIN EHKÄ YMMÄRTÄISIT

Vierailija
67/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sinä elätät lapsesi, kun sossusta ei enää saa rahaa?!? Kuvitteletko, että suomessa ei esim. ole asunnottomia lapsiperheitä, joilla ei ole toimeentuloa?!?

Vierailija
68/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun ongelma on katkeruus omasta tilanteestasi. Se ei kuitenkaan ole tälle palstalle kirjoittavien vika eikä heillä ole velvollisuutta osallistua sun elämän surkutteluun eikä heidän ole pakko olla edes samaa mieltä sun kanssa. Kuten myös sulla on oikeus mielipiteeseesi. Yleistyksiä ei kuitenkaan kannattaisi tehdä, sillä sekä rikkaat että köyhät tai sossutuilla elävät ovat hyvin heterogeeninen joukko. Sinä olet "onnistunut" syrjäytymään harvinaisen tehokkaasti, mutta huomaatko, että silti saat apua yhteiskunnalta?

johan sanoin jo koko keskustelun alussa ja moneen otteeseen keskustelussa että en yleistä enkä syyllistä vaan haluan saada ihmiset ymmärtämään että jokaisella voi olla syynsä minkä takia he hakevat sossurahaa ja se että haen sossurahaa ei tarkoita että olen syrjäytynyt ei herran jumala te ette kukaan taida lukea tekstiä loppuun....

Vierailija
69/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun ongelma on katkeruus omasta tilanteestasi. Se ei kuitenkaan ole tälle palstalle kirjoittavien vika eikä heillä ole velvollisuutta osallistua sun elämän surkutteluun eikä heidän ole pakko olla edes samaa mieltä sun kanssa. Kuten myös sulla on oikeus mielipiteeseesi. Yleistyksiä ei kuitenkaan kannattaisi tehdä, sillä sekä rikkaat että köyhät tai sossutuilla elävät ovat hyvin heterogeeninen joukko. Sinä olet "onnistunut" syrjäytymään harvinaisen tehokkaasti, mutta huomaatko, että silti saat apua yhteiskunnalta?

johan sanoin jo koko keskustelun alussa ja moneen otteeseen keskustelussa että en yleistä enkä syyllistä vaan haluan saada ihmiset ymmärtämään että jokaisella voi olla syynsä minkä takia he hakevat sossurahaa ja se että haen sossurahaa ei tarkoita että olen syrjäytynyt ei herran jumala te ette kukaan taida lukea tekstiä loppuun....

Vierailija
70/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:49"]

Millä sinä elätät lapsesi, kun sossusta ei enää saa rahaa?!? Kuvitteletko, että suomessa ei esim. ole asunnottomia lapsiperheitä, joilla ei ole toimeentuloa?!?

[/quote]

etkö lue mitään lukisit myös mitä muille vastaan niin ei tulisi tuollaisia kommentteja johan mä sanoin että mä tekisin töitä ja myös mieheni (ihan mitä vaan töitä paitsi strippaamista huoraamista ja muita vastaavia) eli toisin sanoen tekisimme mitä vain normaaleja siivoisin vaikka metroasemia mutta kun ei saa töitä niin ei saa, tottakai mieluiten töitä mihin on kouluttautunut mutta sitä ei tarvitse mainostaa että saisi edes jotain.

Vierailija
71/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän tässä selittää teille nyt uudestaan niin ei tarvitse kirjoittaa jokaiselle erikseen 

- en syyllistä muita mistään muusta kun siitä että he haukkuvat sossurahaa hakijoita vaikka eivät tiedä minkä takia he joutuvat sitä hakemaan ja siitä että he ovat niin itsekkäitä että heidän mielestään ihminen joka elää sossurahoilla ei saisi lasta tehdä

-minä en yleistä ketään vaan puhun että suurin osa tai jotkut 

- yritän sanoa teille vain että älkää haukkuko ihmisiä siitä että he hakevat sossu rahaa jos ette tiedä miksi he sitä hakevat ja minkä takia he joutuvat sitä hakemaan

Vierailija
72/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein syytteen nostasit, voi h*lvetti :D

Vierailija
73/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat valehdella tuon summan. Pariskunta saa toimeentulotukea 408€ per henkilö. Yhteensä siis 816€. Tämän lisäksi korvatan vuokran se osuus jota asumistuki ei kata. Lisäksi korvataan kohtuullinen vesi, sähkö ja kotivakuutus.

Yhteensä teidän pitäisi siis saada 1386€ plus sähkö, vesi ja vakuutus.

Tai sitten olette kieltäytyneet työllisyyttä edistävistä toimista ja tt tukea on alennettu.

Vierailija
74/74 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys ja katkeruus on kyllä jäätävä yhdistelmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä