sossusta rahaa lapsen tarvikkeisiin
Olen nyt lukenut kaiken maailman keskusteluja siitä että jos ei ole varaa niin lasta ei saisi tehdä ja pitäisi elää häpeässä ankeudessa jne? todella törkeetä puhua noin! kaikilla on oikeus tehdä lapsia kunhan vaa pystyy niistä huolehtimaan joko sitten sossurahalla tai jollain muulla keinolla, tietenkään lasta ei rahan takia saa tehdä mutta jos lapsi syntyy rakastavaan perheeseen/sukuun niin sillä ei ole väliä millä sen elättää. jos joku tulisi minua nyt päin naamaa haukkumaan siitä että olen raskaana ja haen sossurahaa + avustusta niin minä kyllä nostaisin syytteen se sossu raha ei ole iso siitä on turha kenenkään valittaa, ihmiset elää sossurahoilla koska eivät saa töitä siitä ei voi heitä syyttää! jos teitä idiootteja kyrsii maksaa veroja niin perustakaa omat yritykset ja palkatkaa meitä työttömiä kenellä ei ole koulutusta koska emme ole saanneet edes koulu paikkaa, tai meitä kellä on koulutus mutta ei yksinkertasesti löydy töitä tai meitä joilla on huonot peruskouluntodistukset emmekä ole päässeet mihinkää parantamaan arvosanoja ja olemme sen takia työttömiä tai sitte vaa meitä jotka ovat työkyvyttömiä!!! miettikää hei vähän ennen kuin haukutte muita ja käskette häpeämään meillä kaikilla on kyllä syy siihen miksi joudumme hakemaan sossurahaa ymmärrän jos haukutte maahanmuuttajia mutta ei meitä oman maan kansalaisia hävetkää te itse toivottavasti jokainen teistä idiooteista näkee tämän! Jos on vielä valittamista ni perustele sanasi! minä kyllä vastaan!
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 10:53"]
Mun tokaluokkalainenkin kirjoittaa paremmin kuin sä. Ei oikein voi kouluttamattomuuteen vedota.
[/quote]
johan se vastaus tulikin jo minulla lukihäiriö harvat opettajat osaa opettaa vaikeasti oppivia ihmisiä jos on valittamista niin ryhdyppä ite opettajaksi.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 10:46"]
Me olemme aikuisina kaikki samassa veneessä! Nyt, jos koskaan olisi tärkeintä huolehtia jo olemassa olevista lapsista, eikä hankkia heitä lisää! Tuolla on iso joukko lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva, eikä heitä saisi tulla enää yhtään lisää.
Taloudenhallinta on yksi tärkeimmistä elämänhallintataidoista ja jos se ei ole hallinnassa, miten silloin osaisi huolehtia lapsestakaan hänen ansaistemallaan tavalla.
[/quote]
kyse ei ole siitä etteikö osaisi lapsesta huolehtia eikä siitä että lapsi jäisi kodittomaksi vaan siitä että ihmiset ei nykyään saa töitä ammattikoulussa meille luvattiin että töitä on kun valmistutte mutta ei ole näkynyt ikinä, edes kesätöitä en ole saanut! koulun työharjotteluissa oli kyllä aina parhaat arvosanat ihmekyllä. nykypäivänä elämässä ei pärjää jollei ole rikkaat vanhemmat tai rikas kumppani tai suhteita, tottakai on myös niitä joilla asiat ei noin ole mut harvempi sellaisia.
eikä minulla ole itelläni muita lapsia ja kyllä minä tämän lapsen pidän se on minun asia ei muiden!
[/quote] Höpönlöpön! Me emme ole rikkaita, emme edes keskituloisia ja molemmat amiksen käyneet lapsemme ovat saaneet työpaikat. Pärjäävät oikein hyvin elämässään, tosin ovat tarmokkaita ja hyvin käyttäytyviä. On niin paljon ihan itsestä kiinni. Onneksi meillä Suomessa on vielä toistaiseksi hyvä sosiaaliturva.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:04"]
ap, olen itse elänyt sossun tuilla, ja tiedän, että niillä voi syödä muutakin kuin makaronia ja jauhelihaa. Ei ne tuet niin pienet ole.Itse olen niistä saanut jopa säästettyä.
[/quote]
sinun on täytynyt saada sitten aika paljon rahaa kerroppa minulle miten saat näistä rahoista säästettyä ja syötyä muuta kuin jauhelihaa ja makaroonia
saamme kuukaudessa mieheni kanssa yhteensä 846e
vuokra on 570e
sitte siihen vielä sähköt joka tulee 3kk välein ja on about 50-60e
vesilasku joka on melkein 100e myös matkustelu julkisilla on todella kallista joten meillä on auto koska mummini auttaa meitä auton maksussa koska hän hötyy siitä itsekkin mut omat bensa kulut joudumme itse maksamaan eli noin 40e/kk
Oletpas harvinaisen syrjäytynyt suomalainen...Peruskoulun jälkeen vain todella pieni osa ei opiskele mitään, siis todella harva...
Siis saatteko toimeentulotukea,asumistukea? Mistä tulonne koostuu?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:06"]
Me olemme aikuisina kaikki samassa veneessä! Nyt, jos koskaan olisi tärkeintä huolehtia jo olemassa olevista lapsista, eikä hankkia heitä lisää! Tuolla on iso joukko lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva, eikä heitä saisi tulla enää yhtään lisää.
Taloudenhallinta on yksi tärkeimmistä elämänhallintataidoista ja jos se ei ole hallinnassa, miten silloin osaisi huolehtia lapsestakaan hänen ansaistemallaan tavalla.
[/quote]
kyse ei ole siitä etteikö osaisi lapsesta huolehtia eikä siitä että lapsi jäisi kodittomaksi vaan siitä että ihmiset ei nykyään saa töitä ammattikoulussa meille luvattiin että töitä on kun valmistutte mutta ei ole näkynyt ikinä, edes kesätöitä en ole saanut! koulun työharjotteluissa oli kyllä aina parhaat arvosanat ihmekyllä. nykypäivänä elämässä ei pärjää jollei ole rikkaat vanhemmat tai rikas kumppani tai suhteita, tottakai on myös niitä joilla asiat ei noin ole mut harvempi sellaisia.
eikä minulla ole itelläni muita lapsia ja kyllä minä tämän lapsen pidän se on minun asia ei muiden!
[/quote]
Oletko nyt vähän itsekäs?! Asetu edes lapsesi asemaan. Yksikään lapsi ei ansaiste joka päivästä taistelua hyvästä toimeentulosta.
[/quote]
minä en tapa lastani jotta sinulla olisi parempi mieli en voisi elää itseni kanssa sen jälkeen! mielestäni abortti pitäisi muutenkin kieltää ja mitähän itsekästä on jos en halua olla murhaaja? lapsen kasvattamisesta minulla ei tule ongelmaa jos on tiukkaa voin viedä lapsen muualle syömään esim minun mummilleni isälleni äidilleni mihin vaan niin joudun itekki puolikuukautta tekemään ja lapsenkanssa sukuni tulee minua auttamaan he tietävät ja ymmärtävät. toisin kun itsekkäät veronmaksajat enkä puhu nyt kaikista veron maksajista vaan juuri niistä jotka valittavat, kyllä jos minä joskus saan töitä tai ylimääräistärahaa mielelläni jopa lahjoitan oman maan kansalaisille!
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:09"]
Aikuislukio ei maksa mitään.
[/quote]
ei aikuislukio maksa muttta jos sinne menee numeroita korottamaan se maksaa tutkippa asiat uudestaan olen nimittäis senkin vaihtoehdon yrittänyt käydä
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:07"]
Mun tokaluokkalainenkin kirjoittaa paremmin kuin sä. Ei oikein voi kouluttamattomuuteen vedota.
[/quote]
johan se vastaus tulikin jo minulla lukihäiriö harvat opettajat osaa opettaa vaikeasti oppivia ihmisiä jos on valittamista niin ryhdyppä ite opettajaksi.
[/quote]
Kyllä nuo sun "fiksut" vastaukset kertoo joistain ihan muista ongelmista kuin pelkästä lukihäiriöstä. Vai ryhdy itse opettajaksi, jos puuttuu toisen surkeaan ilmiantoon? Enemmän mua surettaa esim. lapsisyöpäpotilaat mutten silti koe mahdolliseksi ryhtyä lääkäriksi.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:17"]
Siis saatteko toimeentulotukea,asumistukea? Mistä tulonne koostuu?
[/quote]
tomeentulotukea ja asumistukea
Minusta on hienoa, että Suomessa on sosiaaliturva ja itsekin olen esimerkiksi opintojen aikana opintotukea nostanut. Muutaman kuukauden päästä sitten vanhempainrahaa ja lapsilisää. Mutta turha oikeasti ap yleistää, että maailmassa pärjää nykyään vain rikkaiden lapset. Mieheni ja minä olemme molemmat ihan normaaleista perheistä, hyvin on pärjätty, mutta ei kuitenkaan olla oltu rikkaitakaan eikä ns. ekstra-rahaa ole ollut kovin paljoa. Nyt olemme molemmat töissä, mieheni on käynyt nuorempana ammattikoulun eikä tee ammattiaan vastaavaa työtä eli on käytännön taitojen kautta lunastanut paikkansa. Minä taas lukion ja amkin jälkeen kutakuinkin opintojani vastaavassa työssä, vaikka tälle alalle on vaikea työllistyä. Älä nirsoile työnhaussa vaan hae monipuolisesti kaikkea ja jos ulosantisi on noin huono, niin suosittelisin pyytämään apua työnhakuun. Minä tai mieheni emme todellakaan ole valmistuneet huippu-arvosanoin emmekä ns. erotu massasta muilla taidoilla, mutta työtä on löytynyt molemmille. Aivot ja ulosanti, kehitäpä niitä vaikka ihan itseksesi tai avun kera, niin on asiat helpompia.
Jos on tiukkaa lapsen elättämisen suhteen, niin voisi miettiä, olisiko lapsella parempi kasvaa kunnollisessa ja toimeentulevassa perheessä. Eli adoptio. Lasta kaipaavia vanhempia on Suomessakin paljon. Jos koko elämä mennään riskillä ja sossu elättää koko ajan, niin ei välttämättä olosuhteet ole muutenkaan lapselle kaikkein parhaimmat. Rahallinen, sosiaalinen ja henkinen köyhyys kulkevat yhdessä.
Toki on poikkeuksia, mutta kannattaa olla rehellinen itselleen.
Kappalevaihdon saa lukihäiriöiset ja -häiriöttömät painamalla kaksi kertaa enteriä, kun asia vaihtuu.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:07"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä nuo sun "fiksut" vastaukset kertoo joistain ihan muista ongelmista kuin pelkästä lukihäiriöstä. Vai ryhdy itse opettajaksi, jos puuttuu toisen surkeaan ilmiantoon? Enemmän mua surettaa esim. lapsisyöpäpotilaat mutten silti koe mahdolliseksi ryhtyä lääkäriksi.
[/quote]
älä sitten valita muiden kirjoitustyylistä
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:24"]
Minusta on hienoa, että Suomessa on sosiaaliturva ja itsekin olen esimerkiksi opintojen aikana opintotukea nostanut. Muutaman kuukauden päästä sitten vanhempainrahaa ja lapsilisää. Mutta turha oikeasti ap yleistää, että maailmassa pärjää nykyään vain rikkaiden lapset. Mieheni ja minä olemme molemmat ihan normaaleista perheistä, hyvin on pärjätty, mutta ei kuitenkaan olla oltu rikkaitakaan eikä ns. ekstra-rahaa ole ollut kovin paljoa. Nyt olemme molemmat töissä, mieheni on käynyt nuorempana ammattikoulun eikä tee ammattiaan vastaavaa työtä eli on käytännön taitojen kautta lunastanut paikkansa. Minä taas lukion ja amkin jälkeen kutakuinkin opintojani vastaavassa työssä, vaikka tälle alalle on vaikea työllistyä. Älä nirsoile työnhaussa vaan hae monipuolisesti kaikkea ja jos ulosantisi on noin huono, niin suosittelisin pyytämään apua työnhakuun. Minä tai mieheni emme todellakaan ole valmistuneet huippu-arvosanoin emmekä ns. erotu massasta muilla taidoilla, mutta työtä on löytynyt molemmille. Aivot ja ulosanti, kehitäpä niitä vaikka ihan itseksesi tai avun kera, niin on asiat helpompia.
[/quote]
juurihan tuolla sanoin että en yleistä ja että suurimmaksi osaksi vain rikkaat perheet ja yhteyksiä omaavat ihmiset pärjäävät älä taakerru yhteen pieneen kohtaan ;)
Teille jää siis tuo 864 e vuokran maksun jälkeen ruokaan? Sillähän kaksi ihmistä syö jo hyvin. Jos taas tuosta pitää vuokra maksaa, niin valehtelet tulonne.
Lapsi ei ole mikään pankkikortti, jolla saa automaattisesti sosiaalietuuksia. Kaikeen sisältyy ehtoja. Viimeistään ne rahahanat sulkeutuvat, kun kodinhoitotuki päättyy! Pahasti näyttää siltä, että emme voi kaikkea saada ja joudumme tekemään selkeistä arvovalintoja. Ilmaisia lounaita ei ole, eikä hyvät ajat ole ikuisiksi ajoiksi ansaittuja.
Muiden syyttely omasta tilanteesta ainakin sujuu. Voi tietty pohtia, että jos ei pysty kantamaan vastuuta itsestään ja omista valinnoistaan, miten sitten siitä lapsesta kannetaan vastuu. Rahan hakeminen sossusta tai lapsen ruokkiminen sukulaisilla ei ole vastuunkantoa (ehkäisy kyllä olisi).
Ap, sun ongelma on katkeruus omasta tilanteestasi. Se ei kuitenkaan ole tälle palstalle kirjoittavien vika eikä heillä ole velvollisuutta osallistua sun elämän surkutteluun eikä heidän ole pakko olla edes samaa mieltä sun kanssa. Kuten myös sulla on oikeus mielipiteeseesi. Yleistyksiä ei kuitenkaan kannattaisi tehdä, sillä sekä rikkaat että köyhät tai sossutuilla elävät ovat hyvin heterogeeninen joukko. Sinä olet "onnistunut" syrjäytymään harvinaisen tehokkaasti, mutta huomaatko, että silti saat apua yhteiskunnalta?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:24"]
Jos on tiukkaa lapsen elättämisen suhteen, niin voisi miettiä, olisiko lapsella parempi kasvaa kunnollisessa ja toimeentulevassa perheessä. Eli adoptio. Lasta kaipaavia vanhempia on Suomessakin paljon. Jos koko elämä mennään riskillä ja sossu elättää koko ajan, niin ei välttämättä olosuhteet ole muutenkaan lapselle kaikkein parhaimmat. Rahallinen, sosiaalinen ja henkinen köyhyys kulkevat yhdessä.
Toki on poikkeuksia, mutta kannattaa olla rehellinen itselleen.
Kappalevaihdon saa lukihäiriöiset ja -häiriöttömät painamalla kaksi kertaa enteriä, kun asia vaihtuu.
[/quote]
jos haluat jaella lapsiasi nii siinähän jakelet mutta älä tule mulle sanomaan että minun täytyisi näin tehdä, juuri tommonen älytön puhe tee abortti ja anna lapses pois pistää vihaksi lueppa eka teksti uudestaan ja mieti sitte mitä sanot
[/quote]
[/quote]
Oletko nyt vähän itsekäs?! Asetu edes lapsesi asemaan. Yksikään lapsi ei ansaiste joka päivästä taistelua hyvästä toimeentulosta.