sossusta rahaa lapsen tarvikkeisiin
Olen nyt lukenut kaiken maailman keskusteluja siitä että jos ei ole varaa niin lasta ei saisi tehdä ja pitäisi elää häpeässä ankeudessa jne? todella törkeetä puhua noin! kaikilla on oikeus tehdä lapsia kunhan vaa pystyy niistä huolehtimaan joko sitten sossurahalla tai jollain muulla keinolla, tietenkään lasta ei rahan takia saa tehdä mutta jos lapsi syntyy rakastavaan perheeseen/sukuun niin sillä ei ole väliä millä sen elättää. jos joku tulisi minua nyt päin naamaa haukkumaan siitä että olen raskaana ja haen sossurahaa + avustusta niin minä kyllä nostaisin syytteen se sossu raha ei ole iso siitä on turha kenenkään valittaa, ihmiset elää sossurahoilla koska eivät saa töitä siitä ei voi heitä syyttää! jos teitä idiootteja kyrsii maksaa veroja niin perustakaa omat yritykset ja palkatkaa meitä työttömiä kenellä ei ole koulutusta koska emme ole saanneet edes koulu paikkaa, tai meitä kellä on koulutus mutta ei yksinkertasesti löydy töitä tai meitä joilla on huonot peruskouluntodistukset emmekä ole päässeet mihinkää parantamaan arvosanoja ja olemme sen takia työttömiä tai sitte vaa meitä jotka ovat työkyvyttömiä!!! miettikää hei vähän ennen kuin haukutte muita ja käskette häpeämään meillä kaikilla on kyllä syy siihen miksi joudumme hakemaan sossurahaa ymmärrän jos haukutte maahanmuuttajia mutta ei meitä oman maan kansalaisia hävetkää te itse toivottavasti jokainen teistä idiooteista näkee tämän! Jos on vielä valittamista ni perustele sanasi! minä kyllä vastaan!
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 14:18"]
Mitä te jankkaatte? Jokainen käyttää Suomen sosiaaliturvaa hyödykseen. Ilmeisesti usea hyväksyy vain sen oman tapansa käyttää yhteiskunnan tukea. Toisten lääke kulut ja monilapsisten lapsilisät on niiiin väärin. Ihan pakko olla ilkeä näille puhtaille pulmusille, jotka eivät edes tajua käyttävänsä samoja rahoja hyväkseen.
[/quote]
Mitkä ihmeen lääkekulut? Lääkkeet työssäkäyvä maksaa ihan itse. Lastemme lääkkeistä osan maksaa vakuutusyhtiö, koska lapsillamme on hoitokuluvakuutus, josta maksamme joka vuosi itsekin ihan kivasti.
Lapsilisä kuuluu jokaiselle lapselle. Siinä ei ole mitään väärää. Lapsilisää saa jokainen alle 17-vuotias. Se ei ole tilapäinen tuki, vaan pysyvä lapsuuden ajan.
Toimeentulotuki on tilapäinen apu silloin, kun esim. on työttömänä tai opiskelematta työsuhteiden välissä. Se ei ole pysyvä tapa elättää lapsia.
Kaikista lääkkeistä sairasvakuutus maksaa osan. Jopa niistä vakuutusyhtiön maksamista. Niinpä kaikki ei huomaa koulutusta ja muita itselleen itsestään selviä asioita. Mutta huomaavat kyllä toisten käyttämät.
Miksi ette ap vaadi sitä, mitä teille kuuluu, eli pakollisten maksujen jälkeen teille pitäisi jäädä se noin800 euroa. Voitko laittaa kaikki pakolliset menonne tähän, sekä kaikki tulonne?
Oletko ap täällä tänään kommentoimassa? Vai oliko viestisi provo?
Kappalejako olis suositeltavaa. Hankala lukea noita yhteen pötköön kirjoitettuja vuodatuksia.
edelliseen lisäten
ja mistä sossurahoista pistää säästöön ajattelitteko että kun muutenki koko alkukuun joutuu pelkkää makaroonia ja jauhelihaa syömään ja sitte loppukuun kynsiään että pitäisi koko helvetin kuukaus syödä kynsiä huomaa että teillä on noussu kusipäähän ku ilmeisesti ei ikinä oo pitäny sossu rahaa hakea niin ette tiedä kuinka pieni se on !
-ap
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 10:39"]
Kappalejako olis suositeltavaa. Hankala lukea noita yhteen pötköön kirjoitettuja vuodatuksia.
[/quote]
enkö juuri tuossa kertonut koulunkäynnistä mistähän voisin tietää mihin se kappalejako kuuluu
Me olemme aikuisina kaikki samassa veneessä! Nyt, jos koskaan olisi tärkeintä huolehtia jo olemassa olevista lapsista, eikä hankkia heitä lisää! Tuolla on iso joukko lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva, eikä heitä saisi tulla enää yhtään lisää.
Taloudenhallinta on yksi tärkeimmistä elämänhallintataidoista ja jos se ei ole hallinnassa, miten silloin osaisi huolehtia lapsestakaan hänen ansaistemallaan tavalla.
Anteeks, mutta pakko sanoa, että toisinaan se paistaa jo tekstin ulkoasusta läpi, kuinka on mahdollista, että ko. henkilö on työttömänä.
Opettele käyttämään kappalejakoja ja edes niitä pisteitä. Sun tekstistä paistaa sivistymättömyys kilometrien päähän.
Aloittajalla on verraten outo käsitys: ne ovat kusipäitä, jotka eivät ole sossurahoja käyttäneet. Sanoisin, että melkeinpä päinvastoin. Yleensä ne, jotka eivät joudu sossuun turvautumaan, ovat yritteliäitä, ahkeria, itsepintaisia, tuntevat vastuuta itsestään ja muista, ovat sosiaalisia ja hyvin käyttäytyviä ja muutenkin fiksuja. He ovat ratkaisukeskeisiä, eivät ruikutusorientoituneita.
Olet 9vuotta käynyt peruskoulua, miten et oppinut edes kappalejaoista mitään?
Olen ollut siinä luulossa, että jos peruskoulun päättönumerot ovat surkeat, kympille voi mennä numeroita korottamaan...
Mun tokaluokkalainenkin kirjoittaa paremmin kuin sä. Ei oikein voi kouluttamattomuuteen vedota.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 10:46"]
Me olemme aikuisina kaikki samassa veneessä! Nyt, jos koskaan olisi tärkeintä huolehtia jo olemassa olevista lapsista, eikä hankkia heitä lisää! Tuolla on iso joukko lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva, eikä heitä saisi tulla enää yhtään lisää.
Taloudenhallinta on yksi tärkeimmistä elämänhallintataidoista ja jos se ei ole hallinnassa, miten silloin osaisi huolehtia lapsestakaan hänen ansaistemallaan tavalla.
[/quote]
kyse ei ole siitä etteikö osaisi lapsesta huolehtia eikä siitä että lapsi jäisi kodittomaksi vaan siitä että ihmiset ei nykyään saa töitä ammattikoulussa meille luvattiin että töitä on kun valmistutte mutta ei ole näkynyt ikinä, edes kesätöitä en ole saanut! koulun työharjotteluissa oli kyllä aina parhaat arvosanat ihmekyllä. nykypäivänä elämässä ei pärjää jollei ole rikkaat vanhemmat tai rikas kumppani tai suhteita, tottakai on myös niitä joilla asiat ei noin ole mut harvempi sellaisia.
eikä minulla ole itelläni muita lapsia ja kyllä minä tämän lapsen pidän se on minun asia ei muiden!
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 10:47"]
Aloittajalla on verraten outo käsitys: ne ovat kusipäitä, jotka eivät ole sossurahoja käyttäneet. Sanoisin, että melkeinpä päinvastoin. Yleensä ne, jotka eivät joudu sossuun turvautumaan, ovat yritteliäitä, ahkeria, itsepintaisia, tuntevat vastuuta itsestään ja muista, ovat sosiaalisia ja hyvin käyttäytyviä ja muutenkin fiksuja. He ovat ratkaisukeskeisiä, eivät ruikutusorientoituneita.
[/quote]
heh heh ainakin täällä ruikututetaan monista asioista ja todellakin väheksytään toisia. Ja en ole itse sossun asiakas vaikka puolustankin tässä niitä jotka siihen joutuvat turvautumaan.
Olen itse sairastunut kroonisesti. Onneksi minulla on sen verran iso eläke, että pärjään. Mutta se shokki miten putosin korkealta selviytymisen rajoille, opetti ymmärtämään maailmaa. En tosiaankaa tunne, että minulla olisi nyt selvitymisen mahdollisuudet ilman tätä sosiaaliturvaa, eli vakuutusyhtiön maksamaa eläkettä.
moni unohtaa kuinka paljon apua saa vaikka esim.raskauden aikana, synnytys, päiväkodit yms. kaikki ne on sosiaaliturvaa. Tämä viimeinen sossun apu on aika vähäistä kaiken muun rinnalla.
Otan osaa ja olen todella pahoillani! Olenkin aina halunnut tutkia järvenranta mökilläni merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolieläämään. Ryhdyn nyt kyllä pakkoyrittäjäksi, että voin työllistää sinut.
Anteeks, mutta pakko sanoa, että toisinaan se paistaa jo tekstin ulkoasusta läpi, kuinka on mahdollista, että ko. henkilö on työttömänä.
Opettele käyttämään kappalejakoja ja edes niitä pisteitä. Sun tekstistä paistaa sivistymättömyys kilometrien päähän.
[/quote]
voi anteeksi jos ei minulle koulussa ole kerrottu miten niitä käytetään lukihäiriöllinen ihminen ja opettajat eivät osaaa opettaaa oikein siinä taas yksi kaivataan lisää parempia opettajia! mutta eipä ole työnantajilla varaa palkata...
[/quote]
tekstissäni ei lue että olet kusipää jos et hae sossurahaa vaan jos haukut sossurahan hakijoita ilman että tiedät hänen taustojaan! kyllä minä töihin menisin jos töitä vain saisin tosin minulle ei olisi kun kesätöihin aikaatällä hetkellä mutta ihan varmasti äippäloman jälkeen haen taas töitä ja varmasti myös ilman tulosta.. samoten mieheni hän olisi oikein innoissaan töihin menossa mutta kun niitä ei sattumoisin ole, Opettele lukemaan :)
ap, olen itse elänyt sossun tuilla, ja tiedän, että niillä voi syödä muutakin kuin makaronia ja jauhelihaa. Ei ne tuet niin pienet ole.Itse olen niistä saanut jopa säästettyä.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 10:50"]
Olet 9vuotta käynyt peruskoulua, miten et oppinut edes kappalejaoista mitään?
Olen ollut siinä luulossa, että jos peruskoulun päättönumerot ovat surkeat, kympille voi mennä numeroita korottamaan...
[/quote]
kymppiluokalle on myös muita hakijoita sattumoisin minä en sinne ole päässyt aikuislukioon ei ole rahaa ollut mennä! kun nykyään kaikki maksaa..
Mitä te jankkaatte? Jokainen käyttää Suomen sosiaaliturvaa hyödykseen. Ilmeisesti usea hyväksyy vain sen oman tapansa käyttää yhteiskunnan tukea. Toisten lääke kulut ja monilapsisten lapsilisät on niiiin väärin. Ihan pakko olla ilkeä näille puhtaille pulmusille, jotka eivät edes tajua käyttävänsä samoja rahoja hyväkseen.