Olen onnellinen etten näin 47v omista juuri mitään
Kommentit (30)
En usko. Aina valitat kuinka inhottavaa on elää köyhänä ja miehen armoilla.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Aina valitat kuinka inhottavaa on elää köyhänä ja miehen armoilla.
Ei se ole. Itsehän olen tuhlannut rahani ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa onnellisuus nousta, jos vaikka hammas lohkeaa tai pesukone hajoaa.
Miten omistaminen sua auttaa jos pesukone hajoaa? Vai meinasitko myydä asuntosi, jotta saat koneen ostettua? Säästöjä voi myös olla ihmisellä joka ei omista mitään. Vaikka kymppitonnien edestä.
Eikö rahaa voi teistä omistaa? Mitä eroa siinä on, että omistan käteistä tai vaikka osakkeita, asuntoja tai jotain muuta helposti rahaksi realisoitavaa?
Minua ahdistaisi jos noin vanhaksi elettyäni minulla ei olisi jäänyt mitään käteen. Olen itse 26v, omistusasuja, kissanomistaja, koulut käytynä, ei muita velkoja kuin asuntolaina. Pikkuhiljaa rakennan elämää siihen malliin että asunto tulee lainattomaksi ajallaan ja toivottavasti itsekin olen joskus taloudellisesti riippumaton. On helppo nukkua yöt hyvin kun tietää että voi tarpeen tullessa vaikka ostaa uuden pesukoneen, omat sairalakulut, lähteä lomalle, ostaa auton, ehkä kesämökin, tehdä korjauksia tai sisustushommia kotona jne.
Olisi tosi turvaton olo jos ei omistaisi mitään.
"The things you own end up owning you"
Vierailija kirjoitti:
Omistaminen tuo turvaa, varsinkin ikääntyessä, kun esim terveydenhuolto ei enää ole selviö.
Muutama klikkaus niin pankkitilit jäädytetään kriisiaikana. Muista Kreikkaa kun joku vuosi sitten pankkiautomaatilta ei saanut nostaa omia rahojaan kuin muutaman kympin viikossa. Samoin pankkien korvausvellisuutta/ talletussuojaa voidaan milloin tahansa laskea vaikka miten alas siitä nykyisestä n. 120 000 eurosta.
Joku ministeriö todennäköisesti STM on lisäksi julkaissut Suomessa kylmäävän asiakirjan nettiin vapaasti luettavaksi, aiheena yksityisomaisuuden, kiinteistöjen jne haltuunotto esim. Suuren pag0laiskriisin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten omistaminen sua auttaa jos pesukone hajoaa? Vai meinasitko myydä asuntosi, jotta saat koneen ostettua? Säästöjä voi myös olla ihmisellä joka ei omista mitään. Vaikka kymppitonnien edestä.
Ei voi. Silloinhan nimenomaan omistaa jotain, nimittäin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä pesukonemeemi on, pikavippimainoksissakin usein kerrotaan kuinka hirveää on, jos rahat on vähissä ja pesukone hajoaa?
Meidän talossa on ilmainen pesutupa.
Enpä ole ennen noinpäin tuota asiaa, elämänlaatu tais just parantua.
Jokainen ottaa kaiken, mitä vaan saa. Pentti Linkoloista en tiedä, mutta käsittääkseni jopa hänellä oli omaisuutta. En usko, että kukaan suorastaan onnellinen on, jos ei ole mitään taloudellista turvaa. Yhteiskunnan tuki on uusi asia ja voi loppua milloin vain.