Feminismi.
Tuo sana tarkoittaa jokaiselle aika lailla eri asiaa. Laittakaa tähän alle vaikka viisi sanaa jotka liittyvät feminismiin juuri sinun mielestäsi, olisi mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea siihen liittyy.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
-Uhriutuminen ja katkeruus
-Joku muu tekee vaativat hommat (naisia lisää johtajiksi yms, itse ei viitsitä edes kouluttautua siten, että se olisi mahdollista)
-Vikinä ja kitinä jonninjoutavista asioista
-Tekopyhyys
-Värikäs tukka ja fiftarilasit
Minn Canth pyörisi haudassaa hyrrän lailla, jos näkisi nykypäivän kolmannen aallon feministit
Minäkin uskon et Minna Canth häpeis silmät päästään tätä nykymenoa. Hän vaikutti järkevältä tasa-arvon naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin yliopiston viestinnän professori Anu Kantola kertoo Hesarin kolumnissaan, että syntyvyys saadaan nousuun tuomalla Suomeen maahanmuuttajia naisille. Kuinka sekaisin nuo feministit ovat? Ovatko suomalaiset miehet auttamattomasti niin huonoja etteivät feministit suo heille minkäälaista parisuhdetta? Onko suomalainen "rotu" huono vai miksi suomalaisuutta vihataan niin paljon feministien keskuudessa?
Miettikää jos mies sanoisi saman ja haluaisi tänne joukoittain naisia ulkomailta vaimoiksi. Siinä feministit haukkuisivat suomalaiset sioksi välittömästi.
Haluaako suomalaiset miehet lapsia? Siitä tuossa kai oli kysymys eikä niinkään parisuhteesta. No haluaako?
Haluaa tietenkin.
Hahahhaha.
Miehet kutsuvat naisia edelleen heikoiksi, miehet alistavat naisia seksillä, miehellä on kaikki oikeus perheessä pienemmällä työmäärällä. Nainen tekee ilmaista työtä ja alistuu miehen sukuun. Miljoonat naiset vaihtavat nimiään koska miehen nimi on aina tärkeämpi.
Naisia ei ole koskaan arvostettu. Päivittäin täällä itketään miksi naiset eivät ole kaikessa kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin yliopiston viestinnän professori Anu Kantola kertoo Hesarin kolumnissaan, että syntyvyys saadaan nousuun tuomalla Suomeen maahanmuuttajia naisille. Kuinka sekaisin nuo feministit ovat? Ovatko suomalaiset miehet auttamattomasti niin huonoja etteivät feministit suo heille minkäälaista parisuhdetta? Onko suomalainen "rotu" huono vai miksi suomalaisuutta vihataan niin paljon feministien keskuudessa?
Miettikää jos mies sanoisi saman ja haluaisi tänne joukoittain naisia ulkomailta vaimoiksi. Siinä feministit haukkuisivat suomalaiset sioksi välittömästi.
Haluaako suomalaiset miehet lapsia? Siitä tuossa kai oli kysymys eikä niinkään parisuhteesta. No haluaako?
Ehkä he haluavat muiden kuin suomalaisten naisten kanssa
Onko näin? Sittenhän professorin ehdotus on aivan oikein. Tuodaan miehille Ulkomaalaisia naisia ja naisille Ulkomaalaisia miehiä.
Kunhan ei sitten kävisi niin että nuo pariutuisivat keskenään eikä suomalaisten kanssa.
Kumpien luulet voittavan tuossa järjestelyssä (olettaen ettei tuo viimeinen skenaario kävisi toteen)? Minä luulen, että miehet. Naiset eivät osaa arvostaa sitä, kuinka tasa-arvoisia meidän maassamme miehet ovatkaan maailman mittakaavassa. Millaisia ne mahtavat ulkomaalaiset miehet sitten olisivat? Minä luulen, että aika perinteisellä käsityksillä varustettuja. Sen sijaan luulen, etteivät suomalaiset miehet pahastuisi ollenkaan niistä kodinhengettäristä, joita maailmalta todennäköisesti tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näin? Sittenhän professorin ehdotus on aivan oikein. Tuodaan miehille Ulkomaalaisia naisia ja naisille Ulkomaalaisia miehiä.
Kunhan ei sitten kävisi niin että nuo pariutuisivat keskenään eikä suomalaisten kanssa.Kumpien luulet voittavan tuossa järjestelyssä (olettaen ettei tuo viimeinen skenaario kävisi toteen)? Minä luulen, että miehet. Naiset eivät osaa arvostaa sitä, kuinka tasa-arvoisia meidän maassamme miehet ovatkaan maailman mittakaavassa. Millaisia ne mahtavat ulkomaalaiset miehet sitten olisivat? Minä luulen, että aika perinteisellä käsityksillä varustettuja. Sen sijaan luulen, etteivät suomalaiset miehet pahastuisi ollenkaan niistä kodinhengettäristä, joita maailmalta todennäköisesti tulisi.
Mutta voisi tosiaan olla hyvä opetus monelle maamme naiselle, joten kannatan tuota ehdottomasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tarkoita "jokaiselle eri asiaa" vaan sillä on hyvin yksinkertainen määritelmä. Sukupuoliin ja sukupuolirooleihin liittyvien epätasa-arvoisten rakenteiden tutkiminen ja niiden vaikutusten osoittaminen yhteiskunnassa. Sattuneesta syystä ne rakenteet on perinteisesti liittyneet naisen alisteiseen rooliin suhteessa mieheen.
Ja miten tämä korjautuu korvaamalla suomalaiset miehet jonkun muun kansalaisuuden omaavilla miehillä?
Mene hoitoon
Argumentoinnin tasosta päätellen taidat olla akateeminen feministi.
Itse olen feministinä ajanut näitä asioita:
Vammaisten ja sairaiden oikeudet,
Suomeen muualta muuttaneiden henkilöiden naiskuvaan vaikuttaminen,
sukupuolten välinen tasa-arvo,
seksuaalivähemmistöjen turvallisuuden parantaminen (suuntautumiseen liittyvän väkivaltauhan poistaminen),
uhkailun ja sanallisen alistamisen loppuminen julkisessa keskustelussa (mm. juuri tämä suv*kki-h**rille ulkomailta miehiä vaikka vasten tahtoaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa tietenkin.
Vai niin. Ehkä tämä palsta on alkanut vääristää ajatusmaailmaani mutta täällä on kyllä käynyt erittäin selväksi etteivät halua ja kuinka naiset huijaavat miehille lapsia.
Miehet haluavat abortoida vain tyttöjä ja miehet halveksivat kaikkea naisellista. Oma vikanne kun sitä.feminismiä tuotatte vihallanne. Ai niin. TUTKITUSTI miehet käyttävät enemmän vihamielistä seksismiä. Miksi naiset eivät kirjoita opuksia miehistä jossa jumala luo heidät tyhmiksi ja heikoiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa tietenkin.
Vai niin. Ehkä tämä palsta on alkanut vääristää ajatusmaailmaani mutta täällä on kyllä käynyt erittäin selväksi etteivät halua ja kuinka naiset huijaavat miehille lapsia.
Ei tänne normaaliälyiset kirjoittele ja sen nyt tietää jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa tietenkin.
Eikö sulla ole mitään muuta elämää ja sosiaalisia kontakteja?? Eikö mitään mistä vois tehdä pätevämpiä päätelmiä? Minä olen ihan tavallinen, akateeminen kolmekymppinen ja kyllä vaan lähipiirissä aikamoista lapsibuumia on ollut meneillään koulutusluokasta/muusta taustasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Hahahhaha.
Miehet kutsuvat naisia edelleen heikoiksi, miehet alistavat naisia seksillä, miehellä on kaikki oikeus perheessä pienemmällä työmäärällä. Nainen tekee ilmaista työtä ja alistuu miehen sukuun. Miljoonat naiset vaihtavat nimiään koska miehen nimi on aina tärkeämpi.
Naisia ei ole koskaan arvostettu. Päivittäin täällä itketään miksi naiset eivät ole kaikessa kuin miehet.
Paitsi että tosi naisellinen pitäisi kuitenkin olla samalla kun tekee samoja asioita kuin miehet. Ja miestä miellyttävä ja hoitaa kodin ja lapset joissa mies armollisesti joskus auttaa ja ansaitsee siitä suurta kiitollisuutta. Mutta toki tienaa omat rahansa kuitenkin ja käy armeijan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset on tuota tasoa kuin Kantola niin ihan mielellään ulkomaalainen vaimo kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tarkoita "jokaiselle eri asiaa" vaan sillä on hyvin yksinkertainen määritelmä. Sukupuoliin ja sukupuolirooleihin liittyvien epätasa-arvoisten rakenteiden tutkiminen ja niiden vaikutusten osoittaminen yhteiskunnassa. Sattuneesta syystä ne rakenteet on perinteisesti liittyneet naisen alisteiseen rooliin suhteessa mieheen.
Ja miten tämä korjautuu korvaamalla suomalaiset miehet jonkun muun kansalaisuuden omaavilla miehillä?
Mene hoitoon
Ihanan sivistynyttä feminististä keskustelukulttuuria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa tietenkin.
Eikö sulla ole mitään muuta elämää ja sosiaalisia kontakteja?? Eikö mitään mistä vois tehdä pätevämpiä päätelmiä? Minä olen ihan tavallinen, akateeminen kolmekymppinen ja kyllä vaan lähipiirissä aikamoista lapsibuumia on ollut meneillään koulutusluokasta/muusta taustasta riippumatta.
Kyllä minulla on mies ja lapset ja työ ja harrastuksia. Mutta ihan livenäkin olen kuullut miesten sanovan etteivät olisi halunneet lapsia mutku...
Vierailija kirjoitti:
nainen on evoluution vääristymä, miksi sitä pitää tutkia
Älä viitsi, miehenä ja anti-feministinä hävettää tuollaiset möläytykset. Jos jokin on evoluution vääristymä niin se on mies, sillä kaikki me aloitetaan elämä naisena, vasta hormoonit kommunikoivat siihen vaikuttaville geeneille (oma tulkinta).
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluavat abortoida vain tyttöjä ja miehet halveksivat kaikkea naisellista. Oma vikanne kun sitä.feminismiä tuotatte vihallanne. Ai niin. TUTKITUSTI miehet käyttävät enemmän vihamielistä seksismiä. Miksi naiset eivät kirjoita opuksia miehistä jossa jumala luo heidät tyhmiksi ja heikoiksi?
Miehet? Voisitko viitata kyseisiin tutkimuksiin mitkä erottelevat miesten naisiin kohdistuvan seksismin ja naisten naisiin kohdistuvan seksismin.
Itse muistan nähneeni yhden twitter viesteistä kootun tutkimuksen jonka johtopäätös oli, naisiin kohdistuvat seksistiset kommentit tulivat useimmin toisilta naisilta kuin miehiltä.
Naisen oikeudet ovat tärkeitä, mutta nyt pitäisi kiinnittää myös erityisesti huomiota miesten hyvinvointiin. Nuoria miehiä syrjäytyy ja kärsii mt-ongelmista.
Miksi nainen saa nimen kaksi kertaa mieheltä?:)