Mikä on Suomen vakavin tasa-arvo ongelma?
Minusta se on meidän miehiä syrjivä asevelvollisuus. Ei ole reilua että vielä tänäpäivänä joutuu pakkotöihin 6-12kk ainoastaan sukupuolen takia.
Mikö on teidän kantanne asiaan?
Kommentit (24)
Olin tulossa kirjoittamaan samaa. Asevelvollisuus vain miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Tuo on myös helpoimmin poistettavissa oleva tasa-arvo-ongelma.
Jep. Ongelma poistuu kun vain ymmärtää syntyä Ahvenanmaalla. Silloin kannattaa myös alkaa ruotsinkieliseksi. Ruotsinkielisillä on paljon paremmat mahdollisuudet päästä sisään korkeakouluun ja muutenkin ankkalammella on kiva verkostoitua.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Tuo on myös helpoimmin poistettavissa oleva tasa-arvo-ongelma.
Toivottavasti eduskunta tasa-arvoistaa sen pian. Olen nimittäin 15v poika joten ei ole enää ku 4v...
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on miehet muuttuneet muussiksi, kun ei armeijaakaan enää pysty käymään...
Kyllä on naiset muuttuneet muussiksi, kun eivöt voi enää olla kotona hoitamassa lapsia
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän miehet voisivat ottaa kontolleen puolet raskauden ja vauvanhoidon rasituksista? Mielelläni juoksisin armeijan koulutuksessa puoli vuotta ja sillä aikaa mies pyörittäisi koti-lapsiarkea.
Ei taaskaan ole laillista perustetta väitteellesi. Aivan uskomatonta että hyväksyt nykyisen syrjivän järjestelmän.
Vierailija kirjoitti:
Poikalasten silvonta
Miesten pakollinen asepalvelus
Miesten systemaattinen syrjintä avioerossaTuossa TOP3
Samaa mieltä mutta nostaisin asevelvollisuuden ekalle
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän miehet voisivat ottaa kontolleen puolet raskauden ja vauvanhoidon rasituksista? Mielelläni juoksisin armeijan koulutuksessa puoli vuotta ja sillä aikaa mies pyörittäisi koti-lapsiarkea.
Montako kertaa joutuu toistamaan, että lisääntyminen ei ole pakollinen velvollisuus.
Vakavin tasa-arvo-ongelma on se, että ehkäisy on pelkästään naisten vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikalasten silvonta
Miesten pakollinen asepalvelus
Miesten systemaattinen syrjintä avioerossaTuossa TOP3
Samaa mieltä mutta nostaisin asevelvollisuuden ekalle
Ei kannata sekoittaa "poikalasten silvontaa" tähän. Ympärileikkaus tekee pojasta tosi kovan panomiehen, mutta ettehän te eunukit siitä mitään tajua.
Suuri tasa-arvo ongelma on sekin, että kaikki Suomessa eivät kaikki pääse lääkäriin hoitotakuun edellyttämässä ajassa.
Ja se, että joillakin paikkakunnilla ei ole ollenkaan terveyskesksumaksuja, vaan kaikki käynnit terveyskeskuksissa ovat maksuttomia.
No minusta se on se että suomenkielinen kantasuomalainen on alistettuna kaikkiin vähemmistöihin nähden. Ruotsi on pakollinen kieli koulussa kaikkialla suomessa, suomenkieli ei. Tukiviidakosta ei saa selvää eikä siihen saa suomalainen mitään apua mistään, myös tuet ovat alemmat kuin muilla. Kummasti lukutaidoton osaa täyttää kaikki liput ja laput ja lähettää oikeat selvitykset ja selvityksen selvitykset eikä kelaraha katkea päiväksikään koskaan tai liikaa maksettuja ei peritä takaisin. Siinä olisi tasa-arvossa kehittämistä.
Se että lailla ja säännöillä puututaan jokaiseen asiaan joka luonnollisesti mennen olisi ja tukisi darwinismia. Lailla tehden se kasvaa kieroon. Katso ympärillesi miten sekopäistä meno on ja juuri tasa-arvon nimissä, toinen paha sana humaanisista syistä sovitaan sitä ja tätä.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en. Mikä onkaan ihanampaa kuin olla kotosalla vauvan kanssa. Jos koet vauvan/lasten hoidon olevan raskasta, mikään laki ei sinua pakota niitä edes hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi ensin käydä armeijan ja perustaa sitten perheen. Nämä on niitä valintakysymyksiä mutta vain naisille.
Alapeukkujen suuresta määrästä päätellen ko. asia ei ole tasa-arvo-ongelma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ensin käydä armeijan ja perustaa sitten perheen. Nämä on niitä valintakysymyksiä mutta vain naisille.
EN mä oikeiin tiedää että avaaako armeija sitten loppujenlopuksi sen enempää kuinn että auktoriteeettiuskoa itseeensä ja sitä puoolta tunnistaa itsessään. No ehkä jokseeenkin. Mutta varmaan kuitenkin se lähteee sieltä aidosta kiinnostuksesta siihen miten jokin asia toimiii kuin että ainoastaaan että voi että kun mun nyt käy niin säääliksi tuotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN mä oikeiin tiedää että avaaako armeija sitten loppujenlopuksi sen enempää kuinn että auktoriteeettiuskoa itseeensä ja sitä puoolta tunnistaa itsessään. No ehkä jokseeenkin. Mutta varmaan kuitenkin se lähteee sieltä aidosta kiinnostuksesta siihen miten jokin asia toimiii kuin että ainoastaaan että voi että kun mun nyt käy niin säääliksi tuotakin.
Eii siltä koneeelta energia lopu vaikkka tuskalliselta se näyttääkin, sieltä ydinvoimalasta sitä virtaa puhkuaaa.