Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikosketus rasismiin, minun tarinani

Vierailija
02.12.2020 |

Vapisen vieläkin tunnemylläkästä, tämä siis tapahtui noin tunti sitten.
Ajoin pienellä lähikadulla hyvin hiljaista vauhtia, oliko syytä ajaa hiljaa, sen voi jokainen kohta päätellä itse. On hyvin liukas keli, juuri ennen ajamaan lähtöäni totesinkin keskustelukumppanilleni että liukasta on, hän myönsi asian itsekkin kauhistellen.
Lähdin ajamaan, sanomattakin on selvää että on erittäin pimeää, katulamppujen huono kunnossapitokin aiheuttaa haasteita.
Lähestyin risteystä, asuintalokaduilla ollaan, näin naisen risteyksessä paikallaan, hyvin tumma hahmo, ei heijastimia, ei lamppua. Hyvin vaikeasti huomattava mutta huomasin kyllä, katsoin toiseen suuntaan valmiina ylittävään risteävän tien niin tuo nainen suorastaan hyppäsi ajoradalle auton eteen. Ajoin niin hiljaa että auto kyllä pysähtyi mutta jouduin selkeästi väistämään ja muuttamaan ohjausta ja jouduin hätätilanteeseen.
Aukaisin auton ikkunan koska ajattelin että kuitenkin se on lapsi ja hyvin vaarallista tuollainen.
Hoi sanoin, erittäin liukasta, nyt on syytä olla erittäin varovainen, hädintuskin sain autoni pysäytettyä, olkaa varovainen!
Kauhea huuto. So ma lin ainen alkoi aivan raivona huutaa minulle. F UCK YOU, F UCK YOU aivan silmittömästi huusi. Pelkäsin että käy kimppuun, oli aivan raivona ja siis ei mitenkään itse hän joutunut edes väistämään ja oli ehtinyt jo toiselle laidalle. Huusi kyllä aivan raivona ja pelästyin pahoin, tuli kohti nyrkkiään huitoen sillain altapäin vielä että ajattelin että jotenkin tottunut noin nyrkillään huiskimaan. Ei mitään valoja, heijastimia ja ihna päättömästi ryntäsi auton eteen, tosi vaarallista ja ajattelinkin että näki että tulen hiljaa niin yrittikö jäädä jotenkin tahalleen alle korvausten ja kipurahojen toivossa. VAROKAA!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä risteyksessä oli suojatie. Ajonopeus tulee aina sovittaa tilanteen mukaan. Kerroit, että oli liukasta ja pimeää, et kuitenkaan noudattanut riittävää varovaisuutta kun et huomannut, että jalankulkija astui suojatielle, vaan olit vähällä ajaa hänen päälleen.

Selitykseksi poliisille ei kelpaa, että jalankulkijalla ei ollut lamppua tai heijastimia.

Vierailija
2/7 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tarina, mutta mitä tekemistä tällä on rasismin kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ajanut päälle, jos suojatielle olisikin juossut lapsi tummissa vaatteissa.

Kiitä onneasi, että aikuinen pystyi hyppäämään pois autosi edestä, etkä aiheuttanut ruumiinvammaa hänelle. Kerrot joutuneesi muuttamaan ajolinjaasi, eli päälleajo oli hilkulla. Jalankulkijan ei pidä joutua juoksemaan sinua pakoon suojatiellä!

Vierailija
4/7 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rasistina: 

Kerran kaupassa kysyin mustalta naiselta missähän banaanit on? (hän tiesi)

Kerran mustan tmiehen kanssa ravintolassa sanoin , että mustat pitää kanasta paljon.

Vierailija
5/7 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä risteyksessä oli suojatie. Ajonopeus tulee aina sovittaa tilanteen mukaan. Kerroit, että oli liukasta ja pimeää, et kuitenkaan noudattanut riittävää varovaisuutta kun et huomannut, että jalankulkija astui suojatielle, vaan olit vähällä ajaa hänen päälleen.

Selitykseksi poliisille ei kelpaa, että jalankulkijalla ei ollut lamppua tai heijastimia.

Tämä. Tuntuu välillä että autoilijat ovat ihan kujalla.

Juuri yksi päivä olin menossa kauppaan ja alkoi hämärtämään ja oli liukasta. Ylitin suojatietä, jossa tien poskessa paljon autoja parkissa, joten autoilijoille huono näkyvyys jalankulkijoihin jos ei ole skarppina. Olin puolessa välissä suojatietä ja katsoin että kahdella seuraavalla autolla vilkku päällä, olivat kääntymässä u-käännöksellä tien toiseen laitaan parkkiin. Kun autot olivat kääntymässä, heidän takaa kiihdytti auto suojatielle. Tööttäili ja kiroili minulle, joka olin kuitenkin ollut suojatiellä jo puolessa välissä.

Vierailija
6/7 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käsittääkseni rasismia voi esiintyä ristiin rastiin ja poikittain.

7/7 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun käsittääkseni rasismia voi esiintyä ristiin rastiin ja poikittain.

Ei ole rasismia, jos pelästyy niin pahasti, että pääsee ärräpäitä. Olisin varmaan itsekin käyttänyt kovaa kieltä, jos joku olisi ollut vähällä ajaa päälleni suojatiellä. Kun ihminen kunnolla pelästyy, ei kielenkäyttö ole välttämättä painokelpoista.

Käytän itse heijastinta ja siitä huolimatta olen ollut monta kertaa vaarassa risteyksessä olevalla suojatiellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän