Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelusta, voiko tämä pitää paikkansa?

Vierailija
13.04.2014 |

Kuulostaa aivan uskomattomalta, mutta toisaalta vaikea kuvitella että äiti omalla nimellään perustaisi adressia jos huoli ei olisi todellinen

http://www.adressit.com/pelastakaa_huostaanotetut_2v_2kk_ikaiset_lapset_vakivallalta

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"2-v 2 kk ikäiset lapseni otettiin kiireellisesti huostaan Porin sosiaalitoimen toimesta 10.4.2014 klo 13.30. Päätös tehtiin kuulematta minua ennalta, valmistelematta sitä kanssani, en saanut esittää mitään todisteita lasten isän tekemästä väkivallasta tai muista seikoista eikä mitään avohuollon tukitoimia tarjottu tai edes mainittu.

Kiireellinen huostaanotto tutkitusti (19.11.2013) turvalliselta äidiltä oli lain vastaisesti viranomaisen ensimmäinen toimenpide!"

Vierailija
2/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin just saman, tästä pitäis nyt saada isoihin lehtiin juttu niin että joku jolla on tarpeeksi natsoja puuttuis tapaukseen. Itse olen eronnut narsistista ja tiedän että ikävä kyllä mahdollisuudet vaikka minkälaiseen kiusantekoon tässä maassa on, siis mitenkään tuntematta juuri tätä tapausta kommentoin vain yleisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille on tehty kiireellinen sijoitus ja se tehdään selvittelyjen ajaksi.

Vierailija
4/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko sanaakaan. Surullista, jos toi olisi totta!

Vierailija
5/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa...mikä tuossa lastensuojelussa on pielessä? Mielivaltaista...

Vierailija
6/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?! Tää nainen ei ole lähtenyt heti sen ensimmäisen raskauspahoinpitelyn jälkeen?

Vierailija
7/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällainen varmaan voi pitää paikkansa. Samantyyppisiä juttujahan on taas mediassa useampia esillä. Minulla ei ole näin rankkaa taustaa, eikä tilannettakaan. Jouduin kuitenkin lastensuojelun kanssa tekemisiin, kun koulu teki koulukiusatusta lapsestani ls-ilmoituksen. Koko ilmoitus oli tässä tapauksessa ihan hölmö ja tulkintani mukaan rehtori teki sen vaientaakseen minut. Hän tiesi ihan hyvin, että lapseni oireilu (päänsäryt, pelot, poissaolot koulusta) johtui kiusaamisesta ja tiesi myös, että olin järjestänyt lapselleni asianmukaista hoitoa.

Lastensuojelun työntekijät olivat ylimielisiä, pelottelivat minua pakkitoimilla ja ehdottivat asioita, joita olin jo kokeillut tai jotka olin jo järjestänyt. Heistä jäi sellainen kuva, että he kuvittelivat olevansa minun yläpuolellani. Tilasin jälkikäteen heidän kirjauksensa ls-rekisteristä. Minun kertomani asiat oli kirjattu vihjailevasti 'äidin mukaan', 'äiti kokee että', 'äiti tunnustaa', 'äiti tuntee, että'. Koulun ja lastensuojelun edustajien 'tunteet', 'kokemukset', 'mielipiteet' on kirjattu totuuksina. Osa näistä niin sanotuista totuuksista on tulkintaa, osa ei ole totta. Nämä valheet ja virheelliset tulkinnat olisi ollut helppo tarkistaa. On vaarallista, että 'asiakas' ei saa korjata lastensuojelun rekisteriin tehtyjä koskaan. Edes virheellisiä merkintöjä ei saa muutettua. Meihin ei kohdistettu mitään toimenpiteitä, mutta jos olisi, niistä olisi päätetty ennen kuin olisin edes ehtinyt nähdä mitä minusta ja lapsestani oli kirjattu. Nämä merkinnät piti ainakin meidän kunnassa tilata tietyllä lomakkeella ja lomakkeen lähettämisestä kesti lähes 3 kk, että sain merkinnät nähtäväksi.

En ihmettele, jos lastensuojelun asiakkaaksi päätynyt perhe joutuu ylimitoitettujen tai jopa täysin väärin perustein määrättyjen toimenpiteiden kohteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme