Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähän ketjuun kaikki, joilla on itsellään ollut korona tai tuntee jonkn kellä on ollut /on korona.

Vierailija
02.12.2020 |

Ja laitatko oireet, sekä onko jotunut sairaalaan/ teholle. Itse en tunne yhtään sellaista vaikka kohta vuosi tätä tautia on ollut...

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan pettyi, kun tunsittekin. Mutta joo samaa vastaan, tunnen ja tiedän nimeltä noin kymmenkunta sairastunutta. Enempää nyt en, kun se pahuksen salassapito häiritsee juoruilua.

Ei Ap pettynyt , vaan on kiinnostunut koska itse ei tunne / tiedä ketään. Eli kuinka moni tuntee/tietää. 

Ap

Vierailija
22/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen neljä Koronaan sairastunutta. Jodelissa myös yksi kanava, jossa koronaan nuoret sairastuneet kertovat voinnistaan. Useilla heillä venynyt toipuminen yli 70päivään ja toive siellä oli ettei ihmiset vähättelisi ja lietsoisi salaliittoteorioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan pettyi, kun tunsittekin. Mutta joo samaa vastaan, tunnen ja tiedän nimeltä noin kymmenkunta sairastunutta. Enempää nyt en, kun se pahuksen salassapito häiritsee juoruilua.

Ei Ap pettynyt , vaan on kiinnostunut koska itse ei tunne / tiedä ketään. Eli kuinka moni tuntee/tietää. 

Ap

Onko sinulla jotenkin niukka sosiaalinen elämä? Nämähän on juoruasioita, ei se tieto missään julkisesti ole.

Vierailija
24/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan säbäjoukkuuessa yksi, tyttären parhaalla kaverilla oli myös, työpaikallani (peruskoulu) kolme tähän mennessä. Parin oppilaan vanhemmilla myös korona. Kaikilla kuulemma lievät oireet onneksi.

Vierailija
25/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenkunta. Kaksi pariskuntaa vakavasti, kolme heistä noin viikon sairaalassa. Neljä - viisi nuorta ja muutamia heidän läheisiään. Näistä kuulin vain, että sairastuneet erään tartuntaketjun myötä. Ei mitään tietoa toistaiseksi, kuinka vakavasti.

Vierailija
26/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tunnen henkilökohtaisesti, molemmilla meni perusflunssana kotona. Nuori ja keski-ikäinen.

Vierailija
27/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen serkkuni, hänellä ja vaimollaan oli pieni flunssan kaltainen. Mitään hätää heillä ei ole koska ovat nuoria.

Vierailija
28/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni lisäksi tunnen 3 muuta. Olemme kaikki nuoria, hyväkuntoisia ja perusterveitä. Itse jouduin 3 viikoksi teholle ja kärsin vieläkin mm. munuais- ja keuhko-ongelmista. Mies sairasti lievänä, vain kurkkukipua ja makuaistin menetys. Sairasti kotona. 2 ystävääni sai myös koronan. Molemmilla paha yskä, kuumetta, kurkkukipua jne. Toinen joutui vasta sairaalaan, koska korona on aiheuttanut myös veritulpan. Toinen pystyi sairastamaan kotona.

Vierailija
29/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään, mutta tiedän perheenjäseneni kautta muutaman. Molemmissa tapauksissa perheen mies sairastui, ja vaikka oireisena kaikki olivat tyyliin naamat toisissaan kiinni niin kukaan muu taloudessa ei sairastunut ja oireina lähinnä kovaa yskää ja perus flunssan oireita.

Vierailija
30/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi näin kolmekymppisenä riskiryhmäläisenä (keuhkot vajaakuntoiset) koronaan sairastuneiden oireet ja olin jo että Jes, joku kyselee myös oireisia, mutta ei kiinnosta taas sitten tuo väittely siitä miten kukaan ei tunne vieläkään ketään vai tunteeko sittenkin eikä varsinkaan mikään salaliittoteorioiden viljely. Onko mitään asiallista ketjua avllä, jossa esim koronaan sairastuneet jakaisi oireitaan? Ei, en hysterisoi, mutta keuhkovammaisena ei kiinnosta perus flunssaakaan saada.

Vierailija
31/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden pariskunnan, joilla on juuri tilanne päällä, mies sairaalassa, ei kuitenkaan tehohoidossa. Ovat keski-ikäisiä, eivät asu Suomessa. Tästä oli juuri eilen puhe äitini kanssa, joka asuu toisella puolen Suomea, ja hän sanoi tietävänsä myös kaksi sairastunutta, mutta en tullut kysyneeksi, tuntisinko minä heidät. Luultavasti en, koska en ole vuosikymmeniin siellä asunut.

Vierailija
32/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pienen matemaattisen katsauksen lukuihin. Suomen väestömäärään nähden epidemian alusta näihin hetkiin on koronaan sairastunut 0,47% väestöstä. Prosentteina luku ei vaikuta suurelta, mutta kun suhteutin sen lähimmän kaupungin (minulle se on Lahti) väestömäärään (120 000), niin sairastuneita onkin jo 564, mikä on melkoinen joukko. Toki kaikki eivät ole yhtä aikaa kipeinä, moni on jo aikaa sitten parantunutkin, mutta toisaalta, tuostakin joukosta on osa jo menehtynyt sairauteen.

Vierailija
33/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ajassa jo jonkun tutun tai sukulaisen olisi pitänyt sairastua. Ei.

Vierailija
34/65 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin eilen töissä saman kysymyksen ja vastaus oli ettei kukaan tiedä. Että semmoinen tauti💩

Vierailija
35/65 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein pienen matemaattisen katsauksen lukuihin. Suomen väestömäärään nähden epidemian alusta näihin hetkiin on koronaan sairastunut 0,47% väestöstä. Prosentteina luku ei vaikuta suurelta, mutta kun suhteutin sen lähimmän kaupungin (minulle se on Lahti) väestömäärään (120 000), niin sairastuneita onkin jo 564, mikä on melkoinen joukko. Toki kaikki eivät ole yhtä aikaa kipeinä, moni on jo aikaa sitten parantunutkin, mutta toisaalta, tuostakin joukosta on osa jo menehtynyt sairauteen.

Kun käy vilkaisemassa Worldometeriä niin suhteellisuudentaju muistuu taas kummasti mieleen! https://www.worldometers.info/fi/

Vierailija
36/65 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuohon ole sairastunut yhteensä kuin vasta 0,5 % väestöstä 

Vierailija
37/65 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä varmaan kaikki tuntee jonkun, ellei itse ole saanut tartuntaa.

Vierailija
38/65 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään sairastunutta, mutta monta testissä käynyttä, joilla oli negatiivinen tulos. Itse kävin lokakuussa testissä, mutta en käy toista kertaa, koska näytteenotto nenästä tuntui tosi vistolta.

Vierailija
39/65 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja koronatestitulos näytti kesäkuussa positiivista. Olin oireeton. Kukaan altistamistani ei sairastunut. Epäilen, että testitulos oli virheellinen.

Lisäkseni tunnen kolme, joilla on todettu korona. Heillä on ollut tyypillisiä koronaoireita, mutta kotihoidolla ovat selvinneet.

Vierailija
40/65 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on kolme pääkaupunkiseudulla asuvaa tuttua kertonut sairastaneensa.

Kukaan ei joutunut sairaalaan ja lievät oireet.

Täältä Keski-Suomesta tai muualta en tunne ketään positiivista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän