Tähän ketjuun kaikki, joilla on itsellään ollut korona tai tuntee jonkn kellä on ollut /on korona.
Ja laitatko oireet, sekä onko jotunut sairaalaan/ teholle. Itse en tunne yhtään sellaista vaikka kohta vuosi tätä tautia on ollut...
Kommentit (65)
Yhdellä tupakoivalla kaverillani oli korona. Oireena pelkkä päänsärky 2pv ja toisella silmien särky pari pv ei muuta.
Viidellä työkaverilla on ollut.
- Yksi oli oireeton (viisikymppinen nainen)
- Yhdellä tavallista flunssaa vastaavat oireet (kolmikymppinen mies)
- Yhdellä rankka ja pitkä tauti, mutta pärjäsi kuitenkin kotona kipulääkkeiden avulla (viisikymppinen mies)
- Kahdella muulla aivan hirvittävä ja sairastuneille myös traumaattinen kokemus. Molemmat olivat monta päivää sairaalassa, työkyvyttöminä muutaman kuukauden (nelikymppinen mies ja viisikymppinen nainen)
Ei voi kun toivoa, ettei itse sairastu.
Tiedän useamman. Kaikki ovat olleet kotihoidossa eli eivät joutuneet sairaalaan. Suurimmalla osalla ihan lievä ja toipuivat nopeasti, kahdella oli pitkäkestoisempi.
Ne tapaukset joita tiedän viime keväältä (2020) ovat rankempia kokemuksia kaikki. Pistää miettimään oliko tauti pahempi viime keväänä kuin mitä syksyllä ja nyt. Mutta tämä siis ihan vain omaa pohdintaa kuulemieni kokemusten perusteella.
Tiedän neljä ihmistä joilla ollut korona, kaksi näistä teholla. Kaikki alle 60v, toinen teholla olleista ihan perusterve ihminen, toisesta en ole ihan varma onko perusterve.
Yhden tunnen. Nelikymppinen mies, astma. Joutui teholle, mutta parani. Helsingistä, itse asun Itä-Suomessa enkä täältä tunne ketään sairastunutta.