Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa päättää kahden miehen väliltä

Vierailija
02.12.2020 |

Mies 1. Olemme tunteneet pari vuotta ja meillä on ollut enemmän ja vähemmän juttua reilun vuoden. Olemme viimeiset puoli vuotta riidelleet lähes päivittäin ja mies yritti työntää mut pois elämästään, mutta olen silti ollut hänen tukenaan, kun hänellä on vaikeaa. Viime viikolla myönsikin, että tarvitsee mua elämäänsä ja edelleen rakastaa mua.

Mies 2. Olemme tunteneet muutaman kuukauden ja alusta asti juttu toiminut. Meillä on hauskaa yhdessä, eikä isompia riitoja. Mies myös yrittää lopettaa tupakoinnin mun takia.

En haluaisi loukata ketään, mutta mun pää hajoaa. Mies 1. loukkasi mua todella pahasti vuosi sitten, mikä aiheutti luottamuspulaa ja se vaikuttaa vieläkin meidän välillä. Mies on myös kristitty ja tahtoo perheen, kun itse olen ateisti, enkä pidä lapsista, mutta toisaalta olen haaveillut perheestä hänen kanssaan.
Mies 2. taas jakaa samat mielenkiinnonkohteet, on myös ateisti, ei tahdo lapsia ja ajattelee samoin avioliitosta kuin minä. Ei mikään haave, mutta helpottaisi mun asioita, jos menisimme naimisiin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei tähän asti ole älynnyt laittaa:

"Kakkonen on ykkönen"

, niin minä laitan. Olkaa hyvä.

Vierailija
22/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee mitä teet kunhan annat sen toisen edes polttaa silloin kun haluaa! Tehköön lopettamispäätöksen omista syistään, silloin se menee oikein.

Joo samaa mä mietin, että miten tupakointi tähän asiaan kuuluu mitenkään😅

Siis mies itse sanoi yrittävänsä lopettaa mun takia. Missään vaiheessa en ole häntä kieltänyt polttamasta. Tekee vain uhrauksia heti alusta lähtien.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee mitä teet kunhan annat sen toisen edes polttaa silloin kun haluaa! Tehköön lopettamispäätöksen omista syistään, silloin se menee oikein.

Siis mies itse sanoi yrittävänsä lopettaa mun takia. Missään vaiheessa en ole häntä kieltänyt polttamasta. Tekee vain uhrauksia heti alusta lähtien.

Ap

Pöh. Ja sä uskot ton? Voi olla polttamatta hetken aikaa, että saa sut ( jos siis oikeasti se, että hän lopettaisi sun takia on kuitenkin joku tärkeä asia sulle), niin alkaa polttaa uudestaan. Ei kukaan lopeta toisen takia, vain itsensä. Jos todella olet niin tyhmä, että uskot tuollaista kakkaa, niin ehkä tuo eka vaihtoehto on sitten sulle paras.

Vierailija
24/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. En usko, että pidemmän päälle kumpikaan heistä on sinulle riittävästi. Kumpikin kuitenkin täyttää tällä hetkellä jonkun tarpeen, joten jatka ihmeessä tapailua. Jossain vaiheessa tapaat sen kolmannen, jonka ansiosta parinvalinta on helppo tehdä. 

Nauti nyt elämästäsi, kyllä sitä ehtii sitten asettua myöhemminkin.

Vierailija
25/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"yrittää lopettaa" on ihan saman tason uhraus kuin "mä hoidan sen lapsen kyllä kokonaan" eli ei tarkoita mitään ennen kuin on toteen käynyt.

Vierailija
26/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää että kysyt tuota asiaa täällä. Mieti kumman kanssa sinulla on parempi olla. Parisuhde toimii kun siinä tehdään toiselle enemmän hyvää kuin pahaa. Tuo ykkös vaihtoehto, niin....luottamuspulaa, loukkauksia...luuletko että se siitä ajan myötä paremmaksi muuttuu? Tiedät kyllä vastauksen itsekkin.

Miksi en sitten pysty luopumaan tästä ykkösestä. :(

Ap

Hän manipuloi sinua.

Vierailija
27/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää että kysyt tuota asiaa täällä. Mieti kumman kanssa sinulla on parempi olla. Parisuhde toimii kun siinä tehdään toiselle enemmän hyvää kuin pahaa. Tuo ykkös vaihtoehto, niin....luottamuspulaa, loukkauksia...luuletko että se siitä ajan myötä paremmaksi muuttuu? Tiedät kyllä vastauksen itsekkin.

Ap

Koska sinulla on läheisriippuvuus. Et malta olla ilman miestä hetkeäkään, koska mahdollinen yksinjääminen tuntuu ajatuksena kauhealta. Nyt valehtelet molemmille miehille, etkä oikeasti halua heitä kumpaakaan rinnallesi loppuelämän ajaksi. Itse olet itsesi kahden miehen loukkuun saattanut. Yritä lutviutua jotenkin ulos tuosta tilanteesta.

Vierailija
28/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos hän oikeasti lopettaa tupakoinnin ihan puhtaasti sinun takia, hän aloittaa sen uudestaan, kun teille tulee suhteeseen ongelmia, ihan vaikka vain sinun kiusaksesi.

Vierailija
29/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kutsu molemmat miehet käymään yhtäaikaa ja selvitä heille tämä dilemmasi. Ehkä pääsette kolmistaan yhdessä johonkin ratkaisuun...

Vierailija
30/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu molemmista ja mene terapiaan

Vierailija
31/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kumpikaan ei pääsisi jatkoon. Toisen kanssa voisi kaverisyuhde tulla kysymykseen ainakin jonkin aikaa, mutta eka olisi taakse jäänyttä elämää.

Vierailija
32/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta jäät yksin..

Vierailija
33/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele sydämesi ääntä!

Vierailija
34/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandwitch

Vierailija
35/42 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. Et ole ihastunut oikeasti. Joku vain pitää olla. Tuossa 1:ssa olet epätoivoisesti jopa roikkunut.

Vierailija
36/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin molemmille miehille tänään ja kerroin, etten voi olla kummankaan kanssa yhdessä ja kerroin, että mulla on molempia kohtaan tunteita.

Mies 1 sanoi menevänsä parhaan ystävänsä luo ja hän tahtoo mun tekevän päätöksen sillä väöin kumman miehen tahdon.

Mies 2 taas sanoi antavansa mulle aikaa, käski mun jutella kavereiden kanssa ja sanoi, että hän on päättänyt mitä hän tahtoo, ja että hän tahtoo mut.

Itse makaan nyt sängyssä ja itken, koska olen niin ahdistunut. Ei mulla ole vastausta. En tiedä mitä tahdon, ja vielä vähemmän tahdon särkeä kenenkään sydäntä.

Ap

Vierailija
37/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin molemmille miehille tänään ja kerroin, etten voi olla kummankaan kanssa yhdessä ja kerroin, että mulla on molempia kohtaan tunteita.

Mies 1 sanoi menevänsä parhaan ystävänsä luo ja hän tahtoo mun tekevän päätöksen sillä väöin kumman miehen tahdon.

Mies 2 taas sanoi antavansa mulle aikaa, käski mun jutella kavereiden kanssa ja sanoi, että hän on päättänyt mitä hän tahtoo, ja että hän tahtoo mut.

Itse makaan nyt sängyssä ja itken, koska olen niin ahdistunut. Ei mulla ole vastausta. En tiedä mitä tahdon, ja vielä vähemmän tahdon särkeä kenenkään sydäntä.

Ap

Varaudu myös siihen, että teet millaisen päätöksen tahansa, tilanne saattaa vaikuttaa miehiin. Toisin sanoen sekä valittu että valitsematta jäänyt saattavat alkaa katsella toisia puolisoehdokkaita. Ykkösen suhteen hyvä, että kerroit, jos on itse ollut k*päinen. Meneeköhän oikeasti parhaalle ystävälle? Korona-aikana baari-ilta epätodennäköisempää, normioloissa useille ehkä todennäköistä.

Pyysikö kakkonen sua juttelemaan sun ystävien kanssa? Eikö halunnut jutella kanssasi ja taivutella? Jokin hämää kuviossa. Kumpikaan ei täysin oikean kuuloinen, osin johtuen tavasta, jolla kerrot. Ei parisuhde voi perustua "ihailtaviin vastauksiin" vaan osapuolten tunteisiin.

Etkö tosiaan halua perhettä kakkosen kanssa, mutta ykkösen kanssa haluaisit? Miksi ihmeessä haluaisit naimisiin kakkosen kanssa, ellet halua perhettä? Mitä "asioita" se helpottaisi? Lainakuvioita tms?

Vierailija
38/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät molemmat ja menet terapiaan, kuten jpku jo sanoi.

Sitten kun olet henkisesti paremmassa kunnossa ja rakastut oikeasti johonkun uuteen mieheen, ymmärrät miksi näin kehoitettiin tekemään.

Vierailija
39/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varaudu myös siihen, että teet millaisen päätöksen tahansa, tilanne saattaa vaikuttaa miehiin. Toisin sanoen sekä valittu että valitsematta jäänyt saattavat alkaa katsella toisia puolisoehdokkaita. Ykkösen suhteen hyvä, että kerroit, jos on itse ollut k*päinen. Meneeköhän oikeasti parhaalle ystävälle? Korona-aikana baari-ilta epätodennäköisempää, normioloissa useille ehkä todennäköistä.

Pyysikö kakkonen sua juttelemaan sun ystävien kanssa? Eikö halunnut jutella kanssasi ja taivutella? Jokin hämää kuviossa. Kumpikaan ei täysin oikean kuuloinen, osin johtuen tavasta, jolla kerrot. Ei parisuhde voi perustua "ihailtaviin vastauksiin" vaan osapuolten tunteisiin.

Etkö tosiaan halua perhettä kakkosen kanssa, mutta ykkösen kanssa haluaisit? Miksi ihmeessä haluaisit naimisiin kakkosen kanssa, ellet halua perhettä? Mitä "asioita" se helpottaisi? Lainakuvioita tms?

Oli ollut parhaan ystävänsä luona. Jonka jälkeen soitti mulle videopuhelun ja haukkui mut pystyyn, kertoi että ansaitsee olevansa ensimmäinen vaihtoehto, toivoo mun parasta ja että antaa mun miettiä sen aikaa, mitä olen suomessa vanhempieni luona.

Mies 2 tosiaan käski mun jutella mun kavereiden kanssa, jotta saisin ulkopuolista näkemystä.

Enkä tosiaan ole kiinnostunut perhekuvioista, joskin olin valmis perheeseen tämän ensimmäisen kanssa. Tämä toinenkaan ei perheestä ole ikinä haaveillut, vaan ajattelee kuten minä. Ja se helpottaisi monia asioita, varsinkin, kun olen itse ulkomaalainen.

Ap

Vierailija
40/42 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oli ollut parhaan ystävänsä luona. Jonka jälkeen soitti mulle videopuhelun ja haukkui mut pystyyn, kertoi että ansaitsee olevansa ensimmäinen vaihtoehto, toivoo mun parasta ja että antaa mun miettiä sen aikaa, mitä olen suomessa vanhempieni luona.

Mies 2 tosiaan käski mun jutella mun kavereiden kanssa, jotta saisin ulkopuolista näkemystä.

Enkä tosiaan ole kiinnostunut perhekuvioista, joskin olin valmis perheeseen tämän ensimmäisen kanssa. Tämä toinenkaan ei perheestä ole ikinä haaveillut, vaan ajattelee kuten minä. Ja se helpottaisi monia asioita, varsinkin, kun olen itse ulkomaalainen.

Ap

Olisin hylännyt jo aloituksen perusteella ensimmäisen mutta tämä vain vahvistaa sen. On olemassa ihmissuhteita, joissa on tunnetta, intohimoa ja joista on vaikea päästä eroon, vaikka toinen vain satuttaa. Silti on parempi vain unohtaa haaveet parisuhteesta tällaisen ihmisen kanssa. Haluaisitko todella perheen ihmisen kanssa, joka haukkuu sinut maanrakoon ja kohtelee huonosti?