Miten päästä eroon jokapäiväisestä hiusten pesusta? :(
Minulla on pitkät hiukset ja pesen ne JOKA ILTA. Tämän takia päänahkani on kuiva ja hiukset hauraantuneet ja latistuneet huomattavasti.
En voi yksinkertaisesti olla päivääkään pesemättä hiuksiani. Jos en illalla pese tukkaa, näyttävät hiukset aamulla jo rasvaisilta ja päivän aikana kiiltävät inhottavasti tyvestä.
Jos testaisin lomalla sitä, etten pesisi niitä joka päivä, auttaisiko se asiaa yhtään?
Onko teillä mitään vinkkejä? Olen toivoton :(
Kommentit (10)
Auttaa se! Minulla kesti noin kuukauden päästä eroon jokapäiväisestä hiustenpesusta. Pesin joka kolmas tai neljäs päivä hiukset ja nykyään hiukset ovat tottuneet rytmiin ja pysyvät siisteinä :)
Kokeilin myös oliivisaippuaa yms. mutta parhaimman tuloksen sain ihan vain harventamalla pesukertoja. Luonnollisesti jouduin jättää muotoilutuotteet pois "kuurin" ajaksi.
Käytäpä hoitoaine ennen pesua, vinkki oli lehdessä ja se toimii, ei jää hiukset niin painavaksi. Päänahka kans tottuu liialliseen pesuun ja muodostaa nopeammin rasvaa mitä enemmän sitä pesee, kokeile joka toinen pvä pestä
Lopeta peseminen. Ei siinä ole muuta konstia. Itse pesin joka toinen päivä kunnes vaan yksinkertaisesti looetin pesemisen ja nykyään pesen kerran viikossa. 5 kk meni tottua tähän rytmiin. Minulla on pitkät hiukset.
Harrastatteko te hikiliikuntaa ollenkaan, jos pesette hiuksia harvemmin?
Itse olen myös yrittänyt vähentää pesemistä, nykyisin joka toinen päivä, mutta liikunnan takia joutuu välillä pesemään useammin...
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:35"]
Minulla on pitkät hiukset ja pesen ne JOKA ILTA. Tämän takia päänahkani on kuiva ja hiukset hauraantuneet ja latistuneet huomattavasti.
En voi yksinkertaisesti olla päivääkään pesemättä hiuksiani. Jos en illalla pese tukkaa, näyttävät hiukset aamulla jo rasvaisilta ja päivän aikana kiiltävät inhottavasti tyvestä.
Jos testaisin lomalla sitä, etten pesisi niitä joka päivä, auttaisiko se asiaa yhtään?
Onko teillä mitään vinkkejä? Olen toivoton :(
[/quote]
Hiustenpesukierteestä pääsee eroon niin,että ei yksinkertaisesti pese hiuksia joka päivä.Minulla on myös helposti rasvoittuvat hiukset,ja olen joutunut oikein opettelemaan etten pese niitä jatkuvasti(jonkun naistenlehden suositus on muistaakseni joka kolmas päivä),aluksi tuntuu ällöltä mutta kun hiukset/päänahka tottuu siihen,että ne pestään vain joka toinen tai kolmas päivä,eivät rasvoitukaan niin helposti kuin aikaisemmin.Lomalla on hyvä kokeilla,jos ei tarvitse olla edustava :)
Minulla on vyötärölle asti ulottuvat hiukset ja pesen ne keskimäärin kerran kuussa miedolla shampoolla. Hoitoainetta en käytä. Hiukseni ovat hyväkuntoiset ja hilsettä ei enää ole ollut eikä päänahka kutia. Kohta on vuosi mennyt näin. Aiemmin pesin kerran viikossa.
Oliiviöljypalasaippua, esim. Oliva. aikaisemmin pesin joka toinen päivä, nyt noin joka neljäs päivä. Koska hiuspohjaa vähän kutitti, nyt kokeilussa on Ruohonjuuren hamppu-turvepalasaippua. Kutina on ehkä vähän vähentynyt. Googleta oliiviöljypalasaippua, tai laita tämän palstan hakukenttään, saat lisää tietoa. Kannattaa kokeilla, ehdottomasti!
Ihan parturi-kampaajana voin kertoa että tuo hoitoaine ennen shampoota on sama asia kun laittaisit paskaset pyykit kuivausrumpuun ja sit pesukoneeseen.. Hoitoaineesta ei ole mitään hyötyä kun shampoo sen pesee pois.
Eipä siinä oikeen auta kun vaan olla pesemättä. Hyvä on jos voi mennä vaikka esim mökille viikoksi, missä ei tarvi ketään vieraita nähdä. Sielä sitten olet vaikka koko viikon pesemättä ja peset juuri ennen kun palaat kotiin :) Mulla oli ennen sama ongelma mutta lapsen synnyttyä kun ei enää jaksanut välittää hiusten rasvaisuudesta niin alkoi pikkuhiljaa helpottaa :) Nykyisin riittää joka toinen päivä. Kolme päivää jos on pesemättä, on viimeisenä päivänä jo rasvaiset mutta jos tiedän ettei ole minnekkään menoa kolmantena päivänä, olen joskus pesemättä ja pidän vaan hiukset kiinni
Mulla on sama vika..kun on ohut tukka, niin se ei voi olla tippaakaan rasvoittunut näyttämättä ihan hirveälle :(. Kiinnitä kuitenkin huomiota shampoon ja hoitoaineen laatuun, älä vaan käytä mitään liian hoitavia. Ongelma vaan pahenee.