Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuin paljon edullisempi lidl on?

Vierailija
12.04.2014 |

Kävisin, mutta kun edelleenkään sieltä ei saa kaikkea. Edes kookosmaitoa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on paljon edullisempi. Laktoositon maito on halpaa ja hyvää ja jugurtit ja rahkat ihania! Leivon leivät itse ja kasvatan mahdollisimman paljon kasviksia ja myös perunat. Lihaa en juuri syö.

Vierailija
22/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todella paljon edelleen, vaikka muutama poikkeuskin lienee. Jotkut korihintojen vertailut, joissa joku Sale saadaan kikkailemalla Lidliä halvemmaksi, pistävät vain naurattamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui Hitto, kävin remontoidussa K-Supermarketissa. Huu, mitä hintoja. Ihan todella. Lidl 25-35% edullisempi kuin tämä kauppa. Tuli jopa Prismaa ikävä.

Vierailija
24/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:02"]

Hui Hitto, kävin remontoidussa K-Supermarketissa. Huu, mitä hintoja. Ihan todella. Lidl 25-35% edullisempi kuin tämä kauppa. Tuli jopa Prismaa ikävä.

[/quote]

Samanlaisia kokemuksia täällä: meidän lähellemme avattiin vähän aikaa sitten uusi K-Supermarket. Ajattelin etukäteen, että ihan kannatuksen vuoksi pitää käydä siellä silloin tällöin, mutta joku raja siinäkin on, paljonko olen valmis maksamaan ylimääräistä siitä, että kauppa on lähellä. Lisäksi hyvät tarjoustuotteet ovat usein jo alkuiltapäivästä loppu, joskus kahden päivän tarjoustuotetta saa vain muutaman tunnin ensimmäisen päivän aamuna.

Vierailija
25/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:06"]

[/quote]

Samanlaisia kokemuksia täällä: meidän lähellemme avattiin vähän aikaa sitten uusi K-Supermarket. Ajattelin etukäteen, että ihan kannatuksen vuoksi pitää käydä siellä silloin tällöin, mutta joku raja siinäkin on, paljonko olen valmis maksamaan ylimääräistä siitä, että kauppa on lähellä. Lisäksi hyvät tarjoustuotteet ovat usein jo alkuiltapäivästä loppu, joskus kahden päivän tarjoustuotetta saa vain muutaman tunnin ensimmäisen päivän aamuna.

[/quote]

Olisiko Hyvinkäästä kyse? Niin oli tutun oloisia kokemuksesi.

Vierailija
26/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:06"]

[/quote]

[/quote]

Olisiko Hyvinkäästä kyse? Niin oli tutun oloisia kokemuksesi.

[/quote]

Ei, vaan Vantaalta oli tämä kokemus. Varmaan se hintataso on ihan yleisesti sama K-Supermarketeissa.

Vierailija
27/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 jatkaa: Onkohan tuo tarjoustuotteiden pieni määräkin K-Supermarketien käytäntö? Erityisesti kuin kyseessä on tuore liha tai kala? Olisi ihan mielenkiintoista kuulla kokemuksia.

Vierailija
28/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta minua hieman ketuttaa kun ihmiset vertailevat näitä hintoja täällä. Esim. Että Lidlissä maksaa laktoositon maito 1,39 ja S-marketissa Valion lakt.maito 1,89. Miksi ette vertaa Rainbown laktoosittomaan, joka maksaa myös 1,39. Aina siihen kalleimpaan verrataan, niin se vie todellista vertailupohjaa pois. Sitten verrataan housuvaipan hintaa kalleimpaan mahdolliseen pampersiin eikä siihen megapakkauksen liberoon, jolloin hinta on sama. Miksi?

Vierailija
29/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähikauppoina Citymarket, Lidl ja S-market. Cm on kallis, Lidl ja S-market aika saman hintaisia. Lidlissä on hyvä vihannes- ja hedelmävalikoima, vähän edullisempi kuin S-marketissa. Quinoaa, kikherneitä yms. papuja Lidlissä ei oikein ole. Eikä mun mielestä yleensä sitä kookosmaitoakaan. Lihaa käytän niin vähän, että sen hinnoilla ei ole mulle väliä. 

Vierailija
30/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku antaa ihan oikeita hintaesimerkkejä, kun aina vaan puhutaan että jogurtit ovat suomalaisia ja halvempia, tai että lihat (broileri kiinnostaa, kun en syö punaista lihaa) on halvempaa ja suomalaista, paljonko halvempia ne ovat? Ostan lapsille Snellmannia, paljonko ne leikkeleet yms. maksavat Lidlissä? Entä Juhla Mokka, Oltermanni tai Polar? Olen käynyt Lidlissä ehkä kerran, joten en oikeasti tiedä.

Vierailija
31/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:33"]

En tiedä, mutta minua hieman ketuttaa kun ihmiset vertailevat näitä hintoja täällä. Esim. Että Lidlissä maksaa laktoositon maito 1,39 ja S-marketissa Valion lakt.maito 1,89. Miksi ette vertaa Rainbown laktoosittomaan, joka maksaa myös 1,39. Aina siihen kalleimpaan verrataan, niin se vie todellista vertailupohjaa pois. Sitten verrataan housuvaipan hintaa kalleimpaan mahdolliseen pampersiin eikä siihen megapakkauksen liberoon, jolloin hinta on sama. Miksi?

[/quote]

No, minä olen tehnyt vertailuja ihan vastaavien tuotteiden välillä ja silti Lidl on meidän käyttämiemme tuotteiden osalta noin 15% halvempi kuin Prisma ja lähes 30% halvempi kuin Citymarket. Teen tämän vertailun 2-3 kertaa vuodessa, ja nimenomaan niiden tuotteiden välillä, jotka oikeasti ostaisin itse. Nyt en ole vähään aikaan tehnyt, mutta sen verran katsoin eilen, kun kävin kaikissa kolmessa kaupassa pääsiäisostoksilla, että esim. Arla Natura -juusto maksoi Lidlissä 5,79, Prismassa 7,49 ja Cittarissa 7,99. Turkkilainen jogurtti oli Lidlissä 2,59/kg, Cittarissa ja Prismassa 2,99 - ostin Lidlistä kreikkalaista tarjouksesta 1,99/kg. Broilerin hintaa katsoin jokin aika sitten, maustamattomat fileepihvit maksoivat Lidlissä  vähän yli kympin per kilo, Prismassa hinta oli jotain 13 euroa/kg. Viikko sitten ostin pääsiäiskarkkeja, ja täsmälleen samat karkit olivat Lidlissä selvästi edullisempia kuin näissä kahdessa muussa kaupassa.

Varsinkin Cittarissa on välillä tosi hyviä tarjouksia, mutta jos menisin niiden perässä sinne ja teen siellä muutkin ostokseni, tarjouksen hyöty hupenisi siihen.

Monet Lidlin tuotteet ovat sitäpaitsi laadukkaampia kuin ketjujen halpamerkit, esimerkiksi Extran tomaattimurska on paljon vetisempää kuin Lidlin, ja Lidlin litran marjajogurteissa on paljon suurempi marjapitoisuus kuin vastaavissa Valion ja Ingmanin jogurteissa. Ylipäätään muutenkin Lidlin ruokien hinta-laatusuhde on todella hyvä muihin kauppoihin verrattuna.

Me siis käymme pääasiassa Lidlissä, 2-3 kertaa viikossa. Täydennysostoksia teemme Prismassa tai S-marketissa kerran tai kaksi kuukaudessa. Joskus haemme Citymarketista hyviä tarjouksia.

Jokainenhan tietenkin valitsee kauppansa itse omilla perusteillaan. Meille hinnan ja laadun lisäksi Lidlin etuna on pieni kaupan koko: ei tarvitse laukata kilometritolkulla, kun tekee viikonlopun ruokaostokset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi