Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abban Euroviisuvoitosta tänä keväänä kulunut 40 vuotta!!!

Vierailija
12.04.2014 |

Olen juhlan kunniaksi katsonut kaksi kertaa peräkkäin Mamma Mia -leffan ja alkanut miettiä, mitkä Abban lauluista olisivat ehdottomia suosikkejani. Huomasin tehtävän olevan mahdoton. Välillä ovat toiset laulut enemmän pinnalla kuin toiset. Mutta elokuvasta sain sentään poimittua muutaman ikisuosikin.

Ne ovat ilman mitään järjestystä: SOS ja mielellään Meryl Streepin ja Pierce Brosnanin esittämänä, Slipping Through My Fingers (itkettävän kaunis), The winner takes it all, Our last summer, Thank you for the music ja lukemattomat muut.

Entäpä teidän Abba-suosikkinne, vai meneekö teilläkin miltei mahdottomaksi tehtäväksi luetella niitä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:45"]

Dancing Queen #1. Mutta kyllä mä tykkään suunnilleen kaikista. Gimme Gimme Gimme, Summernight City, Voulez Vous...

[/quote]

Voi hemmetti, tässä iskee ihan haikeus, kun muistelen noita huolettomia nuoruuden aikoja, ja Abban musiikki soi.

Vierailija
22/26 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/26 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat kivat Abbat on juuri siinä leffacoverissa. Sori nyt vaan, mutta olen 35 ja Abban musa niiltä vanhoilta tallenteilta kuulostaa todella pliisulta. Melkein sama kuin Beatleseiden kanssa. Ne on sukupolvikokemuksia, ei mitään ajatonta musiikkia. Ja euroviisut on sellainen camp-henkinen tapahtuma, jota en ole ikinä ymmärtänyt ottaa vakavissaan niin kuin ilmeisesti vanhemman ikäpolven suomalaiset. Enkä ole nyt siis mitenkään kauhean nuori enää minäkään, joten Abba on sitten todellakin dinosaurusten ajalta.

Vierailija
25/26 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eagle (se pitkä LP-versio)

Muita suosikkeja Like An Angel Passing Through My Room (Fridan ylimaallisen kaunis ääni!), So Long, Rock Me, Move On, One Man One Woman, Dance (While The Music Still Goes On), Knowing Me Knowing You, Money Money Money, The Day Before You Came, Hole In Your Soul, Summer Night City, The Name Of The Game, The Visitors, Under Attack... Lista on loputon. :)

Minä olin kahdeksan, kun Abba voitti Euroviisut ja olen ollut fani siitä lähtien. Joskus se on ollut vain salassa pidettävä guilty pleasure, mutta nykyisin faniudesta voi taas olla ylpeä. :D

Vierailija
26/26 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:54"]

Melkein sama kuin Beatleseiden kanssa. Ne on sukupolvikokemuksia, ei mitään ajatonta musiikkia.

[/quote]

Aika jännästi vain uudet sukupolvet ympäri maailman löytävät kummankin yhtyeen musiikin, niitä kun ostetaan vuosittain miljoonissa myytävät määrät yhä vieläkin. :D

Kyllä minä tuolla perusteella vain sanoisin, että kuuluvat ajattoman musikin kategoriaan molemmat. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän