Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lapsestasi tuli "murkku"

Vierailija
12.04.2014 |

Olen katsellut 10 v poikaani, joka on vielä ihan täysi lapsi. Tottelee pääasiassa vanhempiaan, tekee läksyt kiltisti eikä valita vaatteista. Muuttuukohan hän jossain vaiheessa marisevaksi ja syljeskeleväksi teiniksi, jota kiinnostaa vain mopojen rassaus ja tupakka?

Jos tälläinen muutos tapahtuu, niin milloinkohan sitä pitäisi odotella? Tapahtuuko muutos vuosien varrella vähitellen, vai "yhdessä yössä"?

Itse olin 7-luokalla ihan pikkutyttö. Kasilla sitten oli jo hiukset värjätty, mustat vaatteet päällä ja pussikaljat mukana.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meijän teinit on 99-(14) ja 97- (17) tyttöjä siis :D vanhempi oli todella helppo murkkuna, ei kapinoinut yms, noin 15 veenä oli vähän pahempi :D Mut tää meijän nuorempi on nyt vasta 14, ja ihan erilainen kun siskonsa. Jänkkää kaikessa vastaan, on pakko saada kaikki, kapinoi, haastaa riitaa ym. ja kammolla odotan jos tää pahenee.:D Enkä todellakaan anna ikinä periksi, ja oon perusteella "mitä enemmän jänkkäät, sitä vähemmän uusia juttuja saat" Vaikka välillä menee hermo, en teinejäni vaihtaisi mihinkään :) Ja niinkuin meillä meni, tytöillä on hyvin erilaiset murkku iät, on se kaikilla nuorilla ihan yksilökohtaista:) Propsit kaikille teinien äideille!(:

Vierailija
2/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskan ja kasin välissä kesällä. Pituutta meidän pojat kasvoivat eniten siinä 12-14v ja se henkinen teiniys tulee sitten sen jälkeen. Meillä ei kummatkaan pojat ole rassanneet mopoja, eivät polta eivätkä juo. Mutta enää me ei saada poikia mukaan oikein minnekään, syömään, kyläilemään tms. He haluavat tehdä kaikki nämä asiat kavereidensa kanssa. Meidän neuvot menevät kuuroille korville, joo mä varmaan tajuun kyllä, tulee vastaukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ei ole mikään MURKKU!!! Minun oma lapseni on kylläkin ihan nuori ihminen ja jos on pakko määritellä joku kehitysvaihe, niin hän elää puberteetti-ikää.

En oikein pidä tuollaisista alamaailman ilmaisuista.

Vierailija
4/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 16:42"]

Minun lapseni ei ole mikään MURKKU!!! Minun oma lapseni on kylläkin ihan nuori ihminen ja jos on pakko määritellä joku kehitysvaihe, niin hän elää puberteetti-ikää.

[/quote]

Olin tulossa sanomaan ihan samaa, musta itsestä tuntui lapsena tuollainen nimittely tosi kurjalta enkä halua että lapseni joutuu kokemaan samaa.

Vierailija
5/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12- vuotiaana

Vierailija
6/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 16:42"]

[/quote]

Olin tulossa sanomaan ihan samaa, musta itsestä tuntui lapsena tuollainen nimittely tosi kurjalta enkä halua että lapseni joutuu kokemaan samaa.

[/quote]

Ok. Milloin lapsistanne tuli räkiviä, marisevia ja pussikaljoittelevia puberteetti-ikäisiä?

Vierailija
7/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa nyt, täyttää kohta 13v (tyttö). On yllättäen alkanut viihtymään enemmän huomeessaan, ja kun kaveri soittaa, menee muualle puhumaan. Ennen joulua oli ihan erilainen  :)

On silti se sama ystävällinen, kiva, hauska, fiksu ihminen kuin ennenkin, mutta selvästi liukumassa lapsuudesta eteenpäin. On ihanaa olla vanhempi ja seurata miten siitä kääröstä on pikkuhiljaa kasvamassa omanlaisensa ihminen. Ainakin on jotain hienoa saanut elämässään aikaiseksi! :D

Vierailija
8/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaana sekä tytöstä että pojasta. Puoli vuotta hankalahkoa, ei mitään vakavaa kuitenkaan. Toki sitten murrosikä jatkui, mutta hankalin vaihe oli noin nuorena. Nyt ovat todella ihania! Ei murrosikä kaikilla ole kamalaa aikaa, varsinkaan vanhempien kannalta. Meillä ainakin kaksi vanhinta ovat osanneet käyttäytyä aika hyvin ja keskusteluyhteys on säilynyt koko ajan. Kaksi on vielä pieniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi