Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pomo vaatia tämän?

Vierailija
12.04.2014 |

Minulla on siis ranne murtunut, saikkua sain 3 vkoa. Olen saikun ajan äitini luona joka on ollut ranneleikkauksessa ja tarvitsee apua. Nyt pomo kuitenkin soitti minulle, ja ihmetteli että miksi olen 700 km päästä työpaikasta.. Vihjaili jopa potkuista kun sanoin että tulen vasta saikun loputtua. Saako saikulla olla missä haluaa? Entä pitääkö olla työpaikan tavoiteltavissa? Olen 17, ja en vielä tiedä näistä kunnolla.. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä päivystykseen nopeasti, mielellään jo tänään, että saat sitä saikkua lisää. Muuten se on niin, että maanantaina työpäivä koittaa oli ranne kipeä tai ei. 

Vierailija
22/28 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 16:10"]

Jos sulla ei ole maanantaita merkattu saikkupäiväksi, niin tottakai olet silloin menossa töihin. Lähdet sitten kesken päivän pois jos ei ranne kestä. Saikulla saat olla missä hyvänsä eikä pomo voi vaatia sinua silloin työpaikalle.

Ihmetyttää tosin, että miten voit olla avuksi myöskin rannevaivaiselle äidille, mutta et voi olla töissä....

[/quote]

Ei kai noin voi tehdä. Jos ranne ei kestä, vaan murtuu heikosta kohdasta uudestaan, niin koko parantelurumba alkaa taas ihan alusta. Eihän sitä saa mennä vaan testailemaan, kestääkö murtunut kohta jo työntekoa. Eri asia jossain pelkässä nivelen nyrjähdyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, päivystykseen oonkin menossa :) Ja te jotka ihmettelette tota äiti-juttua, niin me autetaan toisiamme :D Toinen pitelee maitopurkkia, toinen aukasee korkin :D Ja tietenkin haluan nähdä myös äitiäni, kun nähään todella harvoin.. Eli ei auttaminen ollut pääasiassa nyt. Ja kyllä, vasta ensviikolla

katsotaan rannetta! Vaikka se 3 viikkoa vierähtänyt.. 

Vierailija
24/28 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 16:10"]

Jos sulla ei ole maanantaita merkattu saikkupäiväksi, niin tottakai olet silloin menossa töihin. Lähdet sitten kesken päivän pois jos ei ranne kestä. Saikulla saat olla missä hyvänsä eikä pomo voi vaatia sinua silloin työpaikalle.

Ihmetyttää tosin, että miten voit olla avuksi myöskin rannevaivaiselle äidille, mutta et voi olla töissä....

[/quote]

Ei kai noin voi tehdä. Jos ranne ei kestä, vaan murtuu heikosta kohdasta uudestaan, niin koko parantelurumba alkaa taas ihan alusta. Eihän sitä saa mennä vaan testailemaan, kestääkö murtunut kohta jo työntekoa. Eri asia jossain pelkässä nivelen nyrjähdyksessä.

[/quote]

Anteeksi, tarkoitin siis kestämisellä sitä, että jos tuntuu kovin kipeältä eikä pysty töitä tekemään niin kotiin vaan. En sitä, että revitään kivun äärirajoilla kuunnellen mahdollista rasahdusta. Tietenkään ei ehdoin tahdoin pidä itteään rikkoa. Ilmaisin itseni epäselvästi, pahoittelen.

Ihmettelen myöskin tosin lääkärin toimintaa saikun kirjoittamisesta, jos kerran vapaa aika on vasta tiistaina, niin miksei kirjoittanut maanantaita ja tiistaita vielä saikkua....

Vierailija
25/28 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksiä:

1. Miksi sait vain 3vko sairaslomaa, jos ranne on kipsissä 6vko?

2. Miten ajattelit saada maanantaina sairaslomaa, jos olet hyvin kaukana kotipaikkakunnaltasi?

3. Miten voit auttaa äitiäsi, kun olet itsekkin puolikädetön?

Potkuja et voi saada sen perusteella, että olet sairasloman aikana muualla kuin kotonasi neljän seinän sisällä. Pomo saa soittaa sairasloman aikana sinulle, esim. kyselläkseen vointiasi. Työhön ei voi kutsua, ellei sinulle voida antaa sellaisia töitä, jossa et toista kättäsi tarvitse (mikä on vaikeaa kuvitella, varsinkin jos pääasiallinen käyttökäsi on murtunut).

Vierailija
26/28 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, lue mun ed. vastaukset :)

Vierailija
27/28 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla oli murtuma ranteen yläpuolella tai ne molemmat luut oli naps poikki ja 4 viikon päästä oli kontrolli ja hyvin oli parantunut ja kipsi otettiin pois mutta sitä kättä piti vielä varoa 2 viikkoa. 6 viikkoa siis meni että sai taas elää normaalisti.

Vierailija
28/28 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi kirjoittaa sairausloman aikaisemmin alkavaksi kun potilas on vastaanotolla. Itsestään selvä asia. Olen työskennellyt itse terveydenhoito alalla.