Haluaisin tehdä vaikutuksen ystävääni ruualla
Oon aika kehno kokki. Ystäväni on tulossa luokseni syömään parin viikon päästä ja haluaisin tarjota jotain mikä "vie kielen mennessään". Hän on sekasyöjä eikä allergioita. Haluaisin tehdä jotain oikein herkullista liharuokaa.
Olen hänen luonaan saanut herkutella kerran jos toisenkin ja aina yhtä hyvää. Millä tekisin häneen vaikutuksen? Saa olla vaativakin ruoka. Lupaan noudattaa orjallisesti reseptin kaikkia kohtia. Tai edes mikä liha olis takuuvarma onnistua?
Kommentit (34)
Millainen ystävä on kyseessä. Samaa sukupuolta oleva ystävä, vai toista oleva "ystävä"?
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/405471/Revitty%20possu/
Mä oon käyttänyt poppamiehen liquid smokea
https://www.foodie.fi/entry/poppamies-liquid-smoke-nestemainen-savuarom…
Vierailija kirjoitti:
Millainen ystävä on kyseessä. Samaa sukupuolta oleva ystävä, vai toista oleva "ystävä"?
Samaa sukupuolta oleva ja ollaan oltu parhaita ystäviä jo 25 vuotta.
Pliis, roudaa hänet lähimpään raflaan.
Paahtopaisti punaviinikastikkeella ja valkosipulikermaperunat sekä fetasalaatti ja esim.hyvää patonkia. Jälkiruoaksi mutakakku vaniljajäätelön kanssa.
Kunnon kermainen lohikeitto ja saaristolaisleipää. Ei ole edes vaikea.
Kunhan lisäät kalan ihan viime minuuteilla, että se ei kypsy liikaa.
Karitsan kare on helppo ja maistuva. Osta lihatiskiltä ja tee uunissa.
Jos haetaan vaikutusta, kuten ap, unohtakaa noi ikitylsät naudan- ja sianperät. Tällä lihansyöjäystävällä tulee possua ja lehmää varmaan jo korvista.
Pitkään haudutettu lampaanlapa on herkullista, helppo tehdä ja bonuksena vielä edullista. Eikä sitä yleensä syödä sata kertaa viikossa, niin kuin noita muita. Reseptin jo laitoin.
Pippurituorejuusto-lihapata. Reseptejä löytyy netistä. Siihen sitten vaikka röstiperunat tai jotkut muut potut + salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kermainen lohikeitto ja saaristolaisleipää. Ei ole edes vaikea.
Kunhan lisäät kalan ihan viime minuuteilla, että se ei kypsy liikaa.
AP Kysyi liharuoasta, ei kalaruoasta. Minulle maistuisi tuo kyllä, ei sen puoleen.
Jos et vielä ole kovin kokenut kokki, ei ehkä kannata aloittaa aivan kaikkein vaikeimmasta ruokalajista. Suosittelisin jotain helppoa mutta silti ihanan maistuvaa. Suosittelen karjalanpaistia! Se on helppo tehdä, vaatii vain haudutusaikaa. Googlaa!
Moskovan pata tai burgundin pata, jos liharuokaa pitää laittaa.
Uuniruokina nämä on vaikea pilata, kunhan liha on laadukasta ja kalvotonta ja rustotonta
Jotain riistaa. Kaupoista löytyy nykyään suht hyvin. Maukkaampaa kuin peruspihvi. Katsele netistä ohjeita ja kiertele kauppojen lihatiskeillä, kaikki lisukkeet tuoreita, unohda pakastealtaat yms.
Papumuhennosta vaan ja alelaarista kahmaistua tomaattipyrettä kylkeen ja kyllä maistuu. Mmmm.
Vierailija kirjoitti:
Jos haetaan vaikutusta, kuten ap, unohtakaa noi ikitylsät naudan- ja sianperät. Tällä lihansyöjäystävällä tulee possua ja lehmää varmaan jo korvista.
Pitkään haudutettu lampaanlapa on herkullista, helppo tehdä ja bonuksena vielä edullista. Eikä sitä yleensä syödä sata kertaa viikossa, niin kuin noita muita. Reseptin jo laitoin.
Kaikki ei tykkää lampaan mausta.
Älä vaan laita lasagnea, siitä tulee sanomista.