Minulle tuli e-pillereistä veritulppa
Minulle tuli e-pillereistä veritulppa, johon meinasin kuolla. Pillerit lopetettua sitten puhkesi aikuisiän akne ja masennus. -.- Ehkäisy hoituu nykyään kortsuilla ja sanonpahan vaan että mies ei ole valittanut kertaakaan niiden käytöstä. Kerran harkittiin yhdessä muita vaihtoehtoja, mutta tultiin siihen tulokseen että kortsu on ehkäisystä paras vaihtoehto meille.
Kommentit (33)
Tulin nyt vasta lukemaan ketjua. Halusin lukea kommentteja, kun siihen itsekin kirjoitin. Olen siis tuo nro 2, meikussa neurologisella hoidossa ollut. Joku kyseli pillerimerkkiä. Diane Novahan se oli. Sitä ennen oli joku muu, mutta toi vaihdettiin sillä mulla oli aknea ja se tosiaan auttoikin siihen mutta sain pahempaa tilalle.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 23:13"]
Pillerit aiheuttaa niin paljon pahaa, että jos ne keksittäis nyt, niin niitä ei saatas ikinä markkinoille koska sivuvaikutukset. Siksihän miesten pillereidenkin kehittäminen lopetettiin koska liikaa sivuvaikutuksia. Kumma että naisten annetaan kuitenkin kärsiä niistä sivuvaikutuksista???
[/quote]
Miksi naiset vapaaehtoisesti haluavat syödä e-pillereitä, vaikka ne tiedetäänkin erittäin haitallisiksi terveydelle ja ympäristölle?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 08:07"]
Tyhmänä söin muutaman vuoden Diane Novaa / cypretyliä, vaikka aurallinen migreeni, koska iho oli niin huonona - ekaksi käyttämieni minipillereiden takia! Vihdoin yksi lääkäri kieltäytyi niitä määräämästä. Tästä on myös jo vuosia. Eihän tulppariski enää ole pillereihin liittyen?! Sitten otin ehkäisykapselin, vaan sekin huononsi ihon ja lopulta oli jatkuvaa tiputtelua, joten otin sen viime keväänä pois ja kohta pääsen synnyttämään! (ei vahinko) Mies ei suostu käyttämään kumeja. Se on kuparikierukkaa seuraavaksi, mitään hormonejaen enää suostu syömään, ne kun myös selvästi heikentävät mielialaa, itsetuntoa ja haluja.
[/quote]
Sullahan upea mies on :/
Minulle myös tuli syvä laskimotukos pohkeeseen e-pillereitä syödessäni. Asiaa tutkittiin ja minulta löytyi kohonnut riski saada veritulppia. Mutta eihän sitä mistään tiennyt siinä vaiheessa, kun pillereitä popsin - vuositolkulla.
Nyt olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä jo yli kymmenen vuotta. Kuparikierukka on sopinut minulle hyvin, kannattaa kokeilla jos ehkäisyä tarvitsee eikä halua hormoneita kehoonsa.
Aivoveritulppa kolmeen eri kohtaan tuli itselle seuraukseksi pillereista. Olin 21 vuotias.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 23:19"]
Mulla alko tulee pillereiden aikana järkyttäviä migreenin tapasia oireita. Tutkittiin ja piti lopettaa pillerit heti paikalla, oli moninkertainen riski saada aivohalvaus. (Pillereiden käyttäjillä on muutenkin on suurempi riski aivohalvaukseen, mutta Mulla oli siitäkin vielä suurempi). Kyllä sitä 17-vuotiaana sillon oli vähän ihmeissään, että mitä tappavaa horppaa noin kevein perustein naisille syötetään kunnolla tutkimatta.
[/quote]
Aivohalvaus ei tarkoita mitään, se on kansanomainen termi aivoverenvuodolle tai aivoinfarktille. Se ei voi "melkein tulla", se joko tulee ja hoidetaan tai ei tule. Sitä ei etukäteen kukaan osaa sanoa. Koko ketju täynnä mitä ihmeellisimpiä olettamuksia. Joku maannut Meikussa osastolla, jossa monta e-pillereistä aiheutuvaa veritulppaa? Niitä on muutama vuodessa ja yleensä kaikki sellaisilla ihmisillä, joilla on riski siihen ja joiden ei pitäisi käyttää e-pillereitä (tupakoivat, ylipainoitset, korkean verenpaineen omaavat, sukurasite). En puolustele e-pillereitä todellakaan, mutta tässä ketjussa on kyllä useampia täysin virheolettamuksia...
Esim. aspiriini aiheuttaa vatsahaavoja ja sisäistä verenvuotoa pitkään ja liiallisena käytettynä. Suomessakin aivan kauhea määrä naisia käyttää e-pillereitä. Niillä on myös vakavia haittavaikutuksia, mutta valtaosa ei niitä saa. Toisena puolena ovat ei-toivotut raskaudet, niiden henkinen ja fyysinen puoli, abortit ja ei-toivottuina syntyneiden lasten tulevaisuus.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 23:13"]
Pillerit aiheuttaa niin paljon pahaa, että jos ne keksittäis nyt, niin niitä ei saatas ikinä markkinoille koska sivuvaikutukset. Siksihän miesten pillereidenkin kehittäminen lopetettiin koska liikaa sivuvaikutuksia. Kumma että naisten annetaan kuitenkin kärsiä niistä sivuvaikutuksista???
[/quote]
Naiset voivat itse päättää, syövätkö niitä. Kenenkään ei ole pakko.
[/quote]
NAISET?? NAISET?? Luuletko, että se on NAISET ELI TÄYSI-IKÄISET KENELLE niitä enimmäkseen määrätään? Mulle gynekologi pakotti, siis kirjoitti ilman mun mielipidettä ensimmäisellä gynekeikalla pillerit, koska oli kivuliaat kuukautiset ja aknea. JA ARVAAS IKÄ. OLIN 13. Seksistä ei ollut tietoakaan, saati siitä että oltais sanallakaan vihjaistu niiden olevan pahasta. Tää on ihan tositarina, olen supervihainen siitä kaikesta paskatsta mitä olen saanut kokea. Mulla on paha migreeni muuten, eli veritulppariski. Ajattelin lääkärin olevan jumala ja aloin nappailemaan niitä pillereitä. Pituuskasvu loppui kun seinään, koska pillerit lopettaa pituuskasvun. Tiesittekö edes tota? Joo en mäkään. 16-vuotiaana vaihdoin merkkiä, ja hiukset lähti. Nyt olen 24-vuotias, lopetin pillerit 20-vuotiaana ja SIITÄ ASTI OLLUT PAHA AKNE POSKISSA. Kiitos ihan helvetisti!! Mä olen niin vitun vihanen ja kyllästynyt, saatana!! Ja sitten naisia haukutaan esim. lihomisesta, KYLLÄ NE PILLERIT NYT VAAN LIHOTTAA, AIVAN SAMA MITÄ ITKETTE.
Lopettaisin pillerit, mutta kun pelottaa että iho menee taas huonoon kuntoon. Oon just saanut aknen selätettyä, enkä tosiaan halua sitä taistelua uudestaan käydä. En myöskään veritulppaa haluaisi, huoh
Te keillä on nyt Marevan lääkitys,miten hoidatte ehkäisyn? Me ollaan pidetty nyt puoli vuotta taukoa seksistä kun mies ei tykkää kondomin kanssa.Mulla siis kolme tulppaa e-pillereistä ja ikuinen marevan lääkitys eikä mitään hormoneja saa käyttää,olen 31v ja haluaisin vielä lapsia.
e-pillerien haittavaikutuksista ei puhuta mitään nuorille, itse pitää ottaa selvää.
Tulin nyt vasta lukemaan ketjua. Halusin lukea kommentteja, kun siihen itsekin kirjoitin. Olen siis tuo nro 2, meikussa neurologisella hoidossa ollut. Joku kyseli pillerimerkkiä. Diane Novahan se oli. Sitä ennen oli joku muu, mutta toi vaihdettiin sillä mulla oli aknea ja se tosiaan auttoikin siihen mutta sain pahempaa tilalle.