Kaupassa oli tuoretta kuorittua ananasta
Siis kuoret ja keskiosa pois. Joku nauroi siinä, että uusavuttomien ananas. Itse otin sitä, kun siinä on vähemmän sokeria kuin purkkiananaksessa. Huvittavaa, että näillä naurajilla oli korissa valmiiksi viipaloitua leipää. Kyllä, tuossa tilanteessa oli pakko vähän stalkata.
Kommentit (31)
Kauheeta, kauheeta. USAssa saa valmiiksi pilkottua tuoretta hedelmasalaattia, porkkana- ja selleritikkuja ja vaikka mita eika kukaan ole viela pyortynyt.
Sen lehtiruusukkeen voi irrottaa ennen ostamista. Kuoriminen on helppoa, eikä siihen edes tarvita mitään ihmeellisiä veitsiä! Itse kuorin leikkaamalla ananaksen muutaman sentin viipaleiksi, pistän elmukelmuun ja jääkaappiin niistä osan, ja sieltä otan viipale kerrallaan ja kuorin reunat pois. Nopeaa ja helppoa.
oo, no nekin ananakset jotka on "kuorittuja ja viipaloituja" niin niille on oma kojeensa :)Niitä sai ainakin pari vuotta sitten Stockalta. Eli ei kukaan kuori niitä ananaksia...
Ja muistaakseni sen Freshfruitin (tms. mikä sen firman nimi olikaan joka ananaspurkkeja myy) takana on se yks koomikko, Ali Jahangiri joka lähti/työt loppui Trainers Housella..
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:35"]
Sen lehtiruusukkeen voi irrottaa ennen ostamista.
[/quote]
Banaanit kannattaa myös kuoria ennen ostamista.
Totta kai ne on koneellisesti kuorittuja. Ei kai kukaan pysty niitä noin tasaisesti muuten kuorimaan?
Kukkakaalistahan saa ne lehdet laittaa pois joissain paikoissa, sitä varten on laatikkokin. Mutta missä raja, siinäpä pulma.
Mikähän hedelmä muuten vastaa eniten kilohintaansa syötävän osalta? Viinirypäleiden "oksat" ja luumun kivet on aika kevyitä, mutta onko sellaista, missä kaikki on syötävää?. Omenan kuoret ja kanta ovat aika kevyitä, mutta omena itsekin on yleensä kevyehkö. Ananaksessa aion seuraavalla kerralla punnita, paljonko menee hukkaan. tulen kertomaan sitten tuloksen.
Niitä menee tosi paljon.
T. K-kaupan täti
Uusavuttomien ananas. Itse ostan koko ananaksen. Helppohan se on kuoria ja viipaloida itse.
Tuoreet kuoritut ananakset ovat ihan omassa mehussaan ja makeita jo itsestään eli niihin ei tarvitse, eikä ainakaan meillä, lisätä yhtään sokeria. Ananaskoneita/leikkureita voi säätää sen mukaan mitä kokoluokkaa ananakset ovat, eli hukkaosuus on ihan minimaalinen. Kuten joku viestiketjussa kirjoittikin, että kokonaisena ostetut ananakset voivat olla raakoja ja niitä täytyy vielä kotona kypsytellä. Valmiiksi kuoritut ovat heti syömäkypsiä ja maku on todellakin ihan eri luokkaa kun purkkiananaksessa. :)
Sanna
Sweet Fruits oy
En sinkkuna sitä kilon pänikkää viitsi ostaa, kun yksinään sitä menee johonkin esim. hapanimelään se 150-200g. (Sekin on vähän overkilliä yhdelle hengelle, jos on muita sopivia aineksia)
Sinkkumies
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:16"]
Mä olen varmaan joka kauppareissulla ostanut tuoreen kuoritun ananaksen, aivan huippu tuote!
Ananaksen kuoriminen on ehkä vittumaisin homma maailmassa, mutta pidän kuitenkin mausta paljon.
[/quote]
Looool what. Et oo vissiin paljon vittumaisia hommia tehnyt? Tai en mä tiedä, en vaan oo koskaan edes ajatellut että ananaksen kuoriminen olisi jotenkin hankalaa.