Kaupassa oli tuoretta kuorittua ananasta
Siis kuoret ja keskiosa pois. Joku nauroi siinä, että uusavuttomien ananas. Itse otin sitä, kun siinä on vähemmän sokeria kuin purkkiananaksessa. Huvittavaa, että näillä naurajilla oli korissa valmiiksi viipaloitua leipää. Kyllä, tuossa tilanteessa oli pakko vähän stalkata.
Kommentit (31)
Niin, tyyliin 5 euroa kilo kun tuoreen kuorimattoman ja viipaloimattoman saa parilla eurolla kilo. Ja sitten vielä se muovipänikkä turhaa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:26"]
No miksi et kuorellista?
[/quote]
Koska kuorittua oli tarjolla ja mulla pitäisi ostaa parempi veitsi.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:26"]
No miksi et kuorellista?
[/quote]
Koska kuorittua oli tarjolla ja mulla pitäisi ostaa parempi veitsi.
[/quote]
Ok.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:27"]
Niin, tyyliin 5 euroa kilo kun tuoreen kuorimattoman ja viipaloimattoman saa parilla eurolla kilo. Ja sitten vielä se muovipänikkä turhaa.
[/quote]
Ei tuo kilohinta ole suoraan verranollinen, tai minä en ainakaan syö kuoria, kantaa, enkä keskustaa. Niistä tulee puolet painosta.
Asutko Ruoholahdessa? t. Maalainen ihmettelee
Ananas on niiin vaikee kuoria kunnolla ettei tuu hukkapaloja. Oon ostanu noita esim. rannalle mukaan lapsille.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:24"]
Siis kuoret ja keskiosa pois. Joku nauroi siinä, että uusavuttomien ananas. Itse otin sitä, kun siinä on vähemmän sokeria kuin purkkiananaksessa. Huvittavaa, että näillä naurajilla oli korissa valmiiksi viipaloitua leipää. Kyllä, tuossa tilanteessa oli pakko vähän stalkata.
[/quote] Kaikkea sita jaksetaan nauraa ja irvailla.
Olivatko palat sitten kyllä kypsiä? Kun kokonaisen ananaksen ostaa, niin yleensä sen pitää antaa kypysä kotona vielä joitakin päiviä ennen syömistä. Kun sisemmät lehdet irtoavat nykäistessä, ananas on kypsä.
eikai purkki ananaksessa ole sokeria?? kun lukee purkin kylessä lukee OMASSA LIEMESSÄ??!
Ei ananasta oo vaikee kuoria! Ja itse välttelen noita valmiiksi kuorittuja lähinnä sen vuoksi, että ne kuoritaan kaikki samalla koneella, jolloin isommasta ananaksesta menee paljon syötävää hukkaan. Ei huvita tukea moista tuhlaamista.
Itse asiassa en tiedä, onko purkkianananas sokeroitua, mutta olen luullut olevan, kun se on makeaa. Itsellä menee kyllä tuoreesta aina hukkaan, ehkä pitäisi tosiaan hankkia kunnon kokkiveitsi.
Mä olen varmaan joka kauppareissulla ostanut tuoreen kuoritun ananaksen, aivan huippu tuote!
Ananaksen kuoriminen on ehkä vittumaisin homma maailmassa, mutta pidän kuitenkin mausta paljon.
Tuore on aivan ihanaa vrt.purkkikama, ja sitä on ärsyttävä paloitella itse koska ananas voi olla raaka jne.
Todellakin loistava tuote ja ostan usein kun K-kaupassa on myynnissä.
Ananaksen kuorimisessa ja paloittelussa menee aikaa max. noin 5 min. Ei ole vaikeaa ja hukkaan ei mene yhtään. Mutta vaikka ostan yleensä ananakset kokonaisena, tykkään myös ihan säilykeananaksesta ja minulle on muiden mielipiteet ihan se ja sama. :)
Ananas on hyvää, mutta suu halkeilee sen syömisestä. Ja huulet rohtuu kaheks viikoks.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:22"]
Ananaksen kuorimisessa ja paloittelussa menee aikaa max. noin 5 min. Ei ole vaikeaa ja hukkaan ei mene yhtään. Mutta vaikka ostan yleensä ananakset kokonaisena, tykkään myös ihan säilykeananaksesta ja minulle on muiden mielipiteet ihan se ja sama. :)
[/quote]
¨Hukkaan ei mene yhtään? Viitsitkö valaista meitä muitakin ananaksen hyötykäytöstä? Mulla nimittäin menee aina tosi paljon hukkaan.
Kaupoissa Joo, no nekin ananakset jotka on "kuorittuja ja viipaloituja" niin niille on oma kojeensa :)Niitä sai ainakin pari vuotta sitten Stockalta. Eli ei kukaan kuori niitä ananaksia...
Ja muistaakseni sen Freshfruitin (tms. mikä sen firman nimi olikaan joka ananaspurkkeja myy) takana on se yks koomikko, Ali Jahangiri joka lähti/työt loppui Trainers Housella..
Mun mielestä ihan naurettavaa. Ja tuota valmiiksi kuoritun ostamista usein perustellaan sillä, että painaa ne lehdet ja se ylimääräinen, mutta loppujen lopuksi niiden osuus painosta on aika pieni. Mä en tajua. Hulluilla päivillä oli makeita ananaksia 1,79e/kg ja sitten vieressä näitä valmiiksi kuorittuja 4,50e/purkki (jossa ei varmaan ollut kiloa).
Ei sen ananaksen kuoriminen niiiiiin vaikeaa ole.
No miksi et kuorellista?