Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä jotka käytte töissä voi olla rahat loppu?

Vierailija
11.04.2014 |

En ymmärrä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin... Palkkani on nettona 1200 euroa kuukaudessa. Työn vuoksi minulla on pakko olla auto. Ei ole mikään audi tai mersu ja ikääkin kotteroisellani on melkein 20 vuotta. Asuntoni, 32 neliön yksiö kaupungin laidalta maksaa 550 euroa kuukaudessa plus sähköt ja vesi. Syödäkin pitää, ei tosin ulkona. Juuri ja juuri pärjää, jos ei tule mitään yllättävyyksiä. Sitten, kun hammasta alkaa kolottaa tai auto lahoaa alle tai jotain muuta äkillistä käy, olen pulassa. Sillan alleko tästä pitäisi muuttaa, että eläisin varojeni mukaisesti? Ja en ajatellut viettää loppuelämääni näin. Jos ja kun pääsen tänä vuonna opiskelemaan, alkaa vielä pahempi kituuttaminen useaksi vuodeksi, mutta todella toivon, että sen jälkeen minulle koittavat paremmat ajat.

Vierailija
2/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko työharjoittelu työksi? Ei varmaankaan koska olen ilmaista orjatyövoimaa. Koko firma pyörii palkattomien harjoittelijoiden voimin. Me tehdään kaikki asiakaspalvelusta siivoukseen ja pomo istuu työhuoneessaan ja juo kahvia. Me harjoittelijat ei ehditä pitää kuin pikainen porrastettu ruokatauko, että kaikki ehtii käydä puolen tunnin sisään syömässä ja että töitäkin on joku tekemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:02"]

Minä en halua nuukailla koko vuotta päästäkseni viikoksi reissuun. Mieluummin nautin joka päivä jostain pienestä kivasta.

Voisin varmasti säästää kuukausittain vaikka 500 euroa, jos nuukailisin joka asiassa. Se ei ole minun juttuni.

[/quote]

Jos pystyt säästämään yhdessä kuussa 500 euroa, niin sinun ei todellakaan tarvitse nuukailla koko vuotta loman eteen. Tuo yksi kuukausi riittää. Ja aika paljon ostat "joka päivä pientä kivaa", kun saat siihen 500 euroa menemään.

Todellakin: kukin tavallaan.

Vierailija
4/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palkka on mitä on. Meillä ei voi "puhua" itselleen enempää palkkaa. Työpaikan vaihto, no jos olisi mihin vaihtaa niin vaihtaisin, mutta kun ei oikein ole. Ja jos jotain on niin hakijoita on satoja.

Vierailija
5/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olemme molemmat pienipalkkaisia. Palkat menee kuitenkin sen rajan yli ettemme saa asumistukea. Lapsia on kolme teiniä. Aina jollekin joutuu ostamaan jotain uutta vaatetta tai kenkää. Kahdella on silmälasit. Vanhimmasta ei saada enää lapsilisiä mutta joudutaan ostamaan lukiokirjoja (käytettynä). Vanhimmalle tarvitaan myös bussilippu koulumatkoja varten. En ole varaa kampaajaan ulkomaan matkoista puhumuttakaan.

Vierailija
6/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käytetään rahaa enemmän kuin pitäisi. Ei muuten korjaannu tuloja kasvattamalla, kokeiltu on...

Vierailija
7/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnallinen pph. Nettoan 1300/ kk. Kulukorvaukset hoitolasten ruokaan, maitoon eivät riitä millään vaikka olen taitava ruualaittaja. Haluan tarjota talvellakin hoitolapsille hedelmiä, juureksia raasteena. Enkä tahdo rajoittaa lasten syömän ruuan määrää esim yhteen lautaselliseen tai puolikkaaseen maitolasilliseen, kuten tiedän monen kolleegan tekevän :(

Eli tuosta 1300 netistä maksan vielä useamman kympin hoitolasteni ruokia. Hullua.

Elintarvikkeet ja hinnat ylipäätään ovat kallistuneet.

Maksan asuntolainaaa, joten kylläpä Se tilin miinukselle vetää, jos sairastun ja pitää maksaa lääkärilasku, lääkkeet. Tai jos jokin kodinkone hajoaa ja maksat käsirahan.

Koulaiselle on ostettava uutena- tosin alesta vaatteet, kun kirpparilta ei enää ehjiä 152 cm löydy.

Nuorempi lapsi vaatii joka kk yhden sairaalassakäyntipäivän, joka on meillä palkaton.

Samoin, jos oma, alle 10 v sairaana, emme saa lapsen sairauspäiviltä Palkkaa ollenkaan !!! Siinäpä ei tarvitse kuin 4-5 krt vuodessa Se 2 päivän palkaton oman lapsen hoitovapaa...niin jo ollaan kierteessä, että tili miinuksella.

Onneksi rakastan pph työtäni ja ihania hoitolapsiani, muuten tulisin hulluksi kun ajattelisin palkkaani.

Vierailija
8/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti saa rahat loppumaan. Käyt vähän shoppailemassa. Mätät kaikkea herrkua kärryihin, niin kyllä sen tilin saa hyvin tuhlattua.

Olenkin laittanut osan tilistäni säästöön, niin sit en tuhlaa kaikkea. Lisäksi olen antanut töihin kaksi tilinumeroa, jolloin laskunmaksutilille menee aina vakio summa jolloin saan aina laskut maksettua. Loput voin sit tuhlata jos haluan, mutta nykyisin säästän osan.

Kyllä siitä tuhlailuasta pääsee eroon.

Vierailija
9/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:34"]

Olen kunnallinen pph. Nettoan 1300/ kk. Kulukorvaukset hoitolasten ruokaan, maitoon eivät riitä millään vaikka olen taitava ruualaittaja. Haluan tarjota talvellakin hoitolapsille hedelmiä, juureksia raasteena. Enkä tahdo rajoittaa lasten syömän ruuan määrää esim yhteen lautaselliseen tai puolikkaaseen maitolasilliseen, kuten tiedän monen kolleegan tekevän :(

Eli tuosta 1300 netistä maksan vielä useamman kympin hoitolasteni ruokia. Hullua.

Elintarvikkeet ja hinnat ylipäätään ovat kallistuneet.

Maksan asuntolainaaa, joten kylläpä Se tilin miinukselle vetää, jos sairastun ja pitää maksaa lääkärilasku, lääkkeet. Tai jos jokin kodinkone hajoaa ja maksat käsirahan.

Koulaiselle on ostettava uutena- tosin alesta vaatteet, kun kirpparilta ei enää ehjiä 152 cm löydy.

Nuorempi lapsi vaatii joka kk yhden sairaalassakäyntipäivän, joka on meillä palkaton.

Samoin, jos oma, alle 10 v sairaana, emme saa lapsen sairauspäiviltä Palkkaa ollenkaan !!! Siinäpä ei tarvitse kuin 4-5 krt vuodessa Se 2 päivän palkaton oman lapsen hoitovapaa...niin jo ollaan kierteessä, että tili miinuksella.

Onneksi rakastan pph työtäni ja ihania hoitolapsiani, muuten tulisin hulluksi kun ajattelisin palkkaani.

[/quote]

Montako lasta sulla on hoidossa?

Vierailija
10/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:34"]

Neljä.

t:pph

[/quote]

Montako lasta sulla on hoidossa?

[/quote]

Vierailija
11/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät käy vakituisissa, kuukausipalkkaisissa töissä, joissa voi olla eläkeikään asti. Oikeasti yhä harvemmat ovat tuollaisessa tilanteessa. 

Monet on pakotettu keintoekoisesti yrittäjiksi (ulkoistaminen + irtisanomiset). Töitä on kyllä, mutta tulot heittelehtivät. 

On myös luovan alan freelancereitä, joiden tulot voivat heilahdella kovastikin ja niiden jakaminen  seuraavaan "tilipäivään" vaatii opettelua. 

Työelämä on ollut tällaista jo pitkään, missä ap on ollut kun ei ole sitä huomannut? 

Vierailija
12/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:49"]

No ensinnäkin miellä on tämä ihnana progressiivinen verotus ja sen lisäksi myöt jotku menot porrastuu tulejen mukaan. Kolmanneksi menot sopeutuu tuloihin. Jos palkka nousee kahdesta tonnista neljään tonniin, niin ei siinä silti älyttömän rikkaaksi muutu. Se maksaa yllättävän paljon kun tekee pienen elintasonoston läpi kaiken kulutukseen asunnosta, ruokaan, vaatteisiin jne.

[/quote]

Tämä on täysin totta. Mulla on aikoinaan ollut brutto 1500/kk ja nyt se on 4300/kk. Jonkin verran ollaan kyllä nostettu elintasoa (hankittu uusia huonekaluja, matkailtu ymv) mutta asunto on edelleen sama missä aiemminkin asuttiin. Korot ovat laskeneet 6%:sta alle yhteen ja ei enää ole mitään päivähoitomaksuja :-) Joka kuukausi jää ns yli rahaa mikä tuntuu tosi kivalta.

Eli omasta mielestä ei kannata kovin hanakasti ainakaan kiinteitä kuluja lisätä kun tulot kasvaa.

Vierailija
13/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 jatkaa vielä:

Asuminen on Suomessa elämänura. Vuokralla asuminen on täällä epäilyttävää päinvastoin kuin monissa muissa Euroopan maissa. Nuoret perheet, joissa vanhemmat ovat juuri astuneet työelämään, joutuvat ottamaan tolkuttoman suuria ja tolkuttoman pitkiä asuntolainoja. 

Lisäksi naiset ulkoistavat itsensä työelämästä makaamalla vuosikausia kotona lapsen/ lasten kanssa. He saattavat jättää opintonsakin kesken kun alkavat lisääntyä. Miehillä on tietty samanlainen mahdollisuus, muta en tunne ainuttakaan miestä, joka olisi ollut esim. kahden lapsen kanssa kotona seitsemän vuotta. Useita naisia tunnen/ tiedän kyllä. Onhan perheellä silloin rahat aika tiukoilla. 

Herää vallitsevaan todellisuuteen, ap, älä taivastele.

Vierailija
14/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä keikkaluontoisesti 1-3:lla työnantajalla. Välillä on koko kuukausi töitä ja välillä viikkoja ilman mitään. Taiteilua vaatii, että saa rahat riittämään, kun ei tiedä kuinka pitkäksi aikaa pitää riittää. Kun lapset menevät kesällä kuukaudeksi isälleen, minä painan töitä niin paljon kuin vaan pystyn. Samoin muut lasten loma-ajat.

Kun tulee pitkä pätkä ilman töitä tai olen vain yhden osa-aikaisen varassa, pitää vähän jo venyttää senttiä.

Vierailija
15/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kun on pieni palkka (~1600€ netto), josta maksan lapsen pk-maksun 264€, lainan (joka on paskan exäni aikaan saama ja maksamatta jättämä) 307€, bensa kuluja 250€ (töihin en pääse ilman autoa), muut laskut (puhelin, netti, jäte-/tienhoito-/yms maksuja)  200-300€, 400-500€ ruokaan, hygieniaan, työpaikkaruokailuun, niin kyllä kovin tiukoille vetää.. (ja siis mies maksaa asuntolainan+korot, vakuutukset, sähköt, mahd. remontit/korjaukset/huollot yms, oman puhelinlaskunsa, työpaikkaruokailunsa, kiinteistöverot jnejne)..

Vierailija
16/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla just vaihtui työnkuva ja palkka pieneni. Tappiolla käyn töissä. Mieluummin vaikka irtisanomisen ottaisin.

Joten puun ja kuoren välissä, irtisanoutumisesta seuraisi karenssi.

Vierailija
17/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämisen kustannukset on kasvaneet liian korkeiksi. Palkka ei pysy perässä.

Vierailija
18/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saada mitään tukia.

Brutto 3000 euroa kuulostaa ihan hyvältä, mutta käteen jää 2100 euroa. Tuosta summasta maksan vuokran ja elätän lukiota käyvän 18-vuotiaan tyttäreni ja itseni. Meillä on edullinen vuokra, mutta eipä mitään jää säästöön. Emme ole köyhiä,mutta emme kyllä edes keskituloisia. Arki on sillä tavalla mukavaa, ettei ruokakaupassa tarvitse nuukailla. Mutta ulkomaille en pääse koskaan, uusien silmälasien hankkiminen hirvittää. Lomarahat menevät taas kerran lapsen koulukirjoihin.

Vierailija
19/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autoileva harrastavien lasten yksinhuoltaja Espoosta. Mutta ikinä ei kyllä ruoka lopu.

Vierailija
20/27 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen: Me säästimme lomarahat nuukailemalla ruokakaupassa ja ostamalla lukiokirjoja käytettynä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä