Miten teillä jotka käytte töissä voi olla rahat loppu?
Kommentit (27)
Koska olen yh ja elätän kahta lasta itseni lisäksi. Koska lapseni tarvitsivat uudet kevätkengät ja pipot. Koska minun apteekkilääkkeisiin meni
En minäkään. Mitenkä ois menot omien tulojen mukaan, oisko mittää?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:51"]Koska olen yh ja elätän kahta lasta itseni lisäksi. Koska lapseni tarvitsivat uudet kevätkengät ja pipot. Koska minun apteekkilääkkeisiin meni
[/quote]
Jatkan eli apteekkilääkkeisiini meni 100 euroa, kaikki loppui yhdellä kertaa. Koska toisella lapsella keliakia ja kaikki jauhot ym oli loppu. Koska vuokrani on vesineen 900 euroa ja paskan eksäni maksamatta jättämään velkaan 250 euroa. Koska äitini pyörä pöllittiin ja jouduin ostaa hänelle uuden, kun tarvi eikä äidillä ollut rahaa. Siksi. Terveisin pesuaine
Mulla on pieni palkka, enkä saa mitään tukia. Palkkani menee nippa nappa just satasella sen yli, etten saa Kelan asumistukeakaan. Lisäksi vanhoja velkoja makselen, kuten opintolaina. Lemmikillä tuli myös yllättävät 700 euron ell-kulut, jotka jouduin luottokortilla maksamaan ja sekin pitää maksaa pois. Elän tosi köyhästi, mihinkään ei ole varaa, nippa nappa ruokaan.
Minä en halua nuukailla koko vuotta päästäkseni viikoksi reissuun. Mieluummin nautin joka päivä jostain pienestä kivasta. Töissä käydessä on myös huolehdittava omasta ulkonäöstä. Minun ammatissani ei pärjää verkkareilla ja ilman hiusten laittamista.
Voisin varmasti säästää kuukausittain vaikka 500 euroa, jos nuukailisin joka asiassa. Se ei ole minun juttuni. Jokainen tavallaan, joten ihan turha alapeukuttaa!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:39"]Koska elämisen kustannukset on kasvaneet liian korkeiksi. Palkka ei pysy perässä.
[/quote]
Nimenomaan! Meillä tulot nousseet viidessä vuodessa mutta menoista koko ajan tingitään ja silti on rahat finaalissa ennen tilipäivää. Tekis mieli heittää hanskat kokonaan tiskiin, kun koko ajan lapsiperheiden selkänahasta revitään.
No ensinnäkin miellä on tämä ihnana progressiivinen verotus ja sen lisäksi myöt jotku menot porrastuu tulejen mukaan. Kolmanneksi menot sopeutuu tuloihin. Jos palkka nousee kahdesta tonnista neljään tonniin, niin ei siinä silti älyttömän rikkaaksi muutu. Se maksaa yllättävän paljon kun tekee pienen elintasonoston läpi kaiken kulutukseen asunnosta, ruokaan, vaatteisiin jne.