Miksi sydän hakkaa makeansyönnin jälkeen?
Söin puoli pussia karkkia ja nyt tuntuu, että sydän vetää tuhatta ja sataa. En ole ahtanut mahaani täyteen kaksin käsin. Olen noin 10kg ylipainoinen.
Voihan venäjä. Nyt alkoi kuntokuuri. :/
Kommentit (32)
Minäkin olen luullut, että kaikilla tai ainakin melkein kaikilla alkaa sydän laukata karkin syönnin jälkeen. Mulla alkaa myös. Alan myös täristä.
Mulla alkaa sydämen tykytysten lisäksi särkeä päätä jos syön liikaa makeaa.
Pelkästä häpeästä hakkaa pullukoilla.
Mulla myös ja oon ihmetellyt sitä kovasti. En jaksa uskoa allergiateoriaan eikä munkaan verensokerissa ole häikkää. Mikä tää ilmiö on???
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:47"]
Minäkin olen luullut, että kaikilla tai ainakin melkein kaikilla alkaa sydän laukata karkin syönnin jälkeen. Mulla alkaa myös. Alan myös täristä.
[/quote] Sugar shock, ei kenenkaan keho kesta tuollaisia maaria. Eilen luin perheesta jossa aidilla oli ihan samat oireet ja jatkuva vasymys. Pisti perheensa vuodeksi sokerittomalle ruokavaliolle ja kaikilla parempi olo.
Mulla alkaa joskus eikä tarvi olla makeaakaan. Olen yhdistänyt sen itselläni närästykseen.
Luultavasti johtuu verensokerin hetkellisestä kohoamisesta. Tasoittuu kun sokeri taasen laskee.. Eihän se terveellistä tietenkään ole että verensokeri heittelee ylös alas.
Pikagooglauksen mukaan sugar shock on siis reaktiivinen hypoglykemia.
Ei se ole sokeri vaan lisäaineet joista tykytys tulee.
Jos et usko kokeile pelkkää sokeria, ei tule tykytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa joskus eikä tarvi olla makeaakaan. Olen yhdistänyt sen itselläni närästykseen.
Se onkin hankalaa saada närästys ihan kokonaan kuriin vaikka on aloittanut jo lääkkeet. Voi edelleen syke nousta. Entä kilppari.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole sokeri vaan lisäaineet joista tykytys tulee.
Jos et usko kokeile pelkkää sokeria, ei tule tykytyksiä.
Niin. Liikaa jo lisäaineita juomissa ja ruoissa siis.
Mulla kiihtyy pulssi suklaan kofeiinista. Olen harkkä sille enkä juo kahvia, teetä tai kolajuomia.