SPR mainostaa. "verenluivutuspaikat eivät ole yleisötilaisuuksia joten
määräykset eivät koske niitä"
Kyllähän sielläkin jonotetaan jos aikaa ei ole varannut. Huh huh
Kommentit (25)
Spr sikailee muutenkin riittävästi. Vokkilaisten hmm "kotouttajia", muutamat taisi saada näytösluonteisesti kenkääkin.
Ihan on turvaväleillä pystynyt jonottaa verenluovutukseen jo ennen koronaakin ja nyt siellä on kävijöitä varmasti normaalia vähemmän.
Luovutusverestä on ollut tänä vuonna pulaa kun ihmiset ovat vältelleet luovutuspaikkoja koronan takia.
Ihan hyvä että mainostavat. Ei synnyttäjien, loukkaantuneiden jne. jne. verentarve ole mihinkään kadonnut, vaikka on pandemia.
No mutta kyllä se turvallisuus tulisi olla ykkösasia. Vain ajanvarauksella sitten menisin.
Olen käynyt luovuttamassa 12x. En korona aikana.
Itse olen hengissä verenluovuttajien ansiosta. Tämä on fakta. Leikkaus sairauden poistamiseksi onnistui hyvin, mutta jäi vuoto jota oli vaikea korjata. Pysyin sen ajan hengissä luovutetulla verellä. Lapseni kiittävät äitinsä pelastajia.
Ainakin täällä Turussa verenluovutukseen pääsee vain ajanvarauksella ja veripalvelun tiloissa saa olla vain tietty määrä ihmisiä kerralla. Jos joku koittaa tulla paikalle liian aikaisin, sen täytyy mennä muualle odottamaan.
Hyvä esimerkki kuinka muut tärkeät asiat jää koronan jalkoihin. Ihmisiä kuolee kotonaan myös välillisesti .
Kyllä maailmalla oli keväällä parturiin ja kauppaan jonot. Maskit ja turvavälit. Ulkona jonottivat.
Spr on rikollisjärjestö joka myyvät verta sairaaloille, niille en luovuta koskaan mitään. kelpaa johdon porsastella yli 120ke vuosiansioilla.
Kävin luovuttamassa jokin aika sitten, ja sinne ainakin pääsi vain ajan varanneet. Liian aikaisin tulijoita pyydettiin tulemaan uudelleen omalla ajalla
Voiko verta luovuttaa etänä? Jos vaikka zoomissa valutan?
Vierailija kirjoitti:
Voiko verta luovuttaa etänä? Jos vaikka zoomissa valutan?
Valuta verta tupperware-astiaan ja pistät postipakettina veripalvelulle.
Vierailija kirjoitti:
Spr on rikollisjärjestö joka myyvät verta sairaaloille, niille en luovuta koskaan mitään. kelpaa johdon porsastella yli 120ke vuosiansioilla.
Kai tiedät, että SPR on velvoitettu myymään verta omakustannehintaan ja pitämään sairaalat veressä keinolla millä hyvänsä? Systeemi on toimiva ja halvempi, kuin järjestää kunniallisesti. Ylimääräisen tai sivutuotteeksi jäävää saa myydä ulkomaille. Suomalaiset sairaalat saa veren ihan pelkkien kulujen hinnalla. Ja vie korostan, että sen on katsottu olevan halvempaa kuin muunlainen Veripalvelun organisointi. SPRllä on monenlaista toimintaa. Osa voittoa tuottavaa osa ei.
Veripalveluun on keväästä saakka päässyt vain ajanvarauksella. Selvitä faktat ennen kuin alat öyhöttää.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä sitten verta luovutat? Sairaaloilla kun ei ole resursseja verenluovutuksen järjestämiseen ja veren säilömiseen samalla tavalla kuin SPR:llä on. Olen käynyt luovuttamassa verta ja käyn vastakin. Tärkeää työtä. Missähän muussa yrityksessä johdolla on pienemmät palkat?
Koronaa tai ei, verta tarvitaan sairaaloissa kuten aina ennenkin tarvittu. Olisi hieman epämieluisaa jos massiivivuototilanteessa verikeskus vastaa "ei oo" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä sitten verta luovutat? Sairaaloilla kun ei ole resursseja verenluovutuksen järjestämiseen ja veren säilömiseen samalla tavalla kuin SPR:llä on. Olen käynyt luovuttamassa verta ja käyn vastakin. Tärkeää työtä. Missähän muussa yrityksessä johdolla on pienemmät palkat?
Mua vähän hiertää SPR:ssä se, että säännöissä lukee siitä että se on vapaaehtoistyöhön perustuva järjestö (sanamuotoa en nyt muista), eli periaatteessa palkan maksaminen on sen sääntöjä vastaan. Tiedän kyllä, että järjestö on jo niin iso, että sen pyörittäminen talkoovoimin olisi vaikeaa, mutta tavallaan tuntuu, että siellä valehdellaan.
Olisivat vain palkkaa haluavat perustaneet oman hyväntekeväisyysyrityksen (yhtiöjärjestykseen vain maininta hyväntekeväisyysyarjoituksesta omistajien voiton maksimoinnin sijaan), ja jättäneet tämän järjestön toimimaan sääntöjen mukaan. Silloin tukisin mielelläni SPR:ää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän hiertää SPR:ssä se, että säännöissä lukee siitä että se on vapaaehtoistyöhön perustuva järjestö (sanamuotoa en nyt muista), eli periaatteessa palkan maksaminen on sen sääntöjä vastaan. Tiedän kyllä, että järjestö on jo niin iso, että sen pyörittäminen talkoovoimin olisi vaikeaa, mutta tavallaan tuntuu, että siellä valehdellaan.
Olisivat vain palkkaa haluavat perustaneet oman hyväntekeväisyysyrityksen (yhtiöjärjestykseen vain maininta hyväntekeväisyysyarjoituksesta omistajien voiton maksimoinnin sijaan), ja jättäneet tämän järjestön toimimaan sääntöjen mukaan. Silloin tukisin mielelläni SPR:ää.
Missähän noin on sanottu? SPR on voittoa tavoittelematon yhtiö, muuta en ole mistään kuullut.
Siis pääseekö Prismaan max 9 asiakasta kerrallaan, koska siellä jonotetaan?