Mitä kautta voisi saada puolueettoman arvion ulkonäöstään ja ulkonäkövirheistä?
Kysymys on otsikossa. Läheiset eivät kehtaa töksäyttää suoraan tai sietävät ulkonäköäni, joissain FB-ryhmissä vain kehutaan katteettomasti ulkonäköä, kosmetologi kehuu ja löytää hyviä puolia, kampaaja kehuu hiuksia paksuiksi ja vahvoiksi. Plastiikkakirurgin konsultaatiossakin jopa ovat diplomaattisia.
Fakta: olen kuitenkin erittäin ruma. Ja niin ruma, että parisuhteen löytäminen on haasteellista ja ystäviäkin on vaikeaa löytää. Haluan muuttua mahdollisimman erilaisen näköiseksi ja tietää, missä se pahin vika piilee, jotta pystyn aloittamaan pahimmista virheistäni.
Mitä kautta saisin realistisen ja eritellyn arvion rumuudestani ja jopa mahdollisen korjaussuunnitelman?
Kommentit (61)
Mene mahdollisimman huonomaineisen kosmeettisen kirurgin konsultaatioon. Siellä tartutaan ensimmäisenä silmiinpistävimpiin piirteisiisi. Älä kuitenkaan anna leikellä ihan kaikkea, mihin tarjoutuvat. Kun kaikki muutetaan, päädyt takaisin lähtöpisteeseen, jossa palaset eivät sovi toisiinsa kovin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ongelma taitaa kuitenkin olla itsetunnon puute, eikä ulkonäkö.
Ei ole. Olen saanut elämäni aikana pakit 2/3 tapauksessa, kun olen tehnyt itse aloitteen ja olen ollut erittäin ihastunut. Se viimeisin ihastukseni käytännössä inhoaa minua, vaikka olen hänelle aina ystävällinen ja vien lahjoja ym. Olen oikeasti ruma ja ihmiset muistavat minut helposti ja katsovat karsaasti ja jotenkin oudosti. Haluan todella muuttua paremmaksi nykytilastani. Itsetuntoni on heikohko siksi, kun olen fyysisesti niin vajavainen.
T. Ap
Onko sinusta pakit 2/3 paljon? Minusta 49/50 olis paljon, tuo et yksi kolmesta on hyväksynyt on ISO prosentti.
Koita hyväksyä itsesi sellaisena kuin Luoja on sinut luonut. Meidän kaikkien täytyy yrittää hyväksyä, vaikkei se aina helppoa ole, itsellenikään. Koitan olla kaikille ystävällinen, sillä pääsee jo aika pitkälle tässä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis hoikka, joten paino ei ole ongelma. Ongelmana ovat lähinnä rumat/erikoiset kasvonpiirteet ja epämiellyttävän näköinen kasvojen luusto. Ihmiset muistavat minut ruman naamani vuoksi aina ja kaikkialla, eivätkä siis muista hyvällä. 🙂
Ja haluat siis jostain ihmisen, joka sanoo ääneen nuo valmiiksi päättämäsi faktat. Palkkaa joku lukemaan tuo tekstisi ääneen. Sitten saat sen puolueettoman arvion jonka haluat.
Haluaisin tietää, mikä tarkalleen kasvonpiirteissäni on sitä outoa/rumaa, jotta voisin vaikkapa operoida ne huonot ominaisuudet. Olen melko varma, että ihmiset alkaisivat suhtautua kivemmin, jos olisin kasvoiltani kauniimpi ja keskiverrompi.
T. Ap
Ei puolueetonta eli objektiivista arviota ole olemassa. Kauneus on niin suhteellista ja kauneus tarkoittaa eri asioita eri ihmisille. Kuten vanha sanonta kuuluu: kauneus on katsojan silmissä. Sitäpaitsi et tunnu uskovan että sinussa nähdään kauneutta (kampaaja, kosmetologi).
Vahvasti kuulostaa itsetunto-ongelmalta. Sun kannattaisi ihan oikeasti hankkiutua psykologin/ terapeutin vastaanotolle puhumaan noista ulkonäköasioista, sieltä taustalta löytyy varmasti ihan muita juttuja kuin kasvojesi piirteet. Voit oppia hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet.
Tässä on aika hyvä juttu aiheesta:
https://kotiliesi.fi/terveys/hyvinvointi/vinoutuneesta-kehonkuvasta-kar…;
Vierailija kirjoitti:
Mene mahdollisimman huonomaineisen kosmeettisen kirurgin konsultaatioon. Siellä tartutaan ensimmäisenä silmiinpistävimpiin piirteisiisi. Älä kuitenkaan anna leikellä ihan kaikkea, mihin tarjoutuvat. Kun kaikki muutetaan, päädyt takaisin lähtöpisteeseen, jossa palaset eivät sovi toisiinsa kovin hyvin.
Tämä on muuten erittäin hyvä idea! Kun siis niissä hyvissä eivät kehtaa ehdottaa oma-aloitteisesti mitään. Mutta huonommissa ehkä haluavat tehdä bisnestä. Konsultaatio sellaisesta huonosta toimisi minulle lähtönä siihen muutokseen vaihe vaiheelta.
Rehellisesti sanoen inhottaa olla tällaisen näköinen ja saada niitä pakkeja. Tottakai haluaisin keskittyä olennaiseen, rakastaa ja nauttia elämästä. Mutta rumana ihmisenä sellainen on minulta poissuljettua.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Olen saanut elämäni aikana pakit 2/3 tapauksessa, kun olen tehnyt itse aloitteen ja olen ollut erittäin ihastunut. Se viimeisin ihastukseni käytännössä inhoaa minua, vaikka olen hänelle aina ystävällinen ja vien lahjoja ym. Olen oikeasti ruma ja ihmiset muistavat minut helposti ja katsovat karsaasti ja jotenkin oudosti. Haluan todella muuttua paremmaksi nykytilastani. Itsetuntoni on heikohko siksi, kun olen fyysisesti niin vajavainen.
T. Ap
Onko sinusta pakit 2/3 paljon? Minusta 49/50 olis paljon, tuo et yksi kolmesta on hyväksynyt on ISO prosentti.
Koita hyväksyä itsesi sellaisena kuin Luoja on sinut luonut. Meidän kaikkien täytyy yrittää hyväksyä, vaikkei se aina helppoa ole, itsellenikään. Koitan olla kaikille ystävällinen, sillä pääsee jo aika pitkälle tässä elämässä.
Joo, se 1/3 oli ex-kumppanini. Minun suuntaani aloitteita on tehty vain kaksi elämäni aikana. Mutta siis itsetuntoni ei kestäisi enempää aloitteiden tekoa varmaan vuosikausiin.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis hoikka, joten paino ei ole ongelma. Ongelmana ovat lähinnä rumat/erikoiset kasvonpiirteet ja epämiellyttävän näköinen kasvojen luusto. Ihmiset muistavat minut ruman naamani vuoksi aina ja kaikkialla, eivätkä siis muista hyvällä. 🙂
Ja haluat siis jostain ihmisen, joka sanoo ääneen nuo valmiiksi päättämäsi faktat. Palkkaa joku lukemaan tuo tekstisi ääneen. Sitten saat sen puolueettoman arvion jonka haluat.
Haluaisin tietää, mikä tarkalleen kasvonpiirteissäni on sitä outoa/rumaa, jotta voisin vaikkapa operoida ne huonot ominaisuudet. Olen melko varma, että ihmiset alkaisivat suhtautua kivemmin, jos olisin kasvoiltani kauniimpi ja keskiverrompi.
T. Ap
Ei puolueetonta eli objektiivista arviota ole olemassa. Kauneus on niin suhteellista ja kauneus tarkoittaa eri asioita eri ihmisille. Kuten vanha sanonta kuuluu: kauneus on katsojan silmissä. Sitäpaitsi et tunnu uskovan että sinussa nähdään kauneutta (kampaaja, kosmetologi).
Vahvasti kuulostaa itsetunto-ongelmalta. Sun kannattaisi ihan oikeasti hankkiutua psykologin/ terapeutin vastaanotolle puhumaan noista ulkonäköasioista, sieltä taustalta löytyy varmasti ihan muita juttuja kuin kasvojesi piirteet. Voit oppia hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet.
Noh, niille kehujille olin maksava asiakas, jotem en luota sellaisiin kommentteihin oikein. Joskus nuorena otin tämän aiheen puheeksi ammattihenkilön kanssa, mutta hän ei oikein ottanut asiaa vakavissaan. Kuvitteli, ettei se ollut mulle niin iso ongelma, vaikka siis olen tuntenut ulkomuodostani häpeää noin 14-vuotiaasta lähtien.
T. Ap
Lähetä kuvasi Jodel-sovelluksessa johonkin kanavalle esim @selfies ja pyydä rehellistä arvostelua
Vierailija kirjoitti:
Lähetä kuvasi Jodel-sovelluksessa johonkin kanavalle esim @selfies ja pyydä rehellistä arvostelua
En käytä kyseistä sovellusta, enkä halua käyttääkään.
T. Ap
Onpas täällä empatiakyvyttömiä ihmisiä, joilla ei ilmeisesti ole mitään käsitystä rumuuden vaikutuksesta elämään ja miten musertavaa on saada pakkeja, jos on oikeasti syvästi ihastunut. Ja ihan silkkaa valhetta väittää etteikö ulkonäkö vaikuttaisi ollenkaan attraktiivisuuteen.
AP, voisitko mahdollisesti tutustua johonkuhun autistiin, joka pystyy töksäyttelemään päin naamaa ikäviä asioita? Voisit sitten kysyä tältä rehellistä arviota, autistit vieläpä tuntuvat näkevän kauneuden yleensä vähän kuin joidenkin matemaattisten kaavojen kautta eli näkevät heti kauneusvirheet. Itse esimerkiksi kerran näytin kuvaani yhdelle nettitutulleni joka ei ollut nähnyt minua ja hänen ensimmäinen kommenttinsa oli "no nyt olen nähnyt perunanenän", vaikka siis en pyytänyt mitään negatiivista palautetta :D Tuolta henkilöltä jos kysyisi miten voisin muuttaa kasvojani kauniimmaksi niin varmasti antaisi rehellistä palautetta.
Eli lyhyesti: Autisti(mies) on ratkaisu ongelmaasi!
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä empatiakyvyttömiä ihmisiä, joilla ei ilmeisesti ole mitään käsitystä rumuuden vaikutuksesta elämään ja miten musertavaa on saada pakkeja, jos on oikeasti syvästi ihastunut. Ja ihan silkkaa valhetta väittää etteikö ulkonäkö vaikuttaisi ollenkaan attraktiivisuuteen.
AP, voisitko mahdollisesti tutustua johonkuhun autistiin, joka pystyy töksäyttelemään päin naamaa ikäviä asioita? Voisit sitten kysyä tältä rehellistä arviota, autistit vieläpä tuntuvat näkevän kauneuden yleensä vähän kuin joidenkin matemaattisten kaavojen kautta eli näkevät heti kauneusvirheet. Itse esimerkiksi kerran näytin kuvaani yhdelle nettitutulleni joka ei ollut nähnyt minua ja hänen ensimmäinen kommenttinsa oli "no nyt olen nähnyt perunanenän", vaikka siis en pyytänyt mitään negatiivista palautetta :D Tuolta henkilöltä jos kysyisi miten voisin muuttaa kasvojani kauniimmaksi niin varmasti antaisi rehellistä palautetta.
Hmm, en tunne sellaisia. Eräs kaverini on Aspergerin syndroomainen, mutta hänkin on kohtelias.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, en tunne sellaisia. Eräs kaverini on Aspergerin syndroomainen, mutta hänkin on kohtelias.
T. Ap
Autistimiehiä löytyy ulinalaudala (pakko ilmaista näin koska filtteri). Tee vaikka joku deitti-ilmoitus, johon joku autistimies vastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Ei se ulkonäkö tuo onnea. Ihan samalla tavalla minäkin olen pakkeja saanut kaikilta miehiltä, jotka vähänkin kiinnostaa. Hetken huviksi olen kelvannut. Olen ihan tavallisen näköinen tallaaja, mutta en mitenkään ruma. Eli ei ole välttämättä kokonaan ulkonäöstä kiinni. Voi johtua omasta käytöksestä, luonteesta, elämäntilanteesta tai ihan vain siitä kemian puutteesta. Listaa voisi jatkaa enemmänkin, mutta turhaan alat itseäsi muuttamaan.
Myönnät siis, että olet tavoitellut itseäsi tasokkaampia komeita miehiä ja nämä ovat kelpuuttaneet sinut vain kassien tyhjennykseen? Naisille on vaikea ymmärtää, että naisen seksisuhde markkina.-arvo on paljon korkeampi kuin naisen parisuhdemarkkina-arvo. Sinun pitäisi yrittää bb-samin näköisiä miehiä, he ovat sinun tasoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Mene sellaiselle sivulle kun lookism.net tai truerateme, sieltä saat 100% rehellisen arvion ulkonäöstäsi.
Minusta voisit yksinkertaisesti mennä jollekin kauneuden ammattilaiselle ja. pyytää kertomaan suoraan ja rehellisesti ulkonäkösi viat. Heistäkin löytyy varmasti hakemalla ihminen joka vastaa sinulle suoraan eikä kaunistele. Ja muuten, ymmärrän murheesi.
Tästä saat:
ulkonäkösi on täysin ok.
Se ei ole este pariutumiselle. Itseluottamusta voisit kohentaa. Ei itserakkauden suuntaan. Vaan niin, että annat itselle saman arvon kuin toisillekin.
Maija
P.s. itselläni haisee voimakkaasti hengitys siten, että itse tai lääkärit ei voi siihen vaikuttaa. Olen kuitenkin parisuhteessa.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Ei se ulkonäkö tuo onnea. Ihan samalla tavalla minäkin olen pakkeja saanut kaikilta miehiltä, jotka vähänkin kiinnostaa. Hetken huviksi olen kelvannut. Olen ihan tavallisen näköinen tallaaja, mutta en mitenkään ruma. Eli ei ole välttämättä kokonaan ulkonäöstä kiinni. Voi johtua omasta käytöksestä, luonteesta, elämäntilanteesta tai ihan vain siitä kemian puutteesta. Listaa voisi jatkaa enemmänkin, mutta turhaan alat itseäsi muuttamaan.
Myönnät siis, että olet tavoitellut itseäsi tasokkaampia komeita miehiä ja nämä ovat kelpuuttaneet sinut vain kassien tyhjennykseen? Naisille on vaikea ymmärtää, että naisen seksisuhde markkina.-arvo on paljon korkeampi kuin naisen parisuhdemarkkina-arvo. Sinun pitäisi yrittää bb-samin näköisiä miehiä, he ovat sinun tasoasi.
Ei mene noinkaan. En ole "tyhjentelijää" (voih, mikä kamala käsite tässä yhteydessä!) koskaan ottanut riesakseni, vaan oon ainoastaan ollut joskus satunnaisesti parisuhteessa pari kertaa elämässäni. Mutta se eka mies oli tosi komea ja tuo kolmas olikin sitten hyvin kaunis naispuolinen. Toka oli mies ja ehkä about omaa tasoani.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Autistimiehiä löytyy ulinalaudala (pakko ilmaista näin koska filtteri). Tee vaikka joku deitti-ilmoitus, johon joku autistimies vastaisi.
En ole koskaan tehnyt ainoatakaan deitti-ilmoitusta. En nyt viitsisi huijata jotain autistimiestä tuollaisen itsekkään syyni takia luulemaan, että nyt kävi flaksi. Ja miksi joku sellainen autistimies vastaisi, joka jo valmiiksi pitäisi minua rumana? Ne rumana pitävät eivät ainakaan vastaisi siis eli tyhjä arpa tulisi taas.
T. Ap
Olet ruma sisältä.
Useimmat kauniina pidetyt ihmiset ovat enintään tavallisen näköisiä piirteiltään. Se, mikä tekee heistä kauniita ja viehättäviä on asenne, itseluottamus, rakkaus omaan itseen ja omaan elämään ja sitä kautta myös maailmaan. Jos uskot olevasi ruma, oletkin sitä.
Kysymys on siis varmaan kasvojen epäsymmetriasta ja/tai liian isoista/pienistä suhteellisista piirteistä. Netti on täynnä niitä kauneuden ideaali kuvia, joten vertaapa naamaasi niihin vieretysten, niin näet, missä viat. Sitten vaan kirurgille korjaamaan, jos halua ja pätäkkää riittää. Toinen mahdollisuus on, että kärsit dysmorfiasta ja siihen onkin sitten ihan eri lääkärit ja lääkkeet.