Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovulaatio, raskaus vai tulehdus?

11.04.2014 |

Moikka! Elikkä osaiskohan joku auttaa mua? Mulla on nyt muutaman päivän ajan ollu kovaa paineen tunnetta alavatsassa, periaatteessa olisi ovulaation aika, mutta ei kai niin kipeä vatsa voi olla, että yhdyntä sattuu? Eikös siinä luonto tee väärin jos pitäisi houkuttaa yhdyntään :D Mulla ei vielä tietoa mun kierrosta tai ovuloinneista koska olen syönyt pillereitä 16 vuotiaasta saakka. Nyt kolmekymppisenä jätettiin ne pois kesken liuskan, muutama päivä siitä alko kuukautiset ja nyt niiden alkamisesta se pari viikkoa eli ovulaatio järjen mukaan, mutta voiko olla kierto vielä hakusessa kun vasta jättänyt pillerit?

Oireita on siis tuo alavatsan paine, kipu istahtaessa ja seksissä jos menee työntö syvään. Nännit on myös ihan hirveän kipeät!

Onko kellään kokemuksia? Lääkäriinhän tässä on mentävä jos ei helpota, mutta näin ajan kuluksi olisi  kiva kuulla jos jollain samanlaisia kokemuksia!

Kommentit (4)

1/4 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatio voi sattua kyllä eli voi johtuu vain siitä, kun luonto ei järjestä kaikkee aina ihan järkevästi...

Voisithan tehdä raskaustestin kuitenkin, jos epäilet että olisit jo ehtinyt hedelmöityksestä parin viikon päähän? Kuulostaa kyl epätodennäköiseltä tuossa tilanteessa, jos lasket että sulla on ensimmäinen ovulaatio ensimmäisten pillerittömien kuukautisten jälkeen. Mutta kyllähän noita epätodennäköisiä raskauksia ja valemenkkoja on olemassa.

Mullakin on kaikenlaisia jänskiä kipuja mutta koska tänä keväänä multa löydettiin endometrioosi, niin en tiedä mikä ero kivuillani on niihin normaaleihin kipuihin. Sekin kannattaa toisaalta sulkea pois jos niitä kipuja on vähän väliä.

Sen sijaan tulehdus kehittyi itsellä aika hitaasti, niin että alkuun särki vain munasarjoja ja sitten kohtua välillä, ajattelin olevani raskaana kunnes lopulta alavatsaa sattui koko ajan ja menkat tuli silti. Mut jos sulla olis tulehdus se vois tietty olla ihan erilainen.

Vaikee kyl sanoo, ite alottaisin raskaustestil ja toisaalta ehkä olettaisin, että kivut liittyy ovulaatioon. Mut gynekologilla varmaan kannattaa käydä :)

2/4 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! En vielä viitsi testiä tehhä ku ei mitenkään vois olla mahollista koska vasta pariviikkoo sit oli viime menkat... Jotenkin sitä vaan vissiiin niin kovasti toivoo sitä että haluu kaikki oireet kuvitella :D Tosin tää alavatsakipu tuntuu vaan pahenevan, eli jos ei viikonlopun aikana rauhotu niin onhan se mentävä näytille ettei oo mitää pahempaa, sehän se tästä vielä puuttuis :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi NAPERO,

seuraile toki tilannetta, mutta voin kertoa omakohtaisia kokemuksia pillereiden lopettamisesta: Rinnat, etenkin nännit, oli TODELLA kipeät jonkin aikaa lopettamisesta. Jouduin käyttämään urheilurintsikoita vuorokauden ympäri, koska kaikki muut liivit ja jopa yöpaita ja kaikki vaatteet sattui niihin.. Se oli jotain ihan epätodellista, mutta onneksi meni lopulta noin parissa viikossa ohi. Myös vatsakipuja oli ja nyt vanhempana pillereiden lopettamisen jälkeen (olen kolmissakymmenissä) ovulaatiokivut ovat olleet sellaisia, että en pysty edes kävelemään. En todellakaan voisi kuvitella harrastavani seksiä kipujen aikana, askeleet ja ylösnouseminen tuntuvat kaikkein pahimmalta.

Luulin tätä aluksi umpilisäkkeen tulehtumiseksi, mutta kovat kivut kestivät aina noin puoli vuorokautta tai vuorokauden ja sitten menivät ohi ja aina tasan 10 pvää tuon kivun jälkeen alkaa menkat. :D En olisi ikinä uskonut, että ovulaatiokipu on tuollaista kohdallani. Itse kun söin myös kauan pillereitä ja sillonhan noita kipuja ei luonnollisesti ole.

4/4 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös kivulias ovulaatio mikä kipuilee sitä enemmän ja kauemmin mitä vanhemmaksi olen tullut. Myös selkään ja jalkoihin säteilee jo ja kestää montakin päivää niin ettei ilman särkylääkettä pärjää. Lapsia on monta enkä ole ehtinyt oikein hormooniehkäisyä käyttää pitkien imetysten takia.