Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusioperheet: Miten voitte päästää lapsen vanhemmalle jonka uusi puoliso

Vierailija
11.04.2014 |

inhoaa tai ei pidä sinusta?

Mitä näissä tilanteissa tulisi tehdä?

Haluaisin tutustua lapsen isän uuteen puolisoon että tiedän minkälainen tyyppi on kyseessä. Mutta hän ei halua olla kanssani missään tekemisissä.

Tämänkin tietysti sopii.

Mutta toisaaltaan olisi kiva ja helpottavaa tietää kenen kanssa lapseni on.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen 8. Voin kertoa, että tapahtumista on jo yli 10 vuotta aikaa ja että miehen nuorinkin oli tuolloin 16 vuotias. Tuskinpa hän fiksuna kaverina kertoi, mitä meillä tehtiin. Mielenkiintoista oli vain se, että pojalla oli aina mukanaan pitkä ostoslista sellaisista jutuista, joita hänelle piti ostaa. Mies maksoi entiselleen markoissa liki kaksi tonnia kuussa ja sekään ei riittänyt siihen, että entinen olisi sitten huolehtinut pojan vaatteista jne. Tämä entinen käytti rahaa omiin tarpeisiinsa!!! 

Olen nähnyt kerran tämän entisen ja pakko sanoa, että onpa homssuisen näköinen ihminen. En sinällään arvostele hänen ulkonäköään, ihan fiksun näköinen muuten, mutta tukka hapsottaa sinne ja tänne, kampaamokäynti silloin tällöin auttaisi asiaa ja vaatteet ovat kuin kirpputorin ylijäämälaarista kotoisin. Kuitenkin hänellä on ihan hyvä palkka, mutta ilmeisesti uskovan ihmisen ei tarvitse huolehtia itsestään. En ole missi, mutta pyrin pitämään olemukseni ja vaatteeni siistinä ja puhtaana. Tiistaina menen taas leikkauttamaan tukkaa.

Vierailija
2/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo ajatuksena on tosi outo, että mun ex-mies hyväksyisi puolisokseen sellaisen naisen, joka inhoaa lasten äitiä ja ex-puolisoa. Se ei varmasti niin tyhmää naista ottaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että kyseessä on se uusi puoliso?

Mulla oli aikoinaan tilanne mun exän kanssa, että väitti exänsä vihaavan mua, ei halua päästää lapsia meille yms.

Lasten puheista sitten tajusin, että tuo exä haluaisikin tavata mut. Pistin exäni kovaa kovaa vastaan ja selvisi, että exänsä oli aikaa sitten jo pyytänyt tavata mut, mutta exäni oli väittänyt exälleen etten mä halua.

Oltin exäni puhelimen, soitin exälleen ja sovittiin tapaaminen.

Exänsä oli mukava ja tänä päivänä todellakin ymmärrän miksi exäni oli hänelle exä xD

Vierailija
4/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2nen niinpä itsekin pidän ajatusta todellä outona ja pelästyinkin tilannetta sillä ex-mieheni on todella fiksu ja välitän hänestä paljon ja hän kuuluu elämääni edelleen paljon vaikka yhdessä emme enää olekaan. Aikoinani sanoin hälle että ottaa sitten sellaisen naisen jonka kanssa minä tulen toimeen, mutta ilmeisesti toisin kävi...

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?

Yritän myös että voisimme tavata jossain vaiheessa mutta olen ymmärtänyt että uuden naisen puolelta se ei tule koskaan tapahtumaan.

ap

Vierailija
5/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tuota samaa miettinyt itsekin, vaikka ihan avioliitossa elelenkin lasten isän kanssa. Just tuo, kun sitä exän uudesta kumppanista ei voi koskaan tietää. Ja jos miehellä on vaikka pitkiä työpäiviä ja lapset joutuisivat olemaan jonkun naisen kanssa, joka vihaa lapsia ja minua tai jota ei kiinnosta huolehtia esim. lasten turvallisuudesta (etteivät juokse auton alle, putoa rannalla veteen, mene hiuksineen kynttilänliekkien lähelle). 

Tai onko erotilanteessa mahdollista tehdä sopimusta siitä, että jos toinen vanhemmista menee työmatkalle, niin sillä toisella olisi  mahdollisuus vaikuttaa siihen, kuka lapsista huolehtii matkan ajan, tai saada lapset edes itselleen siksi aikaa. Meilläkin on yksi miehen puolen sukulainen, jolle ei voi jättää lapsia hoitoon, mutta eron tullen mies voisi joutua turvautumaan tähän tyyppiin. Minä taas mielummin vaikka irtisanoutuisin työstäni ja hoitaisin lapsia itse sen ajan, kuin antaisin lasten olla tämän henkilön armoilla.

Vierailija
6/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ajatus, että minun pitäisi vaikka tutustua exäni uuteen vaimoon. Ei minulla ole häntä vastaan mitään, mutta en näe, että miksi meidän pitäisi tutustua. Luulen, että exäni ei edes pitäisi siitä, että tutustuisin nykyiseen, joten miksi haluaisin kiusata asialla exääni? Äitipuoli on ok pojalleni ja se riittää minulle.

Vierailija
7/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no juu eihän tällaista voi ennustaa etu käteen ja fiksusta miehestä erosin joten ihmettelen tilannetta.

Meillä miehen reissujen aikana lapsi on minulla se on sovittu ja pääasiallisesti mies käyttää minun vanhempia jos tarvitsee lapselle hoitopaikkaa. On siis hyvissä väleissä äitini kanssa ja omia sukulaisia hänellä ei ole. Oltiin kuitenkin 16vuotta yhdessä eli tuttuja ollaan... aika lailla

ap

Vierailija
8/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, meillä taas oli sellainen tilanne, että muutettuani mieheni kanssa yhteen, eli hän muutti luokseni, ilmoitti hänen exänsä, että haluaa tulla kylään. No, ei tasan tarkkaan tullut. Kyseessä oli mielenterveydeltään järkkynyt nainen, joka kuitenkin osasi pummata rahaa mieheltäni oikein urakalla. Mies jätti jopa heidän yhteisen asunto-osakkeensaki naiselle, mutta sekään ei riittänyt. Nainen olisi halunnut tulla "tupatarkastukselle", jotta olisi voinut vaatia mieheltä vielä enemmän rahaa. Hän ei vain huomioinut sitä, että minun nimissäni ollutta omaisuutta ei huomioitu lainkaan miehen omaisuuden arvioissa. Miehellä omaisuutta ei ollut lainkaan sen jälkeen, kun hän oli luovuttanut osuutensa asunto-osakkeesta. Tosin osake oli niin halvalla alueella Kouvolan lähellä, että myydessään sen nainen sai vain reilusti alle sata tonnia. Olivat maksaneet siitä, rutkasti enemmän, mutta asuntojen arvot romahtivat alueella heti, kun paperitehtaat sulkivat ovensa. No, ahne sai kakkaisen lopun. Uskalsin mainita paikkakunnan, koska nainen ei asu enää siellä.

Vierailija
9/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

erosin 20v jälkeen enkä ole jutellut exäni nykyisen vaimon kanssa sanaakaan. he ovat olleet 5-6v yhdessä ja tiedän että hän inhoaa minua - miksi? en tiedä. enkä välitä, on oma ongelmansa :D ja exäni myös on hänen ongelmansa ei enää minun jipii!

ikävyyksiä näen vain siinä että lapset käy tietysti isällään ja ilmeisesti tämä vaimo näkee jotain "minua" lapsissamme ja inhoaa heitäkin. ei mitään näkyvästi mutta ei puhu mitään, ei kommunikoi, leiki, kuskaa jos on pakko mutta ei puhu mitään autossa jne.

ei haittaa ei tarvikan puhua tai olla äitipuolta mutta lapsista näkee etteivät viihdy tai jopa vähän itkevät illalla. en ole sitten pakottanut sinne usein käymäänkään eikä ex ole pitänyt isänoikeus tapaamistaan kiinni eli jotain kertoo sekin.. :/

Vierailija
10/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exän nykyinen on mulle tosi vieras, ollaan ohimennen nähty toisiamme muutamaan otteeseen ja meillä ei vaan synkkaa. Ei me varmaan toisiamme vihatakkaan, mutta ollaan vaan selkeesti luonteeltamme todella erilaisia. Lapsestani hän tuntuu pitävän ja lapseni pitää hänestä, niin kauan kuin asia on näin mä olen tyytyväinen. Joskus tosiaan vaan tuntuu hölmöltä kun liikaa asiaa ajattelen, että oma lapseni viettää joka toisen viikonlopun mulle tuntemattoman ihmisen kanssa.

Vierailija
11/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon näistä viesteistä!!! Juuri tuota haenkin, että olen ehkä hieman tunkeileva ihminen, mutta en todellakaan halua millekään tupatarkastukselle tai ruikuttamaan rahaa. Mutta olisin toki halunnut hyvät välit jos se olisi onnistunut. Itse olen pyytänyt miehen meille käymään ja katsomaan lapsen huonetta ja olen myös miehellä käynyt, mutta uudelle puolisolle en pääse enkä tapaa häntä.

Meidän ero oli kuitenkin meidän ero eikä siihen tiedä monikaan oikeita syitä ja niitä syitä on tuhansia mitkä eivät näy kenellekään muulle kuin meille.

Itse erosin miehestä koska tiesin että se on parempi miehellekin jos löytää toisenlaisen ihmisen rinnalleen.

Vielä haluaisin kysyä esim. 8 ja 9ltä että kertooko lapsi mitä isän luona tapahtuu ja kertooko "äitipuolesta" asioita? Haluaisin että lapsi ymmärtää ettei hänessä ole mitään vikaa vaikka aikuiset eivät toimeen tulisikaan ja mitään ei tarvitse piilotella tai pimitellä.

ap

Vierailija
12/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuulosta normaalin aikuisen käytökseltä, että ehdottomasti kieltäydytään tapaamasta (koskaan, missään olosuhteissa), jos ex-parilla on keskenään lapsia, joista molemmat ovat vastuussa. Jos ei olisi lapsia, ei olisi mitään syytä koskaan tavatakaan, mutta mielestäni ihan eri tilanne, kun kuviossa on lapset mukana. Ystävystyä ei tarvitse tai pitää yhteyttä muuten kuin vain lapsiin liittyvissä asioissa, jos ei halua. Tupatarkastukset eivät kuulu asiaan puolin eikä toisin.

Vierailija
13/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:56"]

Oletko varma, että kyseessä on se uusi puoliso?

Mulla oli aikoinaan tilanne mun exän kanssa, että väitti exänsä vihaavan mua, ei halua päästää lapsia meille yms.

Lasten puheista sitten tajusin, että tuo exä haluaisikin tavata mut. Pistin exäni kovaa kovaa vastaan ja selvisi, että exänsä oli aikaa sitten jo pyytänyt tavata mut, mutta exäni oli väittänyt exälleen etten mä halua.

Oltin exäni puhelimen, soitin exälleen ja sovittiin tapaaminen.

Exänsä oli mukava ja tänä päivänä todellakin ymmärrän miksi exäni oli hänelle exä xD

[/quote]

Ollaankohan me tapailtu samaa miestä? :D 

Kuullostaa niin tutulta! Lisähöysteenä mies laittoi meidät akat riitelemään omiin suuntiinsa, pimitti tiedonkulussa olennaisia asioita eli provosoi eikä yrittänytkään saada meitä tulemaan toimeen keskenään. 

Vierailija
14/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:52"]

inhoaa tai ei pidä sinusta?

Mitä näissä tilanteissa tulisi tehdä?

Haluaisin tutustua lapsen isän uuteen puolisoon että tiedän minkälainen tyyppi on kyseessä. Mutta hän ei halua olla kanssani missään tekemisissä.

Tämänkin tietysti sopii.

Mutta toisaaltaan olisi kiva ja helpottavaa tietää kenen kanssa lapseni on.

[/quote]

Omituinen tilanne. Meillä taas mieheni ex ei ole halunnut tietää minusta mitään, vaikka laittoi lapsensa asumaan meille.

Vierailija
15/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa, en ole koskaan päästänyt eikä lapset ole halunneet mennäkään. Uusi lortto on ollut kuvioissa yli kymmenen vuotta ja lapset kohta aikuisia, eivät ole tekemisissä juurikaan isänsäkään kanssa, eivätkä ole tavanneet exän uutta perhettä. Mitä sen lutkan elämä meitä liikauttaisi? Narttu, joka pyllistää toisen aviomiehelle ansaitsee vieraissa käyvän miehen. Hyvin sopivat yhteen, ei siihen liemeen sekoiteta mun lapsia, eikä niitä mihinkään porttolaan viedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä