olin nannyna ja katselin vieressä kun perhe söi
Kaveri pyysi lapsenvahdiksi. Oma lapsi mukana.
Ei ongelmaa, mutta päivä kului ja kaveri tuli kotiin.
Perhe söi pöydän ääressä mutta meille ei tarjottu mitään. .
Ja koska oli aika ahdasta, istuin siinä aika lähellä.
Kommentit (9)
Miksi jäitte sinne vielä kun lapsen vanhempi tuli kotiin?
Olen itsekin ollut vastaavanlaisessa tilanteessa. Aivan käsittämätöntä miten joku voi olla niin itsekäs ettei edes mieleen tule tarjota vieraalle syötävää.
Oltiin kaveripariskunnan kutsumina heillä yövieraina, ja tosiaan päivällistä söivät ja me istuttiin olkkarissa ihan kummissamme. Ei meille katettu, eikä tietysti kutsuttu pöytään.
Oli se aika metkaa katsella kun emäntä laittoi ruokaa ja kattoi kaksi lautasta pöytään. En meinannut uskoa silmiäni, mutta oli se todellakin niin etteivät mitenkään ajatelleet meille tarjoilla.
Käytiin sitten ulkona syömässä, meinattiin lähteä kotiin samantien mutta oltiin aamuun kuitenkin.
Lienee tarpeetonta sanoa ettei aamupalaakaan tarjottu, söivät taas keskenää.
Aivan kummallista porukkaa, ei olla sinne menty enää tuon reissun jälkeen.
Siis et lähtenyt kotiin? Miksi jäit?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:41"]Miksi jäitte sinne vielä kun lapsen vanhempi tuli kotiin?
[/quote]
Koska se äiti oli mun kaveri. Jos se olis ollu vieras hlö, oisin liukunut pois.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:41"]Olen itsekin ollut vastaavanlaisessa tilanteessa. Aivan käsittämätöntä miten joku voi olla niin itsekäs ettei edes mieleen tule tarjota vieraalle syötävää.
Oltiin kaveripariskunnan kutsumina heillä yövieraina, ja tosiaan päivällistä söivät ja me istuttiin olkkarissa ihan kummissamme. Ei meille katettu, eikä tietysti kutsuttu pöytään.
Oli se aika metkaa katsella kun emäntä laittoi ruokaa ja kattoi kaksi lautasta pöytään. En meinannut uskoa silmiäni, mutta oli se todellakin niin etteivät mitenkään ajatelleet meille tarjoilla.
Käytiin sitten ulkona syömässä, meinattiin lähteä kotiin samantien mutta oltiin aamuun kuitenkin.
Lienee tarpeetonta sanoa ettei aamupalaakaan tarjottu, söivät taas keskenää.
Aivan kummallista porukkaa, ei olla sinne menty enää tuon reissun jälkeen.
[/quote]
Siis tosi törkeetä.
Mullekin on tapahtunut noin teininä. Yläasteella, koulun jälkeen sovitusti menin suoraan koulusta toisella puolella kaupunkia asuneen ystäväni luo. Istuttiin hämärässä, koska heillä säästettiin sähköä - valot sai sytyttää vasta, kun oli jo niin pimeää, ettei nähnyt. Ja silloinkin sytytettiin vaan esim. työpöydän valo, joka sammutettiin, kun mentiin keittiöön, jonne sytytettiin valo vain siksi aikaa, kun siellä oltiin, jne. Koko talo pimeänä.
Kaveri kaivoi pakkasesta itselleen ranskiksia ison keon ja paketillisen nakkeja jääkaapista. Laittoi ne mikroon. Luulin, että puolet on mulle. Mutta kaveri totesikin, että nämä on mun ruoka, sori nyt vaan, että tästä ei riitä sulle. Ota jotain, mitä siellä kaapissa on.
Kaapissa oli tasan yksi juusto ja ketsuppia. En sitten syönyt mitään.
Kaverin vanhemmat tuli kotiin ja alkoi kokata. Ajattelin, että no, ne tarjoaa ruokaa sitten. Kun ruoka oli valmis, perheen äiti tuli sanomaan, että meillä syödään nyt, sun on aika lähteä kotiin.
Pyöräilin kotiin vatsa kurnien. En kyläillyt heillä enää koskaan.
Meillä kotona tarjotaan vieraalle aina jotain. Aina. Jos on ollut ruokaa pöydässä, aina on tarjottu vieraillekin - vaikka olisi minkä ikäisiä. Ja jos jotain syötävää on ollut vähemmän, niin sitten on itsekin syöty vaan vähän ja tarjottu vieraalle kuitenkin.
Noin huonoa käytöstä en ole toiste kohdannut.
Niin, meidän naapurin äiti oli aivan ihana ja ystävällinen. Koskaan ei niin ollut etteikö olisi vieraille jotain tarjottu.
Vähintään kahvia ja kahvileipää.
Ja jos ruoka oli tulossa, satunnainenkin vieras kutsuttiin.
Nannyna? Tapahtuiko tämä Suomessa vai jossain muualla? Millä tavalla nanny poikkeaa tavallisesta lapsenvahdista?