varmat päivät ehkäisykeinona
Kortsu on ollut ehkäisynä jo vuosia ja nyt huvittaisi kokeilla varmoja päiviä. Kiertoni on säännöllinen ja raskaaksi tuleminen ei ole katastrofi mutta vielä epätoivottavaa. Kaipaisin asiallisia vastauksia siitä, uskaltaako edes satunnaisesti olla ilman kortsua vaikka ihan kierron lopussa tai alussa?
Kommentit (13)
Meillä ainakin toimi hyvin kun vain malttoi olla ilman seksiä oviksen aikaan. Sitten kerran lipsuttiin ja oon raskaana :)
Onneksi olkoon ap, sinusta on tulossa äiti :D
Tuskin siihen mitkään tilastot tai muiden kokemukset mitään auttaa, omalla kohdallasi se on aina joko tai. Vaikka loppu 90% ei tulisi raskaaksi niin tuskin se siinä kohtaa lohduttaa kun testi jo näyttää plussaa.
kyllä meillä ehkäistiin tuollaisessa tilanteessa varmoilla päivilä 6kk ja sitten kun sai lapsi tulla niin kerrasta tulin raskaaksi
Uskaltaa olla. Ainahan siinä pieni riski on, mutta jos raskaus ei ole täysi katastrofi niin todellakin uskaltaa. Moni yrittää tulla raskaaksi kuukausi tolkulla eikä millään tärppää vaikka tähtää ovulaatioon. Joten jos tietoisesti ette ole ovulaation aikaan ilman ehkäisyä niin kyllä uskaltaa. Pitää vaan selvittää milloin ovuloit, yleensä se on noin 14 pv ennen kuin kuukautiset alkaa.
Me oltiin ilman ehkäisyä kuukautisten jälkeen joidenkin päivien ajan. Sen jälkeen kumin kanssa ja taas juuri ennen menkkoja ilman. Pääasiassa siis kumin kanssa, mutta sentään välillä ilmankin. Ihan hyvin toimi vuoden ajan. Sen jälkeen yritettiin raskautta ja tärppäsi heti.
Miten on mahdollista tulla raskaaksi, jos kierto on säännöllinen ja seksiä harrastetaan muulloin kuin ovulaatioaikaan? Siis ei edes siinä lähipäivinä, vaan esim. kierron 1-8 ja 20-28 päivä? Kertokaahan. Ja jos ovulaation vielä tuntee ja se on aina ajallaan?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:11"]
Miten on mahdollista tulla raskaaksi, jos kierto on säännöllinen ja seksiä harrastetaan muulloin kuin ovulaatioaikaan? Siis ei edes siinä lähipäivinä, vaan esim. kierron 1-8 ja 20-28 päivä? Kertokaahan. Ja jos ovulaation vielä tuntee ja se on aina ajallaan?
[/quote]
Ei silloin olekaan mahdollista tulla raskaaksi. Varmat päivät on ihan hyvä ehkäisykeino kun oman elimistönsä tuntee.
Ainoa pieni riski siinä on se, että yllättäin ovulaatio onkin eriaikaan. Erään mukaan naisen elimistö luonnostaan ns. pyrkii raskautumaan, joten jossain vaiheessa heitto saattaa tulla. Mutta aika epätodennäköistä.
Mä tunnen oman kroppani hyvin ja ovulaatio tuntuu todella selkeästi, harrastettiin joskus siis seksiä varmoilla päivillä ja vielä keskeytetty yhdyntä, ja niin vaan kerran kävi että olin tullut kuukautisten aikana raskaaksi ja vielä tolleen keskeyttämällä yhdyntä! Elämäntilanne oli vaikea ja aborttiin siinä sitten päädyttiin ja sen jälkeen siirryinkin suosiolla hormonikierukkaan.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:07"]
Mä tunnen oman kroppani hyvin ja ovulaatio tuntuu todella selkeästi, harrastettiin joskus siis seksiä varmoilla päivillä ja vielä keskeytetty yhdyntä, ja niin vaan kerran kävi että olin tullut kuukautisten aikana raskaaksi ja vielä tolleen keskeyttämällä yhdyntä! Elämäntilanne oli vaikea ja aborttiin siinä sitten päädyttiin ja sen jälkeen siirryinkin suosiolla hormonikierukkaan.
[/quote]
No sulle kävi juuri se kun elimistö pyrkii raskautumaan. Ei varmat päivät ole ehkäisykeino silloin jos raskaus on täysi katastrofi, kun niissä on aina se pieni riski.
Kannatan varmoja päiviä mieluummin kuin hormoniehkäisyä. Toimii suurimmalla osalla.
Ei ole olemassa mitään varmoja päiviä. Itse olen tullut raskaaksi yhdynnästä, tarkoituksella, joka tapahtui kuukautisten viimeisenä päivänä.