Rypistyin yhtäkkiä!
Olen kohta 34-vuotias ja tähän asti mulla ei ole ollut ryppyjä (paitsi silloin, kun esikoinen oli vauva, mutta ne rypyt katosivat myöhemmin). Nyt yhtäkkiä huomasin, että silmien ympärykset on ihan täynnä pieniä juonteita. Ilmeisesti rypistyminen on tapahtunut tänä vuonna. Olen raskaana, se voi vaikuttaa asiaan. Saa nähdä, vaikuttaako hormonimuutokset ihoon mitenkään, vai jääkö nämä pysyviksi.
Kommentit (11)
Mulle kävi samoin stressin seurauksena. Isäni sairastui vakavasti ja olin kuukausikaupalla ihan kaameassa kunnossa henkisesti. Iho muuttui harmaaksi kreppipaperiksi. Olen aina ollut sellainen babyface, yli kolmekymppisenäkin, mutta nyt se romahdus sitten tuli melkein yhdessä yössä. Aamuisin tyynynjäljet naamalta eivät enää häviäkään.
Mä oon ainakin huomannut omasta naamastani sen, että talvisin olen paljon ryppysempi kuin kesäisin! Talvella tuntuu, että mikään kosteutus ei riitä iholle, sen enempää naamaan kuin kropallekaan, mutta kesällä asia on toisin. Silloin naamakin on aika wow, vaikka ikääkin alkaa jo olla :)
HEI JUOKAA RYPPYLIINIT VETTÄ!! Vettä ja vettä ja vettä! Ja ruokavalioon öljyjä ja kalaa!!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:42"]
HEI JUOKAA RYPPYLIINIT VETTÄ!! Vettä ja vettä ja vettä! Ja ruokavalioon öljyjä ja kalaa!!
[/quote]
Oi kiitos neuvosta, jonka soit.
Juon vettä litroittain päivän mittaan. Tänä vuonna huomasin että kasvoihini on tullut uurteita. Olen tosin reilusti yli kolmekymppinen, mutta aiemmin todella babyface. Jokin tässä nykyajassa aiheuttaa ennenaikaista vanhenemista :(
Mä ainakin juon vettä pari litraa päivässä ja ruokavaliooni kuuluu paljon hyviä öljyjä ja kalaa, mutta ei vaan auta talven ihokuivuuteen täällä kylmässä pohjoisessa. Kun asuin 2 vuotta tropiikissa, iho oli koko ajan aivan upea - olen siis syntynyt väärään paikkaan!
Nr. 4
joo mullekin tuli alle vuodessa heltta leuan alle ja silmien ympärystä harakanvarvasta täynnä. posket sellaiset lössöt mummonkarvanpehmoiset. huoh...luulin etten rupsahtais ennen viittäkymppiä kuten äiti ja mummo, jostain tipahti yllätyskyykkyrupsugeeni meikäläiselle
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:42"]
[/quote]
Niin totta. Kuukauden päivät join vettä 3 litraa päivässä ja voi että miten naama hehkui ja suoristui. En jaksanut jatkaa tuota veden kittaamista pidempään vaan palasin takaisin normaaliin 1 - 1,5 litraan päivässä ja mustat silmänaluset ja väsähtänyt look palasi viikossa parissa.
Vedellä saa oikeasti muutoksia aikaan.
Ei kannata olla täysin rasvattomalla dieetillä jos haluaa olla vähäryppyinen.
No mä en oo tainnut koskaan ostella mitään vähärasvaisia tuotteita ja vettäkin juon ihan riittävästi. Joskushan sitä pitää ihmisen rypistyä, ei se naama ikuisesti voi olla kuin vauvan peppu.
Ap
Mulle kun odotin lasta 23-vuotiaana, eräs mieheni ystävätär totesi ilkeästi:"selvästikin odotat tyttöä, sillä sitähän sanotaan että tyttölapsi vie äitinsä kauneuden.
Ehkä olin väsyneen tms näköinen. Raskauden jälkeen kyllä palasin suht normaaliksi.