Teini myöhästyy joka päivä tunneilta. Ei siis koulusta (aina) vaan koulupäivän aikana. Mitä tässä voi tehdä?
Niin. Ysiluokkalainen poika on alkanut myöhästelemään tunneilta. Melkein joka tunnilla on myöhästymismerkintä ja joskus ne on jopa kymmenen minuuttia. Poika itse sanoo että on vain jonottanut vessaan, mutta en sitä usko. Varmaan murto-osa myöhästymisistä on tuosta syystä.. opettajat painostaa puhumaan, mutta vaikka kuinka puhun niin mitään ei tapahdu. Ei edes suostu kertomaan miksi myöhästelee. Eilenkin viideltä eri tunnilta kolme kertaa joista kahdesta yli 10 minuuttia..
Kommentit (295)
No problem kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap olet mun mielestä kyllä tosi tiukka äiti. Säälin sun lasta. Jos sillä ei huomenna ole rahaa ostaa sen tyttöystävälle tai ihastukselle kaupasta jotakin kivaa, sen ihmissuhteet saattaa oikeasti kärsiä. Niin naurettavalta kuin se kuulostaakin. Kiva sitten selittää, että kun äiti ei antanut rahaa...
Jos yläkoululaisen seurustelusuhde kaatuu siihen, ettei hän kykene toimimaan sponsorina ko. tytölle, niin ehkei kyseessä ole vielä se oikea;)
Tämä minullakin vähän tässä särähtää silmään, että MIKSI ne pojat näille tytöille mitään ostelee? Eikös tytöillä ole omaa rahaa? Vai luulevatko pojat, että ostamalla niiltä irtoaa muutakin?
Kannattaisi, ap, jutella tuosta. Minusta vaikuttaa siltä, että tytöt teettää poikia törkeästi.
Minun tyttäreni (15 v.) ostaa ihan itse itselleen suklaat sun muut, eikä oleta kenenkään toisen niitä hänelle ostavan.
Kiitos kaikista ihanista viesteistä, ihan kyynel silmässä täällä niitä luin (kiitos pms..)! olette ihan mahtavia eikä me miehen kanssa oltaisi varmaankaan osattu tehdä rajausta ilman teidän apua. Kuten sanottua, meillä ei ennen ole ollut sellaiseen mitään tarvetta. Ihana poika tosiaan edelleenkin, mutta nyt näköjään tarvitsee tukea kasvamiseensa :)
Ja tutuille terkkuja, hassua että bongasitte! Soitellaan vaan :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta myöhästymisestä lähtee 5 € pois viikkorahoista.
Ja tietenkin keskustelet, mistä voisi johtua moinen myöhästely.
Suosittelisin lukemaan keskustelun jos kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
No problem kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap olet mun mielestä kyllä tosi tiukka äiti. Säälin sun lasta. Jos sillä ei huomenna ole rahaa ostaa sen tyttöystävälle tai ihastukselle kaupasta jotakin kivaa, sen ihmissuhteet saattaa oikeasti kärsiä. Niin naurettavalta kuin se kuulostaakin. Kiva sitten selittää, että kun äiti ei antanut rahaa...
Jos yläkoululaisen seurustelusuhde kaatuu siihen, ettei hän kykene toimimaan sponsorina ko. tytölle, niin ehkei kyseessä ole vielä se oikea;)
Tämä minullakin vähän tässä särähtää silmään, että MIKSI ne pojat näille tytöille mitään ostelee? Eikös tytöillä ole omaa rahaa? Vai luulevatko pojat, että ostamalla niiltä irtoaa muutakin?
Kannattaisi, ap, jutella tuosta. Minusta vaikuttaa siltä, että tytöt teettää poikia törkeästi.
Minun tyttäreni (15 v.) ostaa ihan itse itselleen suklaat sun muut, eikä oleta kenenkään toisen niitä hänelle ostavan.
Kuulostaa kyllä oudolta nyt kun sanoit. Ota ap pojan kanssa puheeksi. On voinut poikien kesken iskeä älynväläys että lahjomalla tyttöjä vois saada tiedät kyllä mitä. Ehkä joku muu on jo onnistunut ja muut kokeilee onneaan..
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpö! Ei se teini rajoista ja kurista rikki mene tai jää heti pihalle sosiaalisista kuvioista. Fiksut vanhemmat viheltää typerät hommat poikki kerrasta. Jos antaa periksi kaikessa, niin pian on käsissä ongelmatapaus, joka nauraa päin naamaasi, kun yrität vähän jutella hänen huumeongelmastaan.
Ja hittoako poika mitään kenellekään ostelee? Tyttöjen käytöshän tässä on epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No problem kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä oudolta nyt kun sanoit. Ota ap pojan kanssa puheeksi. On voinut poikien kesken iskeä älynväläys että lahjomalla tyttöjä vois saada tiedät kyllä mitä. Ehkä joku muu on jo onnistunut ja muut kokeilee onneaan..
Tai voi olla niinkin että pojat hakee tyttöjen huomiota ostelemalla herkkuja/esittämällä herrasmiehiä ja tytöt käyttää tätä hyväkseen.. katoppa pojan tililtä että paljon on mennyt kauppaan rahaa nyt tän kolmen viikon aikana mitä sanoit että ongelma on jatkunut.. teini ei sitä itse oo välttämättä ymmärtänyt jos joka päivä on tehnyt pieniä ostoksia. Pienistä puroista kasvaa iso joki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No problem kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai voi olla niinkin että pojat hakee tyttöjen huomiota ostelemalla herkkuja/esittämällä herrasmiehiä ja tytöt käyttää tätä hyväkseen.. katoppa pojan tililtä että paljon on mennyt kauppaan rahaa nyt tän kolmen viikon aikana mitä sanoit että ongelma on jatkunut.. teini ei sitä itse oo välttämättä ymmärtänyt jos joka päivä on tehnyt pieniä ostoksia. Pienistä puroista kasvaa iso joki
Miksi aloin itkemään tälle :D varmaan raskaus tekee tepposet.. Tuo ajatus tuossa takana on vaan niin symppis mutta poika ei huomaa että itselle tulee kalliiksi. Toivotaan ettei tule sydänsuruja pojalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murrosikä oli meillä jo keväällä pahimmoilleen etäkoulun aikaan.. nyt on jo rauhoittunut huomattavasti siitä, joten murrosikä ei tässä (ainakaan kokonaan) ole syynä. Itsekin eniten uskon tuohon hengailuun, ei vain viitsitä heti mennä tunnille kun kellot soi.. mutta tänään tosiaan lähtee kännykkä jäähylle siihen asti että asia selviää. Kiitos vielä tuosta vinkistä. Ei ole meillä ennen tällaisia keinoja tarvittu. Ap
Ja niin. On ollut jo puhuttelussa kaksikin kertaa, mutta kuten sanottua ne eivät ole tehonneet. Nyt pitää ottaa järeämmät keinot käyttöön. Ap
laita joku porkkana,
Kiusataanko?
joku veto?
Vierailija kirjoitti:
Yläkoulun opettajana sanon, että tuo on erittäin huonoa käytöstä. Jotkut tekee juuri tuota: myöhästelevät kesken päivän. Se on välinpitämättömyyttä ja oikeastaan mielestäni vielä huonompaa käytöstä kuin myöhästyä aamulla.
Tätä harrastaa lähinnä ns. ongelmaoppilaat.
🖕
Jos vessassa pitää ravata 45-60 min välein, niin veisin kakaran sekä diabetes-että keliakiatesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos vessassa pitää ravata 45-60 min välein, niin veisin kakaran sekä diabetes-että keliakiatesteihin.
Onneksi syy jo selvisi :)
Vierailija kirjoitti:
Monet vetelehtii vessassa, ettei tarvitse mennä ulos välitunnilla.
Aikuinen mies kirjoitti:
Vierailoija kirjoitti:
Miten hemmetissä opettajat kuvittelee,että kun lapset on koukussa,niin vanhemmat vois jotenkin vaikuttaa siihen miten joku teini siellä käyttäytyy?
Paitsi olemalla paikalla. En ymmärrä.Sanktioilla voi vaikuttaa etänäkin. Esim. kertomalla, että jos koulusta tulee jatkossa tällaista palautetta, niin ensin lähtee tilapäisesti viikkoraha tms., pleikkari, tietokoneaika, jne. jne. Vanhemmat säätelevät rahahanoja ja voi palkita hyvistä suorituksista ja päinvastoin karsia etuja, jos edesottamukset sellaista edellyttävät.
BUAHAH! Missä lienee satumaailmassa elät,kun noi ei toimi kaikkiin kullannuppuihin yksikään. Lisää hyviä neuvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne opettajat asialle on tehnyt? Niidenhän tuohon pitää puuttua. Eihän ap siellä välitunnilla ole hoputtamassa lasta tunnille
Ei olekaan, mutta poika on ap:n ja ap on lapsen kasvattamisesta päävastuussa eivät opet
Tällä kommentilla on 4 alapeukkua, vaikka ei pitäisi olla yhtäkään. Noiden mielestä siis opet ovat päävastuussa kasvatuksesta. Toivottavasti näillä mammoilla ei ole useampia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot että jos joka välitunti kusettaa viet urologille
Voi kusettaa jos juo koko ajan energiajuomaa tai kahvia. Älä anna rahaa niin ei pääse ostamaan noita. Keskittyykin paremmin kun ei ole hyperaktiivinen
Ei sinne kuselle silti tarvitse silloin mennä, kun tunnit alkaa.
Housuuko pojan pitäis sitten kusta?
Yläkoululainen ei osaa mennä vessaan ennenkuin just ennen sitä kuin kusee housuunsa? Sitten on jotain aika pahasti vialla.
Sanktioilla voi vaikuttaa etänäkin. Esim. kertomalla, että jos koulusta tulee jatkossa tällaista palautetta, niin ensin lähtee tilapäisesti viikkoraha tms., pleikkari, tietokoneaika, jne. jne. Vanhemmat säätelevät rahahanoja ja voi palkita hyvistä suorituksista ja päinvastoin karsia etuja, jos edesottamukset sellaista edellyttävät.