Nolottaako hieronta?
Kehtaatteko käydä hieronnassa? Tarkoitan ihan normaalia hierontaa. Mä en kehtaa.. Musta on jotenkin noloa mennä kosketeltavaksi, maksaa siitä että joku hieroo. Jos olisin ihan laiha niin EHKÄ voisin mennä, mutta näin pyöreämpänä kynnys on hyvin korkea. Nyt raskaana yläselkä on mennyt ihan jumiin, en ole vielä keksinyt miten sen saan fiksattua paitsi hieronta voisi auttaa, mutta en kehtaa mennä sinne.
Onko kukaan muu yhtä arkajalka hieronnan suhteen? Jos olet silti mennyt niin onko kokemus ollut hyvä vai huono?
Kommentit (43)
Mä mietin monesti ku oon hierojalle, että ällöttääkö sitä mun läskit. Ja olen siis nainen ja menen aina naiselle, en vaan pysty rentoutumaan ku ajattelin kuinka se pitää mua läskinä. Voi kun löytäisi vähän jonkun tuhdimman hierojan joka olisi roisimpi luonteeltaan, aina vaan sellasia hyväkroppasia hiirulaisia joita tuntuu itsekin jännittävän koko tilanne. Ja olen siis käynyt usealla eri hierojalla.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:05"]Mä en kehtaa mennä mieshierojalle. Olisi liian vaivaannuttavaa olla siellä huoneessa kahden kesken yläkroppa paljaana.
Olen myös joskus ajatellut, että miltähän hierojasta tuntuu hieroa näin luisevaa ihmistä. Olen melko laiha.
[/quote]
helpompaa kuin lihavaa.
[/quote]
Ei ole. Oikeasti sitä saa varoa kun ihminen on vain luuta.
[/quote]
Ai niinku miten varoa? Onko ne laihan ihmisen luut lasia toisin kuin lihavan? Ja hierooko hierojat luita?
[/quote]
Jos on luuta ja nahkaa, niin voi olla vaikea etsiä niitä lihaksia joita hieroa... Ettei hieroisi pelkkiä luita.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:05"]Mä en kehtaa mennä mieshierojalle. Olisi liian vaivaannuttavaa olla siellä huoneessa kahden kesken yläkroppa paljaana.
Olen myös joskus ajatellut, että miltähän hierojasta tuntuu hieroa näin luisevaa ihmistä. Olen melko laiha.
[/quote]
helpompaa kuin lihavaa.
[/quote]
[/quote]
Ai niinku miten varoa? Onko ne laihan ihmisen luut lasia toisin kuin lihavan? Ja hierooko hierojat luita?
[/quote]
Jos on luuta ja nahkaa, niin voi olla vaikea etsiä niitä lihaksia joita hieroa... Ettei hieroisi pelkkiä luita.
[/quote]
:D Mihin ajattelit niiden lihasten piiloutuvan?
Tämän ketjun perusteella jäisi kyllä hieronnat väliin :D
Minä kävin eilen hieronnassa. Ajattelin, etten ikimaailmassa kehtaa antaa mieshierojan hieroa selluliittistä, muhkuraista takapuoltani, mutta niin vain annoin. Tilanne oli hyvin luonteva ja siitä oli hyväily tai hyvän olon tuottaminen kaukana. Kipu oli lähes sietämättömän rajamailla suuren osan ajasta. Hieronnan jälkeen ja tänään on tuntunut hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:20"]
Pyörittele hartioita, yritä aktivoida keskivartaloa venytä itsesi hyvään ryhtiin kuin marionetti. Paina rinta auki eli hartioita taakse, venytä rintalihaksia, ja paina hartiat alas, pitkä kaula, ole ryhdikäs.
Aktivointi, nyrkkeile käsilläsi ylös, eteen, alas, sivuille. Sauvakävele ja roiku jos vain pystyt.
Ja aina kun istut älä röhnätä. Kuinka kauan olet mediassa?
[/quote]
Harrastan kyllä liikuntaa ja käyn salilla, venyttelen. Työn myötä olen päivät päätteellä, mutta esim. telkkaria en jaksa iltaisin katsoa, puuhaan mieluummin muuta. Luulen että raskauden myötä olen jotenkin muuttanut ryhtiäni ja se on jumittanut yläselän, vaikka pyrinkin olemaan hyvässä asennossa.
Koitan keksiä vielä keinoja joilla välttää hieronta, tämän keskustelun perusteella se ei tosiaan taida olla ihan mun juttu.
Voiko tosi laihalla edes olla tarvetta hierontaan kun lihaksethan yleensä kipeytyvät eivätkä luut. Sinänsä hoikkaa ainakin kevyempi hieroa että otekin voi olla "pienempi"
Kyllä luisevaa on vaikeampi hieroa kuin vhän tukevampaa.
Itse käyn aina mieshierojalla, yleensä vielä urheiluhierojalla, koska tuntuu että naiset ja klassiset hierojat vaan sivelee vähän eikä osaa/jaksa käyttää tarpeeksi voimaa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:43"]
Voiko tosi laihalla edes olla tarvetta hierontaan kun lihaksethan yleensä kipeytyvät eivätkä luut. Sinänsä hoikkaa ainakin kevyempi hieroa että otekin voi olla "pienempi"
[/quote]
Kyllä mulla lihakset kipeytyy ja jumittuu siinä missä vaikka lihavemmalla miehellänikin... Just kävin kolme kertaa hierojalla, kun oli niin jumissa lihakset. Kyllä meillä laihoillakin on kaikki ne normaalit sisäelimet ja lihakset ja luut ja muut.
Se luiseva
Käykää hermoratahierojalla, saa olla vaatteet päällä ;)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:56"]
Käykää hermoratahierojalla, saa olla vaatteet päällä ;)
[/quote]Tai shiatsussa! :)
hierontaa on monenlaista. itse käyn urheiluhierojalla - joka on muuten ainoa oikea hierontatyyli jos on jotain jumissa. ja se sattuu sevverran että joku pakaran makkara ei kyllä ehdi tulla mieleen. hetken aikaa mullakin oli nolotus lähellä kun hieroja otti pakarat käsittelyyn - mietin että kuinkahan mun sellut levii ja mihinkähän asti ne perskarvat näkyykään... mutta kohta oli sevverran tippa linssissä että ei ehtinyt nolottaa. ainoa missä tulee hyvä olo on niskahieronta ja -venytys.
nää hyvänolon hieronnat fengsuit ja tsingsoot mitäniitä on, niissä pitääkin rentoutua ja nauttia. luulisin että hieroja olisi itse nolona jos asiakas olisi jäykkä kuin rautakanki ja nolostelisi koska hierontahan olisi silloin epäonnistunut? eikä asiakas tulisi uudelleen..
Ei tule katsottua, millaista selluliittia hieroo. Itse suojaan aina muun kropan pyyhkeillä ja esillä on vain se kohta, jota hieron. Sormenpäissä on se näkö, mikä tuntee lihasten ja lihaskalvojen kunnon. Ei oikeasti kiinnosta, onko läskiä, vai ei.
Ja lihavaa on oikeasti helpompi hieroa. Laiha ja hentoinen on erilainen hierottava, koska lihakset "lipsuu" eri tavalla alta pois. Lihavaa ihmistä hieroo tukevammin, koska ..se nyt vain on helpompaa.
Ihan rohkeasti vain. Kun olet lähtenyt, ei hieroja edes muista sinun kroppaasi, vaan hänellä on jo uusi asiakas edessään.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:35"]
Tottakai kehtaan, normaali asia kaikkineen ja tekee hyvää. Ainoa nolo asia mitä voi käydä, niin kuin itselleni on kerran käynyt, että alkaa seisomaan kesken hieronnan, se on noloa.
Nuori ja kaunis nainen hieroo reisiä, sille ei vaan voinut mitään, kyllä hävetti juuri silloin.
[/quote]
Älä välitä. Mulle on käynyt vähän samaan verrattava juttu kerran gynellä käydessä. :)
[/quote]
Oletko mies ja käyt gynellä?
Jotenkin luulisi, että nimenomaan lihavilla olisi ne lihakset piilossa niiden läskien alla. Että siinä hierotaan niitä läskejä enemmänkin.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:35"]
Tottakai kehtaan, normaali asia kaikkineen ja tekee hyvää. Ainoa nolo asia mitä voi käydä, niin kuin itselleni on kerran käynyt, että alkaa seisomaan kesken hieronnan, se on noloa.
Nuori ja kaunis nainen hieroo reisiä, sille ei vaan voinut mitään, kyllä hävetti juuri silloin.
[/quote]
Älä välitä. Mulle on käynyt vähän samaan verrattava juttu kerran gynellä käydessä. :)
[/quote]
[/quote]
"Vähään samaan verrattava juttu". Miehellä tulee seisokki, miten sama asia ilmenee naisella?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
"Vähään samaan verrattava juttu". Miehellä tulee seisokki, miten sama asia ilmenee naisella?
[/quote]
Jos se oli miesgyne, ymmärrän.
Kyllä sinne kehtaa mennä, etenkin kun sinulla ap on tuollainen selkeä vaiva johon haet apua. Menet sinne hoitoon, melkein kuin lääkäriin.
Itsellä on vähän mietityttänyt joskus kehtaako mennä ihan vain huvikseen ilman mitään erityistä vaivaa mutta senkin olen tehnyt, ei ole hieroja kummastellut. Ja onhan sitä vaivaa aina sitten löytynyt kuitenkin. Mieshierojallekin olen pari kertaa uskaltanut mennä näin huonoitsetuntoisena, lihavana ja finnisenä naisena, kun on tullut se olo että ihan ammatillisessa mielessä suhtautuvat hierojat.
[/quote]
helpompaa kuin lihavaa.
[/quote]
[/quote]