Selitä hyvä yhteishenki?
Itsestä ainakin tuntuu, että monen"johtajatyypin" mielestä se tarkoittaa sitä, että muut toimivat kuten hän haluaa. Jos esim. en lähde laskettelemaan, koska en pidä laskettelusta, jos kaikki muut pitävät, minua syytetään kyvyttömyydestä yhteishenkeen. Minulta ei kuitenkaan ole edes kysytty, vaan muut ovat päättäneet asian. Jos ehdotan jotain muuta, se tuntuu olevan myös kyvyttömyyttä yhteishenkeen. Tai jos kävelen pois tilanteesta, jossa pahan puhuminen muisat menee liiallisuuksiin, taas olen yhteistyökyvytön. Jos ehdotan jotain muuta ratkaisua, jonkun mielestään fiksumman tekemän ehdotuksen tilalle, taas olen yhteistyökyvytön. Minä väitän, että eniten yhteishengen perään huutavat ovat tyyppejä, jotka haluavat määrätä muita.
Kommentit (4)
Yhteishengen vuoksi on välillä tehtävä jotain mistä ei pidä.
Olet todennäköisesti oikeassa.
Tuostahan johtuu osaksi, että osa ihmisistä on introverttejä, ne, jotka eivät koe mitään vallanhalua tai määräilynhalua mutta haluavat myös itse valita tekemisensä.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:12"]
Yhteishengen vuoksi on välillä tehtävä jotain mistä ei pidä.
[/quote]
Mutta tietyt ihmiset eivät tee, vaan päättävät aina asiat oman mielensä mukaan. Myös määräilijöiden pitää nöyrtyä välillä kuuntelemaan hiljaisempia, tai muuten on naurettavaa puhua yhteishengestä. Enkä lähde laskettelemaan, koska en osaa ja pelkään sitä. Yhteishenkeen kuuluu myös ymmärtää tämä.
Uskaltaa ottaa riskejä pelkäämättä virheitä
Siitä tunnistaa hyvän yhteishengen