FARMASEUTTIA paikalla?
Minulla on ilmeisesti virtatieinfektio. Mitä lääkettä voisin lääkäriltä huomenna pyytää? Tilanne on se, että usein määräävät Kefexiniä tai jotain laktoosia sisältävää antibioottia ja niistä saan ihan hirveän ripulin, joka ei ota talttuakseen.
Lisäksi yritämme miehen kanssa vauvaa ja antibiootti ei saisi vaikuttaa tähän.
Penisilliinille olen allerginen.
Minusta tuntuu, että harva lääkäri oikeasti tuntee noita lääkkeitä, ainakaan terveyskeskuksessa. Määräävät ne peruslääkkeet aina ja jos kysyy jotain muuta, ovat ihan vaivautuneita ja miettivät, että mitäs se nyt voisi olla.
Olisiko jotain vihjettä, mikä antibiootti ei vaikuttaisi raskaaksi tuloon (kuten doksisykliini) ja jossa ei olisi laktoosia joukossa?
Kiitos.
Kommentit (22)
Hei! Jos ovulaatio on tänään tai huomenna, niin hedelmöittyminen tapahtuu vasta silloin, ja alkiolla menee jonkun aikaa kiinnittyä. Jos huomenna söisit sen yhden tabletin siprofloksasiinia, niin ei siitä pitäisi olla mitään haittaa. Alkio ei ole vielä edes kiinnittynyt kohtuun, eli teillä ei tapahtuisi ravintoaineiden vaihtoa alkion ja äidin välillä. Hedelmöittymistä tämäntyyppiset lääkkeet eivät estä.
Ja tämä lisäys omaan arvoonsa yksittäisenä kokemuksena, mutta itse söin ensimmäisen raskauden alussa juurikin yhden tabletin kerta-annoshoidon virtsikseen, noin viikolla kolme. En tiennyt raskaudesta, mutta eipä ollut alkiokaan vielä kunnolla kiinnittynyt silloin. Terve lapsi on siitä raskaudesta.
Kiitos! No, juttelen asiasta huomenna lääkärin kanssa. Tuntuu vaan, että nuo meidän terveyskeskuksen nuoret kandit tai vastavalmistuneet lisensiaatit ei juuri osaa muuta kuin kuunnella, pumppaako sydän ja katsoa, onko korvatulehdusta (ja sekin on vähän niin ja näin, kun ne korvankatselulaitteet on aina rikki). Meillä on todella surkea terveyskeskus, tuntuu, että viroissa olevia vakilääkäreitä ei ole ollenkaan, aina on joku uusi naama vastassa.:(