Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua voinko olla raskaana - luotin tyhmään WomanLog-ohjelmaan

Vierailija
10.04.2014 |

Auttakaa! Luotin ehkäisyssä erääseen applikaatioon, jonka pitäisi antaa  osviittaa varmoista päivistä. Siispä harrastin mieheni kanssa suojaamatonta seksiä ja hän laukesi sisälleni applikaatioon osoittamana "varmana" päivänä.

Kuinka ollakaan, kuukautiseni eivät alkaneet päivänä, jona applikaatioon mukaan niiden piti alkaa - eivätkä vieläkään ole alkaneet. Ja kun syötän applikaatioon uuden random-arvion kuukautiseni alkamisajankohdasta, se muuttaa myös ovulaation ajankohtaa eteenpäin ja aiemmin "varmaksi" ilmoitettu yhdyntäpäivä muuttuukin riskipäiväksi.

Kysymys: voinko olla raskaana? Olen jo tehnyt paniikissa raskaustestin, sen mukaan en olisi. Mutta sitten toinen kysymys: jos kuukautiset ovat muuten vaan viikon myöhässä, tarkoittaako se todella, että ovulaatiokin on ollut viikon "myöhässä"? Kun eikö ovulaatio ole aina kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkua?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte ihan parhaita kaikki, vittuilijatkin! Olen niin ansainnut sen kaiken :) Suurkiitos sille, joka sanoi että kannattaa testata 19 pv päästä, juuri tuota tietoa tarvitsinkin. Menkat yhä tulematta. Jännempi juttu. Pidän teidät kyllä ajan tasalla, voitte olla varmoja siitä.

olen miettinyt, voisiko myöhästys johtua kilpparin vajaatoiminnasta tai sitten kierron yleisestä sekavuudesta - edelliset menkat alkoi ihan liian aikaisin. Ap

Vierailija
2/19 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syöttänyt mitään "tärppejä" enkä tietoja 12 kk ajalta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti kiinnostaa hoitaa ehkäisy siten, että ei olla yhdynnässä ovulaation aikaan, siihen täytyy perehtyä kunnolla. Aamulämpötilojen ja limojen seuraaminen säännöllisen kierron lisäksi. Kannattaisi varmaan lukea Taking Charge of your Fertility.

Vierailija
4/19 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu Ap :D

Vierailija
5/19 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt herran jestas sentään luottako varmoihin päiviin, jos raskaus olisi katastrofi. Mulla tuhisee parhaillaan tässä rinnalla 2 kk ikäinen varmojen päivien hedelmä. Me valittiin aikoinaan varmat päivät "ehkäisyksi" nimenomaan sillä ajatuksella, että vauva olisi pelkästään ihana ylläri. Kolme kuukautta niillä varmoilla päivillä ehdittiin "ehkäistä" ennen kuin tärppäsi :)

Vierailija
6/19 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joko idiootti tai provoilija tai molempia :D

Vierailija
7/19 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kondomin käyttö oikeasti vaikeampi asia kuin raskaus? En alistuisi tuollaiseen.

Vierailija
8/19 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdynnästä 19 vrk, se on se nyrkkisääntö, silloin mahd.raskaus kannattaa testata. Ihan gynekologilta saatu info. Toki voi mennä yksityiselle veritestiin aiemmin.

Vierailija
9/19 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella noloa kasvatusoppia ollut jos ei tiedä kuinka tullaan raskaaksi. -> kaikille opetetaan jo nuorena, että varmoja päiviä ei ole ja yhdynnän keskeytys ei ole ehkäisy. AP varmaan vastaa roskaposteihinkin joissa ilmoitetaan hänen voittanenn 10 000 000 :D

Vierailija
10/19 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Vierailija
11/19 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin olla raskaana. Varmoja päiviä ei ole.. 

Kierto voi todella heitellä, jolloin ovulaatio ei olekaan samana päivänä. Jos kuukautisesi alkaa viikon myöhässä, myös ovis on ollut myöhässä.

Näin nopeasti testi ei välttämättä edes reagoi vielä, joten tekisin uuden viikon päästä.

Vierailija
12/19 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herttinen...ei tuo sovellus edes anna mitään "varmoja päiviä", itse olet ne sieltä katsonut. Ja kauanko olet tuota käyttänyt? Ne arvioithan perustuu edellisiin menkkoihin jne...

Vierailija
13/19 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetin helvetti. Mutta kiitos vastauksesta, nro 2.

Koska raskaus ylipäätään voi näkyä testissä - kun niiden mukaan testi kannattaa tehdä "päivänä, jona kuukautisten piti alkaa" ja nythän olen jo todennut, että ihminen ei voi varmasti tietää, KOSKA kuukautisten oikeasti piti alkaa?

Vierailija
14/19 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro kolme, olen käyttänyt Womanlogia viime vuoden lopusta. Sitä ennen laskin/arvioin itse, eikä vahinkoja käynyt. Paitsi pari kertaa, jolloin söin jälkiehkäisypillerin.

Vierailija
15/19 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu ja tee testi viikon päästä.

Vierailija
16/19 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmoja päiviä ei voi laskea ennen kuin on seurannut kiertoaan 6-12kk ja se on ollut kellontarkka JA seuraa lisäksi lämpöjä, limoja jne.

Vierailija
17/19 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:05"]

Voi helvetin helvetti. Mutta kiitos vastauksesta, nro 2.

Koska raskaus ylipäätään voi näkyä testissä - kun niiden mukaan testi kannattaa tehdä "päivänä, jona kuukautisten piti alkaa" ja nythän olen jo todennut, että ihminen ei voi varmasti tietää, KOSKA kuukautisten oikeasti piti alkaa?

[/quote]

Kuinka pitkä aika tästä yhdynnästä on?

Se on yksilöllistä koska raskaus testissä näkyy, mutta useimmiten 10 päivän kuluttua hedelmöityksestä,aikaisintaan. 

Vierailija
18/19 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:05"]voi herttinen...ei tuo sovellus edes anna mitään "varmoja päiviä", itse olet ne sieltä katsonut. Ja kauanko olet tuota käyttänyt? Ne arvioithan perustuu edellisiin menkkoihin jne...

[/quote]

Näin juuri. Sehän antaa vain "parhaat tärppipäivät" jotka perustuvat edellisten 12kk kuukautisten tilastoihin. Olitko ap syöttänyt ne sinne?

T. 7

Vierailija
19/19 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se nyt kuitenkaan tuo ohjelma, joka tässä tarinassa on tyhmä...