mistä kandee aloittaa klassisen tyylin päivitys itselleni?
Mitä kandeis ekana ostaa tai minun tapauksessani mihin säästää? Nyt tyyli on lähinnä rento, pillifarkkuja ja tunikoita ja puseroita.
Haluaisin ruveta nyt 36v ikäisenä päivittämään tyyliäni klassisemmaksi. Sellaiseksi että muutkin katsovat että onpa klassisesti pukeutunut. ;) Tyyliin lattemamma, kenen blogista pidän paljon.
t:ap, joka ei ole sitten itse lattemamma-blogisti
Kommentit (53)
Onko se What Kate wore -sivusto vielä olemassa?
Kate Middletonin tyylin kulmakivet. Nuorekasta klassisuutta.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:55"]
Mikä Zalandon salainen agentti tähän ketjuun nyt eksyi?
[/quote]
Ja linkittää vielä jotain polyesterilumppuja.
[/quote]
Joo, no mä en nyt jaksanut alkaa katsoa niitä materiaaleja läpi. Mutta nuo nyt oli minusta klassisen näköisiä vaatteita. Että jos tuon näköisiä alkaa ap etsiä liikkeistä, niin eiköhän ala näyttää klassiselta.
Mistä liikkeistä voisi etsiä hyvälaatuisia klassisia vaatteita? Kapteenska tulee ainakin minulle mieleen. Teille muille?
Mun mielestä jokaisen perusvarastoon kuuluu mustat siistit housut ja hame sekä jakku - värillä ei väliä ja malli voi olla nuorekas ja "poikkeavasti" leikattu. Ja valkoinen paita - yksi perus kauluspaita ja toinen missä on joku juju myös mallissa. Siihen siistit avokkaat ja laukku. Noilla voi mennä mihin tahansa työstä iltatilaisuuteen.
Tuosta voi sitten pienillä muutoksilla saada juhlavampaa tai rennompaa mielen mukaan. Itsellä kauniita värillisiä paitoja ja trikoopuseroita, rennompana jakkuna joku kiva ohut neuletakki. Illaksi voin laittaa jakun alle vaikka pitsitopin tai koristellun ohuen puseron.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:56"]
http://www.classygirlswearpearls.com
[/quote]
No tuon tytön korut ja kengät oli kyllä aika kaukana termistä classy siinä, missä ulkoiluttivat sitä hauvaa. Mutta muuten aika oikeilla jäljillä.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 17:49"]
Eikö voisi tehdä ihan vain niin, että kun jokin pusero tms. kuluu tai kyllästyt siihen totaalisesti, ostat sitten sellaisen "klassisen" tilalle? Klassisten vaatekappaleiden juju piilee siinä, että ne voi yhdistää oikeastaan minkä kanssa tahansa. "Klassinen" neule menee esimerkiksi ihan hyvin pillifarkkujenkin kanssa. Kyllä se tyyli sitten päivittyy, vaatekappale kerrallaan.
En tosin oikein tiedä, millaista tyyliä klassisella tarkoitat. Olisiko kuvaesimerkkejä?
[/quote]
No kun juuri itsekään en tiedä kuvia klassisesta tyylistä. Eli mitä sitten tilalle. Millaisia puseroita tai housuja jne. Millaisia takkeja? Onko ne juuri niitä kashmere? neuleita ja silkkipiatoja mitä lattemamma mainostaa. Kun hänen tyyliään kuvaillaan klassiseksi niin millaista se sitten on? Millainen on klassinen pukeutumistyyli ja kuka sitä edustaisi nykypäivänä? Ei välttämättä juuri tuo lattemamma vaan joku muukin sitä tyyliä edustava käy. Vai voiko tavallinen duunari edes pukeutua klassisesti?
ap
[/quote]
Totta kai voi. Mutta klassisia tyylejäkin on erilaisia. Haluatko pukeutua businessmäisen klassisesti, perinteisen klassisesti, romanttisen klassisesti, rennon klassisesti..?
Audrey Hepburn ja Grace Kelly on hyviä esimerkkejä perinteisestä klassisesta pukeutumisesta.
[/quote]
ehkä perinteisen klassisesti tai rennon klassisesti haluaisin pukeutua.
ap
No laittakaas nyt aplle ja meille muille sellaisia kauppoja ihan Suomesta, joista saa klassisia ja laadukkaita vaatteita? Mielellään sellasia liikkeitä, joita on muuallakin kuin Helsingissä. Joissa jo valikoimaan voi luottaa, että klassista saa vaikka ottaisi hyllystä mitä.
Tuolta voit poimia vinkkejä
http://www.vauva.fi/keskustelu/1372341/ketju/tyylini_on_klassinen_tapasin_puutarhakutsuilla
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 19:18"]
Tuolta voit poimia vinkkejä
http://www.vauva.fi/keskustelu/1372341/ketju/tyylini_on_klassinen_tapasin_puutarhakutsuilla
[/quote]
Tuo nyt oli liikehdintöineen ja liihotteluineen silkka provo.
Kaikenmaailman linkkejä tupsahtelee. Mutta linkatkaa ihan fyysisiä kauppoja, joista saa ostaa klassisen tyylikkäitä laadukkaita vaatteita. Jotka ei ole missään Hermes-hinnoissa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 19:57"]
Kaikenmaailman linkkejä tupsahtelee. Mutta linkatkaa ihan fyysisiä kauppoja, joista saa ostaa klassisen tyylikkäitä laadukkaita vaatteita. Jotka ei ole missään Hermes-hinnoissa.
[/quote]
Vaikea tuollaista vinkkiä on antaa. Siis pitäisikö keksiä jokin kauppa, josta voi ostaa mitä tahansa niin että lopputulos olisi klassisen tyylikäs?
Itse teen tyylikkäitä ja laadukkaita löytöjä kirpputorilta. Asiaa auttaa myös ompelukone: ei tarvita mitään kovin erityisiä taitoja muokatakseen laadukkaasta löydöstä nykypäivään sopiva.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:55"]
Mikä Zalandon salainen agentti tähän ketjuun nyt eksyi?
[/quote]
Mä vaan ajattelin linkata aplle klassisia vaatteita jostain, mistä sai kuvia kätevästi. Sori.