Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako vaatetta omistat? (onko tämä vähän)

Vierailija
30.11.2020 |

Mitä laskin niin omistan:
5 hihatonta toppia
5 t-paita
2 hupparia
2 pitkähihaista paitaa
2 villapaitaa
alushousuja ja sukkia yhteensä noin 20kpl
2 legginsit
3 farkut

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varsin vähän omiin vaatteisiini verrattuna. Mutta minä harrastan liikuntaa, ulkoilen kaikenlaisella säällä ja joudun pukeutumaan työni takia. Ja juhliakin on onneksi normaaliaikoina. 

Myin juuri kolme mekkoa, se ei vielä tuntunut missään minun mekkovarastossa. Omistan edelleen vähintään 20 mekkoa: kesämekkoja, neulemekkoja, arki-, ty- ja juhlamekkoja. 

Mitä muuten laitaat jouluna päälle, jos et ole yksin kotona? Minulla on smyös muutama mekko, jotka olen ostanut lähinnä joulun ajan menoja varten. =D

Vierailija
22/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, Mulla on yksi hyllyllinen pelkkiä bändipaitoja ja toinen hyllyllinen urheiluvaatteita.

Ei meinaa mahtua kaappiin.

Alkoi hävettämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. Kaksi hyllillistä vaatehuoneesta ja henkarissa siellä riippuu kolme, eteisessä viisi. 

Vierailija
24/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole vähän hölmöä omistaa ”muutama mekko joulun ajan menoja varten”? Siihen päälle vielä muutama vappumekko, pääsiäishousut ja hautajaismekko JOS kutsutaan hautajaisiin. Johan kaappi täynnä turhaa vaatetta.

Mulla on vähän enemmän vaatetta, mutta ei ole erikseen varautumista. Kaupat on vaatetta pullollaan, jos tulee tarve hautajaismekolle tai bleiserille. Jouluna käytän niitä samoja vaatteita, joita käytän töissä toimistolla. Nyt etätöissä ollessani olen lähinnä hengaillut kotivaatteissa ja yrittänyt kuluttaa nuhjuisempia pois.

Vierailija
25/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan ihan perusvaatteita, tarkoitan tällä trikoopaitoja/toppeja, legginsejä ja kollegeja. Varmaan kahdet kutakin. Villasukkia kymmenisen paria (neulon itse), normisukkia saman verran. Pari neuletta ja kerrastoa. Kylpy/aamutakki. Kolmet urheilurintsikat ja alushousuja parikymmentä. Kesällä parit shortsihaalarit, hellemekko tai bikinit (näitä tulee käytettyä harvoin kun on aina kylmä) Yksi musta joka tilaisuuden mekko.

Ulkovaatteina sadeasu, toppatakki, softshelltakki, retkeilyhousut, neulottu panta, kaulahuivi, kiipeilykengät, vaelluskengät, maastojuoksukengät, lenkkarit, turvakengät, "terveys"sandaalit, talvikengät ja kumpparit. Muutossa kaikki vaatteet/kengät oli kolmessa banaanilaatikossa. Unohdin varmaan mainita jotain mutta arkisin puen aamulla työvaatteet ja kun tulen kotiin vaihdan päälle miehen t-paidan tai hupparin/kolleget. Vapaapäivät olen kotona enkä välttämättä pue päälle mitään tai hengaan kylpytakissa.

Vierailija
26/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo on kyllä erittäin vähän. Minulla on moninkertainen määrä, enkä ole koskaan ajatellut, että minulla olisi paljon vaatteita. Tuosta puuttuu esimerkiksi kaikki juhlavaatteet ja vähänkään asiallisempi pukeutuminen. Suorat housut, jakku tai bleiseri? Eikö sinulla ole esimerkiksi yhtään hametta? Tai urheiluvaatteita? Uimapuku? Kai sinulla on kuitenkin takkeja? Rintaliivejä?

Noista legginseistä päättelen sinut naiseksi.

En käy juuri juhlissa, eli ei ole. En käytä hameita :D enkä käy salilla tai uimassa. Takkaja löytyy 2 ne unohdin mainita. Ja alusvaatteita on

t.ap

Et käytä kevyempiä alaosia edes kesähelteellä? Aina farkut? Miksi?

Vierailija
27/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole vähän hölmöä omistaa ”muutama mekko joulun ajan menoja varten”? Siihen päälle vielä muutama vappumekko, pääsiäishousut ja hautajaismekko JOS kutsutaan hautajaisiin. Johan kaappi täynnä turhaa vaatetta.

Mulla on vähän enemmän vaatetta, mutta ei ole erikseen varautumista. Kaupat on vaatetta pullollaan, jos tulee tarve hautajaismekolle tai bleiserille. Jouluna käytän niitä samoja vaatteita, joita käytän töissä toimistolla. Nyt etätöissä ollessani olen lähinnä hengaillut kotivaatteissa ja yrittänyt kuluttaa nuhjuisempia pois.

Ei minusta, tietenkään =). Käytän vaatteita tosi pitkään, osaa enemmän ja toisia vähemmän. Joulumekot ovat väriltään tai materiaaliltaan talvisia ja mukavia päällä. Jaksaa istua tapaninpäivänä anopin luona, mutta näyttää riittävän siistiltä. Käytän samoja mekkoja ystävien luona kyläillessä, töissä jos on esim joululounas jne. 

Hautajaisvaatteita en ole koskaan hankkinut, työvaatteista löytyy aina joku sopiva asu. 

Vierailija
28/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee pyykkiä päivässä tuon verran eli vaatteita on varmaan 10kertanen määrä.

Vierailija
29/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän.

Miten pukeudut juhliin?

Mulla on jo pelkkiä huppareita ainakin 20. Yhteensä kaikkia vaatteita alusvaatteista päällysvaatteisiin on varmasti yli tuhat ja olen pitkin vuotta myynyt jo paljon pois ja heittänyt huonokuntoisimmat roskiin enkä ole hankkinut sukkia ja alusvaatteita lukuunottamatta edes mitään uutta.

Vierailija
30/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaan ihan perusvaatteita, tarkoitan tällä trikoopaitoja/toppeja, legginsejä ja kollegeja. Varmaan kahdet kutakin. Villasukkia kymmenisen paria (neulon itse), normisukkia saman verran. Pari neuletta ja kerrastoa. Kylpy/aamutakki. Kolmet urheilurintsikat ja alushousuja parikymmentä. Kesällä parit shortsihaalarit, hellemekko tai bikinit (näitä tulee käytettyä harvoin kun on aina kylmä) Yksi musta joka tilaisuuden mekko.

Ulkovaatteina sadeasu, toppatakki, softshelltakki, retkeilyhousut, neulottu panta, kaulahuivi, kiipeilykengät, vaelluskengät, maastojuoksukengät, lenkkarit, turvakengät, "terveys"sandaalit, talvikengät ja kumpparit. Muutossa kaikki vaatteet/kengät oli kolmessa banaanilaatikossa. Unohdin varmaan mainita jotain mutta arkisin puen aamulla työvaatteet ja kun tulen kotiin vaihdan päälle miehen t-paidan tai hupparin/kolleget. Vapaapäivät olen kotona enkä välttämättä pue päälle mitään tai hengaan kylpytakissa.

Eikö silloin ole itsellä liian vähän vaatteita, jos töistä päästyään pukee päälleen puolison vaatteet?

Vierailija
31/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaatteet kulu nopeasti, jos niitä on vähän? Kengät ainakin. Huppareita Mulla on vain kaksi, muuta vaatetta enemmän.

Vierailija
32/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tietäisin. Liikaa. Vähempikin riittäisi. Varmaan satoja, kun lasketaan kaikki takit ja perusvaatteet ja yö- ja alusasut mukaan. Tällä hetkellä vain muutamat käytössä, koronan takia kaikki sosiaaliset tilaisuudet, matkat ja kulttuuririennot jäissä, joten kauneimmat vaatteet odottavat parempia aikoja. Onneksi suurin osa on klassisia, omantyylisiä, joten käyttöä on toivottavasti tulevaisuudessa. Kauniit vaatteet, mekot ja kengät ovat aina olleet heikkouteni. Olen onnistunut vähentämään ostamista, annan paljon kierrätykseen ja myyn second hand- kaupoissa.

Vierailija
33/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rintsikoita (oletan, että olet nainen, kun käytät legginssejä), ei urheiluhousuja, shortseja, sukkahousuja tai pitkiä aluslegginssejä, villasukkia? 

Vierailija
34/55 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisinpa laskea kaikki vaatteeni. Ei niitä kyllä paljoa ole, ehkä, luulin... Oikeastaan vaikea verrata, kun ei tiedä mihin määrään pitäisi verrata. Mikä määrä vaatteita on ns. normaali? Tämäkin kai riippuu ihmisestä ja erilaisten vaatteiden tarpeesta. Yksi tarvitsee työssä paljon erilaisia vaatteita, toisella on iso määrä urheiluvaatteita, joku muu pärjää vähällä.

Vierailija
35/55 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisinpa laskea kaikki vaatteeni. Ei niitä kyllä paljoa ole, ehkä, luulisin. Oikeastaan vaikea arvioida mikä on paljon ja mikä vähän, kun ei tiedä mihin määrään pitäisi verrata. Mikä määrä vaatteita on niin sanottu norm aali, eli ei paljon eikä vähän? Tämäkin kai riippuu ihmisestä, on niin monenlaisia elämäntilanteita. Yksi tarvitsee työssä paljon erilaisia vaatteita, toisella on iso määrä urheiluvaatteita, jollain muulla ei taas ole sen kummempia erityistarpeita, joten hän pärjää helposti ihan normi perusvaatteilla.

Vierailija
36/55 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua, Mulla on yksi hyllyllinen pelkkiä bändipaitoja ja toinen hyllyllinen urheiluvaatteita.

Ei meinaa mahtua kaappiin.

Alkoi hävettämään.

Mulla sama, mekkojakin varmaan 50.

Vierailija
37/55 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nuo on arkikäyttöön, on aika optimaalinen määrä. vaatteita on sopivasti silloin, kun ne kuluvat. vaatteita voi elämänsä aikana omistaa monenlaisia, mutta niitä kaikkia ei tarvitse omistaa samaan aikaan. on helpompi hallita pyykkimäärää ja kotia, kun kaikki paikat ei lainehdi vaatteita. itse karsimassa vaatekappia, ja pyrin suurin piirtein tuohon määrään. 

oletan siis, että sinulla on esim. lenkkeilyä ja juhlia varten sitten jotain tuon lisäksi. 

Vierailija
38/55 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuossahan on se, että vaikka vaatteita on vähän, niin tuosta tulee varmaan satoja erilaisia asuja, kun vaihtelee osia keskenään.

Vierailija
39/55 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, ihailen kyllä tuollaista, että pystyy tuohon mihin ap. Minulla on niin paljon (ja ehdottomasti liikaa) vaatteita, että viitsi edes yrittää laskea. Sen kyllä huomaan, että oikeasti aktiivikäytössä niistä on noin kolmasosa. Yritän epätoivoisesti vähentää niitä, nytkin on menossa karsiminen, mutta hitaasti edistyy. Kuitenkin 2 pahvilaatikollista pois annettavia olen saanut kokoon jo, ja arvioin, että kun loputkin on käyty läpi, tulee vielä 2 pahvilaatikollista lisää. 

Ja kenkiä..... niitä on.

Vierailija
40/55 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähältä vaikuttaa. Mullakaan ei ole mielestäni paljon vaatteita (juhla- ja ulkoiluvaatteita lukuunottamatta mahtuvat kahdelle 100 cm hyllylle ja kolmeen sukkakoriin), mutta ei mulla kyllä noin vähän ole.

- t-paitoja 5 kpl

- pitkähihaisia 4 kpl

- paksuja paitoja 9 kpl (näitä on liikaa)

- housuja 3 kpl

- lököhousuja 2 kpl

- hameita 2 kpl (harvoin käytössä)

- yöpukuja 4 kpl (liikaa)

- kalsarikerrastot 2 kpl

- urheilupaidat 3 kpl

- urheiluhousut 1 kpl

Sitten on puoli muovipussillista kesävaatteita: sortseja, mekko, t-paitoja ja muutama juhlapaita ja kolmisen juhlamekkoa. Hautajaisvaatteista en tiedä, mutta jouluun, häihin ja ristiäisiin löytyy asut.

Toppavaatteet, ulkoiluvaatteet, verkkapuku.

Sukkia, pikkareita, liivejä, uikkarit, pipoja, lapasia, kaulaliinoja, buffeja ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi