Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua kyllä huvittaa nämä subjt. päivähoidosta kitisijät

Vierailija
10.04.2014 |

Kun siihen on oikeus, sitä on oikeus käyttää. Harmittaako teitä, jos joku pääsee elämässään vähän helpommalla, eikä leiki marttyyria ja tyhjää raada elämässään.

Olen itse vauvan kanssa kotona ja 2.5v ja 4v ovat lähipäiväkodissa, Kun vauva tuosta herää, lähdemme hakemaan isoveljet kotiin hyvin ulkoilleina ja syöneinä. Ovat saaneet nauttia ulkoilusta ja kavereista ja me vaavin kanssa olemme saaneet nauttia toisistamme. Vauvallakin on oikeus tuntea itsensä ainutlaatuiseksi, kuten teki esikoinenkin

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Toisilla ei saisi olla yhtään helpompaa, vaan kaikkien pitäisi ankeasti raataa ja nuutua ja väsyä. Jos tällaiseen on mahdollisuus, niin totta kai sitä käytetään.

Miksi ei saisi päästä vähän helpommalla äitiyslomalla. Ei marttyyrinkruunu ketään korista.

Vierailija
2/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Wahlroos käyttää oikeuttaan muuttaa Ruotsiin pienemmille veroille, mutta tavan tallaaja ei saisi nauttia laillisesta oikeudestaan päivähoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle muuten , mutta kun en itse saanut lastani lähipäiväkotiin, niin kyllä vituttaa. Naapurin kotiäidin mies kuskaa aamuisin lähipäiväkotiin 2 lasta, jotka ovat siis kokopäiväpaikalla vaikka äiti on vauvan kanssa kotona.Minä lähden bussilla lapsen kanssa klo 6.20 jotta ehdin viedä lapsen kauempana olevaan päiväkotiin ennekuin työt alkaa 7.30.

Kyllä olen kateellinen ja toivon , että subjektiiivista päivähoito-oikeutta ei olisi. Jos lapseni olisi lähpäiväkodissa, hänen hoitopäivänsä lyhenisi tunnilla.

Vierailija
4/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:01"]

Ihan sama mulle muuten , mutta kun en itse saanut lastani lähipäiväkotiin, niin kyllä vituttaa. Naapurin kotiäidin mies kuskaa aamuisin lähipäiväkotiin 2 lasta, jotka ovat siis kokopäiväpaikalla vaikka äiti on vauvan kanssa kotona.Minä lähden bussilla lapsen kanssa klo 6.20 jotta ehdin viedä lapsen kauempana olevaan päiväkotiin ennekuin työt alkaa 7.30.

Kyllä olen kateellinen ja toivon , että subjektiiivista päivähoito-oikeutta ei olisi. Jos lapseni olisi lähpäiväkodissa, hänen hoitopäivänsä lyhenisi tunnilla.

[/quote]

Niin. Kateellisuuden takia kannattaakin lopettaa se viimeinenkin vanhempien väsymystä ennaltaehkäisevä toimintamuoto.

Vierailija
5/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei se pk-paikka siltikään välttämättä olisi sun. 

Vierailija
6/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikki totta, mutta perheiden pitäisi sitten maksaa tästä etuudesta, eikä vain sitä naurettavaa maksua, joka nyt on, vaan ihan koko maksu (lienee kokopäiväpaikasta noin 800 eetua). Ne jotka omalla työllään kartuttavat Suomen verokassaa, voisivat hoidattaa lapsensa vanhalla taksalla. Varmaan juuri nämä kotiäidit marisevat, kuinka lapsilisiä leikataan ja miettikööt sitten miksi? 

Vierailija
7/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli 2 x 2,5 v päiväkodissa ja mä olin vauvan kanssa kotona. kun 3. lapsi oli 1 v aloin jatko-opiskella ja pieninkin pääsi perhepäivähoidon kautta samaan päiväkotiin isojen kanssa. laki muuttui just sopivasti 1995. aivan sama, mitä siitä joku muu on ollut/on mieltä.

Vierailija
8/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kotona vauvan ja 2v kanssa. Ei olisi tullut mieleenkään viedä vanhempaa hoitoon, kun olin vauvan kanssa kotona. Esikoinen oli ollut jo perhepäivähoitajalla ennen kuopuksen syntymää. Nyt lapset ovat aivan ihana parivaljakko! Pitävät huolta toisistaan ja leikit sujuvat hienosti. Molemmat ovat nykyään koululaisia ja voin vain ihailla heidän keskinäistä suhdetta. En tiedä olisiko suhde näin hieno, jos olisin lähettänyn esikoisen päivähoitoon pois minun ja kuopuksen jaloista.

Vierailija
9/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Buahahaa, repeä kateuteesi :D

Vierailija
10/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en minä tietenkään oleta että kaiket päivät kotona nuohoavalta äidiltä löytyisi sen vertaa aivoja ja moraalia, että osaisivat ajatella vähän muutakin kuin sitä omaa napaa. Totta kai sitä palvelua käyttää kun siihen on kerran oikein. Siksi toivonkin, että tuo subjektiivinen päivähoito oikeus poistuisi kokonaan, koska sille ei kerta kaikkiaan ole mitään tarvetta. 

Vierailija
11/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nykyajan äideistä on tuollaisia putkiaivoja tullut etteivät osaa hoitaa kuin yhtä lasta kerrallaan? Ja vauvalla on oikeus tuntea itsensä ainutlaatuiseksi... mitä helvettiä??... ja sillä perusteella on sitten oikeus lykätä isommat lapset muualla ja saada heidät tuntemaan itsensä hylätyiksi ja ylimääräisiksi, joille ei ole kotona ja äidin sylissä enää tilaa. Ei kannata ap ehkä vuoden äiti palkintoa odotella ;) 

Vierailija
12/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta, tiedän monia naisia, joilla on ollut kotona viisikin lasta. Ja hyvin on mennyt.

Vierailija
13/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aion viedä kolmevuotiaan osapäivähoitoon pph:lle kahtena päivänä viikossa, kun meille tulee vauva. Meillä ei ole tässä mitään leikkipuistoja ym. lähellä, eikä tuon ikäinen pääse vielä kerhoonkaan. Kun ei nytkään tule käytyä tarpeeksi perhekerhossa ja leikkipuistossa lapsen kanssa, tuskinpa tulee sitten vauvan synnyttyäkään.

Terv. avuton nykyäiti

Vierailija
14/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:07"]

Ei kannata ap ehkä vuoden äiti palkintoa odotella ;) 

[/quote]

Mä luulen,että just sitä se olisikin ollut vailla =) Toisin kuin sinä, joka olet aivoja vailla...

Vierailija
15/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:07"]

Miten nykyajan äideistä on tuollaisia putkiaivoja tullut etteivät osaa hoitaa kuin yhtä lasta kerrallaan? Ja vauvalla on oikeus tuntea itsensä ainutlaatuiseksi... mitä helvettiä??... ja sillä perusteella on sitten oikeus lykätä isommat lapset muualla ja saada heidät tuntemaan itsensä hylätyiksi ja ylimääräisiksi, joille ei ole kotona ja äidin sylissä enää tilaa. Ei kannata ap ehkä vuoden äiti palkintoa odotella ;) 

[/quote]

Näin niinkuin nykyaikana suurin osa hoitaa lapsensa ihan itse, jos kotona ovat. Siis suurin osa. Nykyään ei ole edes hyväksyttyä jättää lapsia yksikseen kotiin kuten vanhoina hyvinä aikoina tehtiin. Sille vähemmistölle, joka sitä tarvitsee, pitäisi todellakin apu antaa.

Vierailija
16/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä KANNATAN subjektiivista päivähoito-oikeutta siksi, että jos se poistetaan, kunnat vetää homman säästöinnossaan niin kireälle, että jo opiskelevan tai pätkätyöläisenkin voi kohta olla vaikea saada lapselleen hoitopaikkaa.

Näin se nimittäin oli ennen subjektiivisen hoito-oikeuden kirjaamista lakiin. Olette vaan niin nuoria, että ette muista, että työssäkäyvätkin vanhemmat saattoivat joutua peräämään hoitopaikkaa raastuvan kautta.

Nyt jo on nähty, että kunnat yrittävät säästää lakisääteisistä menoistakin, joten ihan satavarmaa on, että JOS subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta luovutaan, ne päiväkodit eivät jää "mukavan väljiksi" (kun ne muutama prosenttia hoitolapsista, jotka nyt arvioidaan olevan ns. virikehoidossa, määrä ei ole todellakaan suuri!) virikehoitolapsien poistuessa porukasta. Ei. Oikeasti, luuleeko joku naiivi äiti-ihminen, että hoitoryhmien koko ei pysyisi tiukasti mitoitettuna jatkossakin? Kyllä, ryhmiä yhdistettäisiin ja mahdollisesti päiväkoteja suljettaisiin säästöjen aikaansaamiseksi.

Joten älkää kuvitelko ruusunpunaisia....

Mutta mitä tulee ap:n lapsiin, niin hiukan kyllä ihmettelen hänen luuloaan, että se 2,5-vuotias nauttii enemmän täyden päiväkotiryhmän hälystä ja stressistä kuin rauhallisesta aamusta äidin ja pikkusisaruksen kanssa kotona. 2,5-vuotias ei tarvitse päivähoitoa - sosiaalisia taitoja voi harjoitella kotona sisarusten kanssa tai vaikkapa kerhoissa. Nelivuotiaan kohdalla jo ymmärrän halun pitää kontakti yllä tuttuun päiväkotiin, mutta mikä pakko siellä on pitää lasta pitkää päivää?

Joten vaikka kannatan subjektiivista päivähoitoa, lapsen etua pitäisi perheiden kunnioittaa. Pitkä päivä päivähoidossa ei sitä ole. Puolipäiväisen hoidon ymmärrän hyvin jo noin neljästä vuodesta ylöspäin.

Vierailija
17/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:11"]

Mä luulen,että just sitä se olisikin ollut vailla =) Toisin kuin sinä, joka olet aivoja vailla...

[/quote]

Ai että miten av-maista argumentointia taas :D:D:D Kotiäiti varmaankin... ;)

Vierailija
18/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

"Naapurin kotiäidin mies kuskaa lähipäiväkotiin..." Tja tarviiko sinne lähipäiväkotiin kuskata? Oletko kateellinen miehestä, lähipäiväkodista vai autosta?

Vierailija
19/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että me veronmaksajat maksamme tuon hoidon. Itse olen huomannut, että yleensä se ns. luuseriporukka käyttää eniten KAIKKIA yhteiskunnan palveluita, ja se on väärin.

Tarkoitan sitä, että tehdään työttöminä/vailla koulutusta lapsia putkeen ajauksella kyllä sossu ne maksaa (mm. jokaisen lapsen jälkeen voi hakea isomman asunnon koska asumistuki nousee!) elämisen, ja kaiken huipuksi ne lapset viedään vielä päiväkotiin =ihan helvetin kallista yhteiskunnalle...!

Vert. opiskellaan, mennään töihin, maksetaan veroja ja siinä samalla tehdä pari lasta =hyödyntää yhteiskuntaa.

Kannattaa muistaa että yhteiskuntaluokka ja elämäntapa useimmiten periytyy, ns. "slummialueilla" on paljon jo kolmannenpolven luusereita, eli itse eletään sossun piikkiin, samoin kun omat vanhemmat ja isovanhemmat ovat eläneet, ja kappas vaan, noilla yleensä on oma lapsi tulossa nuorena, eli KOSKAAN eivät ns. elätä itse itseään vaan YHTEISKUNTA maksaa kaiken. Tuo on VÄÄRIN, ja kirjoitan näin vaikka ajatusmaalmani on hyvin vasemmistolainen, en koskaan äänestäisi esim. Kokoomusta. Mutta jonkinlaista vastuuta itsestään pitäisi ihmisillä olla...

Vierailija
20/49 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin äitiysloman jälkeen töihin, vein lapsen hoitoon vaikka isä oli työttömänä kotona. Tämä oli isän valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi