Mielipiteitänne nimestä Marjo?
Ajattelin tytöllemme nimeä Marjo. Mitä mieltä olette ihanat mammat?
Kommentit (15)
Ihan tavallinen, 60-70 luvun nimi. Ihan ok.
Tulee mieleen keski-ikäinen nainen. Ruma nimi. Lisäksi jos miettii pidempään se kuulostaa nimeltä "Mario" eli tulee mieleen mies.
Ruma, tylsä ja tyypillinen keski-ikäisen lähiömamman nimi.
olipas kivoja kommentteja taas..
musta se on kiva, jotenkin virkistävä kaikkien emma-, sofia- ja ella-vauvojen keskellä.
Minä olen. En ole koskaan erityisemmin pitänyt nimestäni, kun se muistuttaa Jormaa tai Jarmoa. Kuitenkin kiva ajatella, että se on ollut kaunein nimi mitä oma äiti on ikinä keksinyt, kun sen 12-vuotiaana päätti. Nimeni tarina on ihastuttava.
Marjo se on kiva nimi, sellanen erilainen, raikas. Mulle tulee myös siitä mieleen se Kumman kaa sarjan Vesan tyttöystävä mutta mitäpä siitä. Siitä tosiaan tulee Jarmo kun järjestystä muuttaa se oli mun rakkaan edesmenneen isän nimi.
Päiväkodin omahoitajani 70-luvulla. Ei muuta mielikuvaa, kuin että hänellä oli ruskea mekko ja käherretty tukka ja hän oli lihava.
Minulle tulee Marjosta mies mieleen. Jotenkin miesmäinen nimi, varsinkin ulkomailla varmasti se niin ymmärretään, vaikka onko sen väliä.
Vierastan vähän naistennimiä, jotka päättyy O:hon. Marjo, Pirkko, Pirjo, Aino... Kai se tiettyjä vieraita kieliä lukeneena on iskoistunut päähän, että O on maskuliinin pääte ja A feminiinin. Ei siellä, voihan naisen nimi olla nätti vaikka päättyisikin O:hon. Mutta Marjosta en pidä, ylipäätänsä en tykkää Marjasta, Marista, Marikasta, Marjaanasta, Marjukasta, Mariannasta, Marja-Liisasta jne. (Maria on poikkeus) Itsellänikin yksi noista toisena nimenä, onneksi ei etunimenä.
Mun kaveri. Kiusattiin koulussa super marioksi. Muuten ihan kiva nimi.
Samaa satsia kuin Minna, Mari, Sari, Satu, Katri, Kirsi, Tiina, Sanna, Susanna, Johanna, Stiina. Juuri ikäisteni nimiä 70-luvulta, kun kaikkia löytyi luokalta kolme kappaletta.
Pojat olivat Mika, Marko, Petri, Sami, Jukka, Janne, Jarkko, Jaakko
Nimet tuntuvat tylsiltä ja tympeiltä, koska jokaine tunetee jonkun ikäisensä ärsyttävän Sarin tai Mikan. Meitä nuoremmat tulevat ihoamaan Jasmiinoja ja Veetejä, Valttereita ja Aadoja.
Eikö kellään?